Erik Schøyen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ofte under climb så ligger jeg helt på grensen for overspeed og når da squawkboxen bestemmer seg for å nå skal været skiftes så endrer farten seg av og til ganske voldsomt slik at jeg får overspeed. Er det noen måte å få sqauwkboxen til å skifte været mykere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Ikke som jeg kjenner til. Synes å huske at dette med plutselig skifte av vær under oppdatering har vært tatt opp i PMDGs forum noen ganger. Ifølge de er dette en begrensning i FS9 som man ikke kan få gjort noe med før FSX kommer. Det er sikkert noen her som har litt mer kunnskap om dette en meg. Trur ikke det er noe man får gjort noe med i Squackbox. Hvis du har en annen værmotor, som f.eks. Active Sky v6 kan du prøve å kutte ut Squackbox og la ASv6 gjøre jobben og se om det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Olsen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 FSUIPC kan styre dette, vet ikke om det fungerer uten registrert versjon, men da kan du sette selv hva som er maks endring i vindfart/retning per sekund (wind smoothing). Helt uunværlig spør du meg, da FS noen ganger går helt bananas uten denne fiksen. Activesky har også denne funksjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Bruk Active Sky... Deaktiver Squawkbox sin weatther.dll i settings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Active Sky koster penger? Har ikke råd til noe mer addons på en god stund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Problemet med active sky er at du får 'nyere' vær enn det ATC sitter med.. Så du risikerer faktisk å måtte lande med vinden i ryggen hvis den nettopp har snudd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det er en egen funksjon i AS som gjør at du kan bruke VATSIM vær ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Stian Bjerk Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det er en egen funksjon i AS som gjør at du kan bruke VATSIM vær ;-) Ja, det er det, men har opplever noen ganger at været kommer litt før til ActiveSky alikevel, men det er sjeldent noe problem.. Hvis det avviker mye så pleier jeg bare å gi beskjed til ATC.. Går som regel alltid bra Været som mottas i squawkbox synes jeg er veldig mangelfull. Blir ikke riktig vær fra den. Så anbefaler ActiveSky. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.