Gå til innhold

Morsomt Foredrag?


Rune Samuelsen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei jeg lurte på om noen der ute hadde et opptak av et foredrag som en flygeleder fra England holdt for mange år siden. Husker ikke noe navn, men foredraget var utrolig morsomt. Hørte det på kassett i sin tid. Tror de fleste som går flygeleder utdanningen får høre det. Er blant annet en fin forklaring på VASI og de ulike fargekombinasjoner.

 

Om det er noen som kjenner til dette og har det på pc hadde det vært fint.

 

MVH

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Var det han som hadde en forklaring på hvorfor de aldri bygde en militær utgave av Concorden? Eller er jeg helt på villspor nå?

Var ihvertfall ganske så fornøyelig ""

 

Stemmer det, her er vi på rett spor. Vet du mer om hvem det er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

David Gunsons foredrag (som jeg også har på mp3) er definitivt det morsomste som NOEN gang er laget om temaet flyging og ATC. Litt om Gunson her .

Han har fløyet i RAF og var senere flygeleder. Har faktisk en engelskmann hos oss på Røyken som har jobbet sammen med ham i "gamle dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det han som hadde en forklaring på hvorfor de aldri bygde en militær utgave av Concorden?

 

It is a fact, of course, on Concorde at 1 500 miles an hour you're going 25 miles a minute, which is faster than a bullet from a gun. There's no gun in this country which fires ammunition at that speed, which is why we've never made a military Concorde, because if it opens fire, it shoots itself down.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...