Gå til innhold

VATSIM eller IVAO?


Øyvind Svedman

Anbefalte innlegg

Den generelle oppfattningen er vel at det er flere fly på IVAO, mens ATC på Vatsim er bedre trent. På IVAO kan hvem som helst skaffe seg et nummer og logge seg på en TC possisjon, mens Vatsim krever en test og trening før man kan sitte ATC alene.

 

Når det er sagt, så har også IVAO tester for å stige i gradene, og de har også flinke kontrollere når man ser på de som har rank s3 og høyere..

 

Men har vel fått følelsen av at folk her på forummet er mest på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å starte en krig nu eller keder du deg bare her i varmen """"

 

Kanskje Øyvind er i ferd med å velge om han vil satse på Vatsim eller Ivao, og vil høre hva vi mener er best?

Svar heller på det han spørr om du..

 

 

jeg har selv bare erfaringer fra vatsim, og vil absoulutt påstå at jeg er veldig fornøyd med det.. Har åsså inntrykk av at de fleste på fs.no bruker vatsim ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Måtte bare le når jeg så spørsmålet, ikke fordi det var et dårlig spørsmål, men rett og slett fordi at folk har begynnt å grine hver gang dette spørsmålet har blitt spurt.

Søker du litt tilbake i tid vil du finne utallige tråder med kjeft og krangling om hva som er best. Det hersker vel ingen tvil om hva jeg ville annbefalt. Velkommen skal du uansett være til oss i VATSIM, vi lover at vi skal ta godt vare på deg så lenge du oppfører deg modent og profissjonellt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste virkelig ikke at det verserte så sterke meninger om dette spørsmålet! Til dere som tror jeg spurte for "å starte krig", det var ikke meningen. ""

 

Jeg spurte av ren nysgjerrighet; jeg har prøvd meg på VATSIM men følt meg utilpass (antageligvis fordi jeg er en fersking). Derfor ville jeg søke litt forhåndskunnskap av dere før jeg eventuelt forsøkte IVAO, som jeg vet lite om.

 

Takk til dere som har svart på spørsmålet mitt på en seriøs måte, jeg beklager hvis jeg strødde salt i gamle sår ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å være fersk med noe som helst, vi alle har en gang vært det.

Innenfor Norge på VATSIM (hvor jeg holder meg) er det en veldig god stemning ovenfor nybegynnere, og i alle fall ATC-vennene mine tar så godt vare på de som mulig.

Nå er det slik at uansett hvor du velger at du skal fly så kommer du best ut av det med å gjøre en liten egeninnsats på å sette deg inn i ting (file flightplans, kommunikasjon, også bruk et fly du vet hvordan fungerer og sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Ivar, vi har jo plass for nybegynnere også da, ikke bare profesionelle! :P

Det er forskjell på å være profisjonell og oppføre seg profisjonellt.. "" Så lenge det ikke står oppført "lol" under routing så er det vel greit! ""

 

Mange kan nok bli skremt de første gangene på VATSIM, det er mye å følge med. Men mitt forslag er å logge på når det er litt mindre trafikk, gjerne om du ser noen ATC'er er pålogget sent på kvelden med lite eller ingen trafikk. Spør vennlig om hjelp og ting du lurer på, og de fleste vil nok gi deg den servicen du fortjener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øyvind

Du kan forsøke deg på FPI-net og.. http://www.flightproject.net .

Der er ikke mange medlemmer ennå men dem som er der er

veldig flinke til at lære av sig. De fleste er tidligere

medlemmer av VATSIM/IVAO og er "gamle" nisser med stor

erfaring. Størstedelen av medlemmerne er noe eldre en man

ser på på de to andre net. For øjeblikket er der akkurat

startet en World-tour med 29 legs som strekker sig kloden

rundt. Disse turene skal være avsluttet senest 7.juli, 2006 - 00:00 UTC. Alle deltagere modtager bevis for gjennemført Tur og til slut trekkes lod om en "HardWare" sak til den uttrukne vinneren. ATC er med til at hjelpe å.

Kanskje dette er løsningen hvis du ønsker at lære dette på en litt avslappende måte uten så meget "stressende" traffik

rundt deg..!

Ivar S. i innlegget ovenfor har stor erfaring på VATSIM, så

kanskje du kan komme igang der å få noen bra Hints av han. Jeg har mødt han som ATC på gardermoen engang hvor jeg ankom med 767,- og hans måte at lede in flyene på var til

bedste karakteren som kan gives.

Ha det ""

Mvh

Ivar R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...