Gå til innhold

1 Gallon=?


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Gallon er en måleenhet for volum, ikke masse.

 

1 britisk gallon tilsvarer ca. 4,55 l.

1 amerikansk gallon tilsvarer ca. 3,79 l.

 

Hvis det er Jet A-1 du skal konvertere, må du vel finne tettheten og finne ut antall kilo pr. gallon også gange opp. Er ikke noen ekspert på det her, så jeg vet ikke om det er så lett å finne tettheten til bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først regner ut hvor mye en gallon er i liter, og så må du vite densitet på f.eks drivstoffoljen (fuel) og bruke denne faktoren for å få dette i kg. Ettersom jeg har skjønt, bruker flyselskapene fuel i kg på flyene, og ikke i liter så greit å vite fremgangsmåtene for å finne svaret.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølvsagt. Er berre ikkje så vant med å rekne ut ifrå temperatur. Me nyttar std temperaturar på ca 10 grader C ved våre utrekningar. (Som forøvrig kun gjeld ved bruk av heveballong under dykking for å ta opp diverse saker og ting som ikkje får plass i fangstnettet. TD stoooor fisk eller andre "skattar".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fueling av fly regnes 1 liter fuel som ca 0.810kg +/- etter tempratur.

Fueling selskapene leverer eksakte tall 2 til flere ganger pr dag men på en tur ENVA ENGM kan man bruke 0.810 da det vil utgjøre så liten forskjell på vekten.

Flyverne angir antall kilo de vil ha så er det opp til oss å få dette riktig med liter/kilo.

 

Link til en nyttig tabell: http://members.aol.com/tspquinn/units.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fueling av fly regnes 1 liter fuel som ca 0.810kg +/- etter tempratur.

Fueling selskapene leverer eksakte tall 2 til flere ganger pr dag men på en tur ENVA ENGM kan man bruke 0.810 da det vil utgjøre så liten forskjell på vekten.

Flyverne angir antall kilo de vil ha så er det opp til oss å få dette riktig med liter/kilo.

 

Link til en nyttig tabell: http://members.aol.com/tspquinn/units.html

 

Jasså? Man skal ikke ta en liter fuel for en liter fuel! 1l avgass 100LL veier 710-720 gram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyverne angir antall kilo de vil ha så er det opp til oss å få dette riktig med liter/kilo.

 

Javel!

Hos oss går det i pund når vi får bestilling

 

Hørtes ut som du betvilte at det var mulig å ha KG som option. Stikker du hodet inn i en MD80 eller 737 til SAS så får du KG som unit i displayet. Tror du de gutta gidder å bestille pund når de skal ha fuel? ""

 

WIF har pund option ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker du hodet inn i en MD80 eller 737 til SAS så får du KG som unit i displayet. Tror du de gutta gidder å bestille pund når de skal ha fuel?

 

Sist jeg sjekket hadde det enda ikke vært noe MD eller 737 nede i vadsø ""

Jeg for min del har ikke jobbet på andre flyplasser,så hvordan det skjer andre plasser kan jeg ikke uttale meg om ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av at SAS Braathens bruker KG. De er vel misunnelige. Ikke sant?:D

 

God 17.mai

 

Tror faktisk ikke det er så mange som er misunnelige på SASBU nå for tiden.

 

Men Q400 har jo mye større tanker enn 1/300 serien, så tror de gikk over til kilo, så de sku slippe å bestille 11000 pund, istede for 5t. men dette er bare noe jeg tror altså "" kan alltids finne ut av dette, men ikke nå ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at det er massen som er konstant, mens vekt som er en kraft strengt tatt varierer litt med gravitasjonsakselerasjonen.

 

Får håpe grunnen til at Bombardier begynte med kg (hvis dette ikke bare er WF-option) er at de fikk ut fingern og skjønte at det er metriske systemet/SI-systemet som "shall prevail" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...