Sindre Torp Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Pleier å bruke routefinder når jeg skal finne en flightplan til FS som jeg skal fly, men finnes det noe sted på internett der det går an å sette inn en rute (med waypoints) og få vist dette på et kart... (håper spørsmålet er stilt forståelig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Payware utgaven av routefinder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 SE HER Spørs hvor stort kart du er ute etter, men her får du i hvertfall en liten pekepinn oppe til høyre. I tillegg får du link til kart for flyplassene du skal fly fra og til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Torp Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 SE HER Spørs hvor stort kart du er ute etter, men her får du i hvertfall en liten pekepinn oppe til høyre. I tillegg får du link til kart for flyplassene du skal fly fra og til.. Var grei nok denne. tusen takk EDIT: Men den har jo ikke all verdens flightplans i databasen, men (til Amerika og slik) Hvis det er flere som har tips så tar jeg gjerne imot flere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Haugaard Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du bruger vel FS Navigator? sammen med FS Build ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Grattis med dagen Sindre!! Slik jeg ser det spør du etter FSNavigator eller FS Commander Jeg fatter ikke at det går an og fly uten et av disse programmene, så gode verktøy er de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Torp Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Slik jeg ser det spør du etter FSNavigator eller FS Commander Noen formening om hvilken av disse jeg burde velge? Noen som kan nevne positive og negative sider ved begge to? sammenligning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har brukt FSNavigator og kan derfor relatere meg til det programmet. FSN inneholder alt jeg kan trenge av flyplasser,STAR/SID, airways, VOR/NDB etc. for å gjennomføre planlegging av en flight hvor som helst i verden. Jeg bruker routfinder til å legge opp ruten, og fører så inn WP i FSN. Deretter kan jeg legge inn ønskede SID/STAR for så og få en komplett rute. Ruten kan eksporteres til FMC i de mest populære flytyper. Når jeg flyr online, kopler FSN opp mot SB3 og alle fly i en gitt omkrets vises da på samme kart. FSN er en modul til FS, og kjøres simultant med FS. Det vises ved og trykke F9. I.o.m. at dette var det programmet jeg begynte og bruke da jeg skjønte at ruteplanleggeren i FS ikke dugde noe særlig (for jeg begynte jo med den), og at det har mettet mitt behov, har jeg ikke sett FSCommander i bruk. I siste PCPilot er det derimot en semidyptgående review av FSC, og den fikk full score der, og gav meg lyst til og prøve den. Men det er nå slik at det er litt vondt å bytte fra et program som jeg i utgangspunktet er fornøyd med. Siden FSC har kommet med en ny versjon, er det mest trolig at det har forenklet funksjoner oppimot konkurenten deres FSN som ikke har kommet med en update opå lenge, og mest trolig hadde jeg valgt FSC om jeg skulle velge meg et ruteplanleggingsprog for første gang nå. Programmene kan også fungere som autopilot på fly som bruker FS's innebyggede atopilotsystem, altså ikke f.eks. LevelD. Bottomline: FSNav fungerer utmerket og har mer eller mindre de samme funksjonene som FSCom, visa-versa, men FSCom har en nyere versjon ute. Tror ikke jeg skal rote det mer til, men anbefale deg og titte på hjemmesidene til de respektive programmene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Torp Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for utfyllende svar. Skal sjekke ut sidene til programmet! Kanskje noen flere har noe å si også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg tok forresten et lite søk i forumet her på "fsnavigator" - nyere enn 1 år, og anbefaler deg og gjøre det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.