Gå til innhold

Civa INS


Marius Dahl

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man skal taste inn koordinatene til denne greia? F.eks. når man skal aligne INS-en og har følgende posisjone: N42 21.74 W71 1.44. Har prøvd å taste inn denne som N42217W071014, men får da beskjed om at dette blir feil. Har lest i manualen, men det står ikke hvordan koordinatene skal skrives. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En warning trenger ikke å bety så mye. Det er mulig bare det er en advarsel om at du ikke må bevege flyet siden den er i align mode eller noe slikt. Slik er det ihverfall med Concorde, der jeg bruker CIVA INS. Du nuller ut feilen med å trykke tre ganger på test bryteren. Da lyser det over hele panelet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg iallefall kommet i luften og et nytt problem oppstår. Avhengig av hvilken INS jeg ønsker å bruke, skal jeg sette enten INS NAV MODE SEL 1 eller 2 til ON. Noen som vet hvor jeg finner denne "knappen"? Har lest igjennom manualen uten å finne noe, så jeg anntar at det egentlig skulle være ganske opplagt, men jeg finner det ikke ut. Noen som vet? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på screenshoten du har tastet breddegradene feil. W71 1.33 taster du inn som følger "W071013 insert". Du bruker bare en desimal etter komma, og grader som er oppgitt fra 1-9 må du taste med null foran.

Dersom du får vedvarende rødt er det en feil, og allignment vil ikke fungere. Det står beskrevet i manualen hvordan du får frem feilkodene, slik at du kan se hva som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...