Gå til innhold

Eplekjekk jornualist med Blue Angels :-)


Anbefalte innlegg

hehe, artig!

Imponert over piloten, pratet som han satt i møte selv i høye G manøvre.. er vell neppe hvem som helst som sitter bak stikka skulle jeg tru ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som kjørte flyet var snill å pratet med den ufagærde hele tiden, opplyste han og gjorde han mer forberedt på hva for et ganske tøft program de hadde gitt seg i kast med her, et program de begge nok dessverre hversågod-Thoresen pent måtte komme seg igjennom. Snill gutt han som styrte ja, og at han tok det litt rolig, for de av oss som fort blir redde og får noe angst når vi begynner å tenke på at dette må vi være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal være sterk i nakkemuskulaturen for å takle sånne red- og whiteout's, det er heller slett ikke helt ufarlig.

 

Det sier seg selv når en ser at en person altså ila. sekunder mister bevisstheten, viljestyrt muskeltonus forsvinner og hodet (som faktisk er ganske tungt!) detter tungt og slapt ned og får gjerne en form for vridning pga. hjelmen/oppspenningen. Når i tillegg G-kreftene er med på "å slenge" hodet ditt rundt og du altså ikke har noe muskelkraft å møte dette med, er derfor det dessverre noen ganger kan oppstå alvorlige skader. Selv om jeg tror det, i alle fall fysisk, gikk bra med vår venn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal være sterk i nakkemuskulaturen for å takle sånne red- og whiteout's, det er heller slett ikke helt ufarlig.

 

Nja... Nå tror jeg du blander begrepene her...

 

Whiteout is a weather condition in which visibility and contrast are reduced by snow and diffuse lighting from overcast clouds.

 

There are two different forms of a whiteout:

 

1. In blizzard conditions, the windblown snow in the air may simply make it too difficult to see very far.

 

2. In clear air conditions, when there is no snow falling, diffuse lighting from overcast cloud may cause all surface definition to disappear. It becomes impossible to tell how far away the snowy surface is. In polar regions (and in eg the Scottish Hills in winter) this optical illusion can make whole snow-covered mountains invisible against the background white cloud, and the horizon cannot be identified, slopes cannot be judged for steepness, and snow surfaces cannot be seen. It is only when a dark or coloured object is placed on a snowy surface that the surface can be seen at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...