Gå til innhold

Flyvariant av Ports Of Call


Eivind Bø

Anbefalte innlegg

Ports of call eller POC er en gammel "Frakt skip" simulator/management greie.

POC 2 kom vel ut i 93-94.

Der du administrer din flåte med skip (kjøpe, selge, bestemme fraktrute, gods, osv.)

Det kuleste var at du kunne styre dem inn til kai.

Lange skip, snur ikke på en femøring!! he he

Ligger sikkert ute på noen freeware siter.

Prøv det! En skikkelig klassiker

Vennlig Hilsen

LN-ATR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først har sporet av litt her nå: Dette var det første spillet jeg prøvde på PC (det var da alle de bra spillene var til Amiga'en [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]), og jeg ble fullstendig hekta. Har lett etter det overalt siden, men kan ikke finne det. Jeg kjøpte noe lignende som het Ocean Trader, men det hadde absolutt ikke samme sjarmen.

Hvis noen vet hvor man kan få tak i POC, ville jeg blitt utrolig glad for å få et tips.

------------------

Bjørn Olav Henjum

henjum@privat.cybercity.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Tusen takk for det, Petter! Du verden så mange minner som kom tilbake når jeg startet spillet. Og så at det fungerte på 'DOS-fienden' Win Me, da gitt.

Anbefaler alle å prøve dette. Registrering er gratis. Og så finnes det på mange forskjellige språk, bl.a. norsk, svensk og dansk.

Ha en god helg! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Bjørn Olav Henjum

henjum@privat.cybercity.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiling, en av de gode gamle fra de gyllende amiga år! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Det blir nok mange kvelder med denne, håper bare jeg ikke vraker noen rådyde skip, som jeg pleide å gjere tidligere(he he).

PS Har det blitt noen frigivelse av flightsim/action/adv spillet Wings ennå? Den savner jeg....Den er fra samme årgang omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg et DOS-spill i Tycoon sjangeren og det er et morsomt i begynnelsen, men som blir kjedelig i lengden og det er Transport Tycoon De Luxe.

Er det andre som har dette spillet?

Oddbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men tror det er dette som er ekstra i DeLuxe versjonen:

- tre nye typer terreng, jungel/ørken, vinter og candyland. Alle de tre nye terrengene er vanskeligere å lykkes i, og du har nye båter, fly, tog, busser og industrityper. i candyland har du sukkergruver, colakilder (ala oljekilder) og diverse.

- det følger med en terrengeditor slik at du kan lage dine egne terreng innenfor hver av de fire terrengtypene (de tre nye + det gamle). Da kan du legge terrenget til rette slik du vil ha det.

------------------

Bent Marius Engseth

2476 Atna

engsethn@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...