Gå til innhold

Lim til modellfly


Jan Peder Nilsen

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en C182 RC-trainer, og det har faktisk gått utrolig bra( i lufta). Men, dristig som jeg er, har jeg klart å stalle den i loopforsøk hele 2 ganger og vraket en propell.

 

I den siste styrten stallet jeg i ca 20 m høyde og pga. PIO klarte jeg ikke å rette den opp og den gikk rett på nesa i bakken. Propellen var ok, men batteriet hadde blitt slått ut av sin posisjon i "buret" og for å få det ut måtte jeg rett og slett skjære vekk deler av skroget. Det er laget av skumplast og har en sterk plastfilm utenpå.

 

Jeg har teip og superlim til disposisjon. Jeg lurer på om skumplast tåler superlim, eller om jeg må bruke noe spesielt lim til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Kjøp en pakke med 2 komponents lim altså EPOXY.

Funker og ofte brukt i modellfly

 

Tar jeg feil eller er det limet også kalt aralditt?(eller hvordan det skrives)

 

Epoxy er under Brand. Arraldit er noe annet, men samme lim. 2komp altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også stikke innom en modellsjappe og kjøpe et hurtiglim som heter ZAP. Bare IKKE få det på fingrene og sett fingrene sammen etterpå! Da må du skjære fingrene fra hverandre... (been there, done that...)

 

Eller bara droppa lite aceton på limmet så löser det sig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...