Marius Dahl Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Noen som vet hvordan man skal taste inn koordinatene til denne greia? F.eks. når man skal aligne INS-en og har følgende posisjone: N42 21.74 W71 1.44. Har prøvd å taste inn denne som N42217W071014, men får da beskjed om at dette blir feil. Har lest i manualen, men det står ikke hvordan koordinatene skal skrives. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 tipper du må bruke en null (0) før koordinatene som har verdi under 100 i forsøket du har prøvd. N42 21.74 W71 1.44. Har prøvd å taste inn denne som N42217W071014 N0422174W0710144 Dette er bare min første tanke, for mer info sjekk her og følg linkene for dokumentasjon: http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/review/civa.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei Marius! Dette du må gjøre er såre enkelt; N42 21.74 W71 1.44 Tastes slik; N422174 INSERT. Insert må trykkes før du setter inn de andre koordinatene. Så W71144 INSERT. Får du det til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Takk for svar. Skal prøve dette senere i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Hmm...får det fremdeles ikke til. Her er et bilde som illustrerer hva jeg har gjort: [image]http://img.photobucket.com/albums/v606/marius_s/test.jpg[/image] Den røde lampen til høyre lyser, noe som tyder på at et eller annet er feil. Posisjonen til flyet kan være litt vanskelig å lese, men det står N42 21.83 W71 1.33. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 En warning trenger ikke å bety så mye. Det er mulig bare det er en advarsel om at du ikke må bevege flyet siden den er i align mode eller noe slikt. Slik er det ihverfall med Concorde, der jeg bruker CIVA INS. Du nuller ut feilen med å trykke tre ganger på test bryteren. Da lyser det over hele panelet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Ok, da har jeg iallefall kommet i luften og et nytt problem oppstår. Avhengig av hvilken INS jeg ønsker å bruke, skal jeg sette enten INS NAV MODE SEL 1 eller 2 til ON. Noen som vet hvor jeg finner denne "knappen"? Har lest igjennom manualen uten å finne noe, så jeg anntar at det egentlig skulle være ganske opplagt, men jeg finner det ikke ut. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Dette kommer jo ann på hvilket fly det er snakk om. Jeg kan kun snakke for Concorde, og der er switchen mellom INS 1 & 2 veldig lett tilgjengelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Eriksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ser på screenshoten du har tastet breddegradene feil. W71 1.33 taster du inn som følger "W071013 insert". Du bruker bare en desimal etter komma, og grader som er oppgitt fra 1-9 må du taste med null foran. Dersom du får vedvarende rødt er det en feil, og allignment vil ikke fungere. Det står beskrevet i manualen hvordan du får frem feilkodene, slik at du kan se hva som er galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.