Gå til innhold

Pc i sikkerhetskontrollen


André Olstad

Anbefalte innlegg

Jeg vil tippe at det er fordi en PC inneholder så mange komponenter som blir vist på skanningen, og dermed blir bildet for kludrete om masse småting ligger over/under PCen samtidig. På andre flyplasser en Gardermoen har de jo innført dette for lenge siden. Det som tar tid er vel når folk ikke gjør klar PC, jakke og ting i lommene, evt belter og lignende som gjør utslag. Deretter bruker de lang tid på pakke ned igjen, og dersom man har mye i sekken og ikke har planlagt at PCen måtte taes opp, og dermed på sekken pakkes på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor det blir køer nå. Jeg har jo tatt opp min pc mange ganger på gardermoen tidligere. Så hva som lager køer akkurat nå er en liten gåte for meg. En annen sak er jo at mange ikke gjør seg klare i køen før kontrollen og nærmest blir overrasket når de må ta av seg jakka, sko, belte etc. Kanskje litt bedre skilting ville gjort susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ta ut laptop`en fordi røntgen maskinen ikke klarer å se igjennom den... så man kan f.eks gjemme ting under den da,uten at de klarer å se det.

 

men btw, noen her som har hørt om flyplass vekterne har blitt enige i lønnsforhandlingene, eller om det blir streik?

 

velkommen.. forvilla deg hit også "" trur ikke dem har kommet til enighet, trur meklinga skulle være engang i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden skulle jeg gjennom security kontrollen på GM, PC'en måtte ut av sekken og jeg klarte det umulige...

JEG GLEMTE PC'en!!!!

jeg hadde foldekniv i penalet i sekken, det ble litt styr, da de sa at jeg måtte sjekke den inn eller la den bli spiker.

 

På grunn av styret glemte jeg Fa*n meg å legge PC tilbake og gikk ombord.

 

Måtte ringe hittegods dagen etter...

 

Dårlig erfaringer ja.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ta ut laptop`en fordi røntgen maskinen ikke klarer å se igjennom den... så man kan f.eks gjemme ting under den da,uten at de klarer å se det.

 

men btw, noen her som har hørt om flyplass vekterne har blitt enige i lønnsforhandlingene, eller om det blir streik?

 

velkommen.. forvilla deg hit også "" trur ikke dem har kommet til enighet, trur meklinga skulle være engang i neste uke.

 

 

Hallais "" joda... har kommet meg hit også "" får håpe de kommer til enighet da. for blir det streik me de dær guttaboys, så blir det stille i luftrommet. utroli kor mye makt de har egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...