Gå til innhold

Nye piloter ser her!


André Olstad

Anbefalte innlegg

I dag har det vært mye rart på Vatsim. Sett dere inn i regler og les info i andre poster.

 

Når dere får beskjed om å ta kontakt, tuner dere freq. på radioen. Dere følger instruksjoner dere får beskjed om og reader tilbake.

 

Info kan dere finne her: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=381998&an=0&page=0#381998

 

http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...=18&fpart=1

 

http://www.flightsim.no/forum/showflat.p...;o=&fpart=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag har det vært mye rart på Vatsim. Sett dere inn i regler og les info i andre poster.

 

Dette er ikke helt rette forumet å ta slike ting opp, men fint at du gjør dette her også..

 

Til videre info er det svært ønskelig om du tar dette også opp i forumet til VACCSCA, der vil du også få delt dine meninger med de pilotene som ikke benytter flightsim.no..

 

Til alle som trenger hjelp eller føler seg usikker på slike ting som dette.. Ta kontakt med ATC så hjelper han deg helt sikkert når tid og anledning byr seg og trafikk bildet er rolig.

 

Minner også alle nybegynnere om å sette frekvensen sin til UNICOM 122.800 når du befinner deg i en ikke kontrollert sone eller i en sone uten ATC.

 

Takk for oppmerksomheten og forsøket på formidle informasjon til de som evt måtte trenge dette..

 

mvh

Tom Knudsen

ACCSCA-6

VACCSCA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har somsagt vært veldigmye nybegynnere i det siste. jeg annbefaler dere å lese de linkene over her. Og til deg som sto på Oslo eller no og kontakta Gander oceanic, så tror jeg at du har skjønnt at det noe man ikke skal gjøre! Når du er i norge så er det controllere som begynner på EN du skal kontakte, somregel skal du ikke kontakte dem før du har fått en tekstmelding om det heller, det er nemelig lettere for flygeledere slik!

Men somsagt, les litt runt om kring!

 

Og til dere som sier at vi ALLTID skal ta opp slikt på vaccsca forumet; Det er ikke alle som leser der!! Spessielt ikke piloter, og siden FS.NO er størst på slikt ellers i norge så er det lettere for piloter å få med seg hva som skjer hvis vi tar det her!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alt på VACCSCA forumet da?

Du sier at vi skal ta det der, da ikke alle er innom fs.no. Vel, jeg er aldri på VACCSCA forumet f.eks.

 

Hva skal vi med et VATSIM/IVAO forum her hvis vi ikke får lov til å snakke sammen?

 

--------------------

Pilotansvarlig Virtual SAS Braathens

www.vbraa.com

Flygeleder i VACCSCA

 

Vel det hender jeg flyr SAS Braathens også, men det betyr ikke at jeg er innom Virtual SAS Braathens for det...

Du som ATC bør jo vite at som Trond sier så er VACCSCA hoved organet for det som har med VATSIM i Norge å gjøre. Det er et forum for både piloter og ATC..

 

I tillegg til det så bruker supervisorer og andre VACC dette forumet og har man problemer så når man lettere igjennnom der en på flightsim.no..

 

Derfor er hovedorganet VACCSCA og flightsim.no et supplementerende organ for å fremme beskjeder relatert til VACCSCA og VATSIM.

 

Så for å sitere en fornufig og klok person som sa.

Det greiaste er vel å ta det opp i begge fora, slik at me er sikre? hehe

 

Tom Knudsen

ACCSCA-6

VACCSCA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er aldri på VACCSCA forumet f.eks.

 

Sammenligningen var at du er ATC for VACCSCA ikke sant ?

 

Vel nok om det, ikke noe vits å diskutere det mer Joachim ""

Synd å høre at du ikke holder deg oppdatert som ATC for VACCSCA via VACCSCA sitt eget forum...

 

Da vil du også gå glipp av en del informajson som blir lagt ut der og ikke her... Og verce vica i denne sammenheng.. Got it ?

""

 

Tom Knudsen

ACCSCA-6

VACCSCA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det hadde vært teknisk mulig så hadde det vært flott å få opp en liste over f.eks. de 10 siste innleggene på VACCSCA et eller annet sted på flightsim.no. Jeg sjekker VACCSCA hver dag, men det er sjeldent særlig spennende og noe herk at den åpner seg i et nytt vindu... Jeg kan forstå at folk ikke sjekker det jevnlig.

Uansett så får vi håpe at de viktigste nyhetene informeres om på begge forum. Du har jo selv gjort det med de nye reglene, Trond. Kjekt og greit med en link til VACCSCA-forumet.

 

Og nok en gang ender informasjonssamfunnet med at "nye piloter se her!" utvikler seg til en intern debatt om hvilket forum man skal bruke... Vel, ideen til tråden er god... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta på meg oppgaven med å sjekke om vi kan få implementert en RSS feeder på vaccsca sitt forum eller web side, eller her på flightsim.no... Kan jo høre fra flightsim.no i denne tråden kanskje.. Lite trolig, men tanken var godt.

 

Tom Knudsen

ACCSCA-6

VACCSCA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...