Gå til innhold

Vær og squawkbox

Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Ofte under climb så ligger jeg helt på grensen for overspeed og når da squawkboxen bestemmer seg for å nå skal været skiftes så endrer farten seg av og til ganske voldsomt slik at jeg får overspeed. Er det noen måte å få sqauwkboxen til å skifte været mykere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg kjenner til. Synes å huske at dette med plutselig skifte av vær under oppdatering har vært tatt opp i PMDGs forum noen ganger. Ifølge de er dette en begrensning i FS9 som man ikke kan få gjort noe med før FSX kommer. Det er sikkert noen her som har litt mer kunnskap om dette en meg. Trur ikke det er noe man får gjort noe med i Squackbox. Hvis du har en annen værmotor, som f.eks. Active Sky v6 kan du prøve å kutte ut Squackbox og la ASv6 gjøre jobben og se om det hjelper ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSUIPC kan styre dette, vet ikke om det fungerer uten registrert versjon, men da kan du sette selv hva som er maks endring i vindfart/retning per sekund (wind smoothing). Helt uunværlig spør du meg, da FS noen ganger går helt bananas uten denne fiksen. Activesky har også denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egen funksjon i AS som gjør at du kan bruke VATSIM vær ;-)

Ja, det er det, men har opplever noen ganger at været kommer litt før til ActiveSky alikevel, men det er sjeldent noe problem.. Hvis det avviker mye så pleier jeg bare å gi beskjed til ATC.. Går som regel alltid bra ""

Været som mottas i squawkbox synes jeg er veldig mangelfull. Blir ikke riktig vær fra den. Så anbefaler ActiveSky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...