Gå til innhold

Værnes_Aalborg


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei igjen. Lenge siden jeg har postet eller svart på noe som helst her på forumet nå, men ble litt lei fs en periode.

 

Uansett... Skal på ferie til Aalborg i Juli og flybilettene er helt sinssyk dyre. "SAS norge" skulle ha nesten 9000 spenn for å fly meg, kona og sønnen på 3 år fra Trondheim til Aalborg via Kastrup og tilbake. Sykt dyrt synes nå jeg. Kunne jo fløyet til Thailand for samme prisen.

 

Jeg har lett etter andre flyselskaper, men ikke mange har flyvninger dit som jeg har funnet. Har sjekket cimber, men de flyr nesten ikke i juli i det hele tatt.

 

Derfor spør jeg dere proffer her på forumet. Er det noen som vet hvilke selskaper som fly Kastrup-Aalborg for en rimelig penge? Til København er faktisk ganske billig med Widerøe, så jeg satser på de så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et søk på www.restplass.no

Fant en pris på 2800,- eller noe i nærheten av dette èn vei for dere tre.

Hvis dere ikke får noe under 5000,- så er det jo billigere å sitte på med meg nedover.

 

I bil da?? ""

 

Du får vel ikke plass i flyet for 3 voksne og et barn samt bagasje i en C172. Litt fuel skal du vel også ha med. ""

 

Blir vel en kraftig overskridelse av MTOW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ivar; I alle... Skal du fly nedover til Aalborg eller?? Vi skal dra nedover den 10 Juli og hjem igjen 15 Juli! Når hadde du tenkt deg i vei i så fall? Hvis du kødda så tar jeg den spøken greit lell da. ""

 

Skal se litt på restplass.no først. Takk for tipset! Det viser vel hvor lite jeg er ute å flyr real tenker jeg når jeg ikke visste om denne siden! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Einar; glemte å svare på at du antydet bil. Vi kunne jo kjøre rundt og om sørsverige, men det blir fryktelig mye kjøring og kanskje da ikke så mye billigere enn å fly heller. Dessuten elsker jeg jo og fly! (ellers hadde jeg vel ikke hatt noe å gjort her på forumet) ""

 

Du tenkte vel at det går an å ta danskebåten. Jeg sjekket det og det kostet 2000 kr hver vei med lugar da vel og merke. Men å betale like mye for båt som med fly?!? Da er saken meget opplagt for meg. Det blir fly! ""

 

Arvid; takk for tipset, skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok meget seriøs, men siden det var den 10. juni kan det bli mer tvilsomt om det lar seg gjennomføre. Har ennå ikke fått sertifikatet, sitter å venter på politiattest, men det er kun oppflygning som gjenstår. Det tar jo en liten måned fra oppflygning før jeg får papirene om jeg ikke tar feil, så tidligste jeg kan fly med passasjerer er nok i slutten av Juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar; glemte å svare på at du antydet bil. Vi kunne jo kjøre rundt og om sørsverige, men det blir fryktelig mye kjøring og kanskje da ikke så mye billigere enn å fly heller. Dessuten elsker jeg jo og fly! (ellers hadde jeg vel ikke hatt noe å gjort her på forumet) ""

 

Du tenkte vel at det går an å ta danskebåten. Jeg sjekket det og det kostet 2000 kr hver vei med lugar da vel og merke. Men å betale like mye for båt som med fly?!? Da er saken meget opplagt for meg. Det blir fly! ""

 

Kanskje jeg skulle starte opp en fast rute mellom Norge (Ski) og Danmark for frakt av pasasjerer. Spesielt om de har tilknyttning til flightsim.no. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det ble AirNorway gutter. Men takk for hjelpa alle sammen. Lykke til med sertifikatet Ivar! ""

 

Hadde vært moro å vært med en tur en gang da, kanskje en sightseeing rundt trondheim og omegn hadde vært noe?!? ""

 

Einar; Du kan jo prøve ut foretningsideen din, kanskje du har funnet et uoppdaget marked her! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...