Gå til innhold

737/747 og autolanding


Baard C

Anbefalte innlegg

Tidligere har noen nevnt autolanding av disse flytypene.

Hvor ofte pleier pilotene å koble på ils autopilot i virkeligheten?

Regner med at de fleste vil lande manuelt.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å autolande min 737-700 i fs2k på autopilot hvis approachen går riktig for seg.

Baard

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var med SAS 737-6 i cockpiten fra Kristiansand til Oslo hvor det måtte gjøres en CATII landing. Dette ble da gjort med autolanding. Hastigheten ble satt 2knts høyre enn det som ble anbefalt for erfaring tilsa at landingen ble enda bedre da. Flygerene kunne bare konstatere etterpå at de selv ikke klarte å lande så bra som autoland systemet. Selv kan jeg bekrefte at det var en utrolig myk landing.

Mvh

Jan Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

De fleste kobler ut autopiloten i de fleste tilfeller i 200-300 fot før landing tror jeg.

Ja Tore, 737 kan lande av seg selv med apr tilkoblet så sant du har riktig høyde og hdg ved innflyvingen til ils.

Du må selvfølgelig passe på flaps og spoilers selv så burde det gå bra.

quote:

Tore Rasch-Olsen skrev:

Åssen får man 737èn i fs2000 til å lande selv? er det bare å stille inn ILS frekvensen og velge apr på autopiloten?

Flarer autopiloten og setter flyet ned på banen helt selv da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...