Joachim Skjønberg Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 For å få opp dette dårlige aktivitetsnivået synes jeg at vi bør arrangere en del nybegynner og treningskvelder. Jeg kommer til å gi ut en liten fil om hvordan man blir medlem og begynner å fly på VATSIM. Jeg tar for meg kommunikasjon mellom ATC og flygeleder her. La oss si f.eks. Fredag kveld neste uke og hver Fredag i noen uker. Deretter tar vi pause og begynner evt på igjen senere. La oss si at vi holder en treningskveld på Bergen Flesland neste Fredag (ikke 28.) Jeg bemanner gjerne Flesland Tower f.eks. I tillegg bør vi bemanne Flesland Approach, Stavanger Control og Oslo Control. Destinasjonene til pilotene som melder seg på for en treningskveld kan være Sola og Gardermoen, derfor er Approachkontrollere på disse flyplassene velkomne. Dette er fint for nybegynnere og de som vil friske opp litt. De som er ferske kan ha godt av å lese den lille "manualen" jeg skal skrive om VATSIM og kommunikasjon. Det å logge seg opp på VATSIM er veldig enkelt, og etterhvert som man får ting til er det både gøy og realistisk å fly der. Mange foretrekker å fly offline, men det er ingen som hindrer vedkommende i å fly "singleplayer" til vanlig og online når det er flygeledere der! Dette er et flott samfunn og man har en god tone. Nybegynnere er alltid veldig velkomne, og det er ofte ferske piloter under min kontroll. Altså: Treningskvelder på Fredager framover (starter neste uke, IKKE den 28.04) på Flesland. Det hadde vært flott om de som er interessert kan melde seg her, også flygeledere! Jeg skal prøve å få lastet opp denne filen i helgen! Velkommen til VATSIM! www.vaccsca.org Håper dette kan bidra til å få opp aktivitetsnivået! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Flott tiltak, men synn du her har funnet opp hjulet på nytt. Hadde du snakket med Arild Oldervoll, som er Chief of Pilot i Vaccsca ? Her har det blitt jobbet en stund med treningskvelder for piloter. Men flott at du gjør noe for de nye personlig så mener jeg at det er unødvendig å finne opp hjulet på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg og Christian Sager jobber med å sette opp ett nytt treningssenter for VACCSCA, både for piloter og ATC. Som en del av dette kommer det også til å bli startet opp treningskvelder. Noen for de helt nye, andre for mer erfarne piloter der spesielle ting øves på, f.eks. VFR flyging, holding, non-precision approaches osv... Men ta gjerne kontakt om du har noe som du vil skal være med i treningssenteret! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Er klar over at dere sikkert jobber med dette, men inntill noe skjer kan jo en treningskveld på Flesland være en idè. Tja, kan sikkert være med i treningssenteret jeg om jeg får lov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Blir det noe "newbie" kveld på fredag eller? Lurer på om jeg skal prøve.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Me2! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Tja, jeg har hatt annet å gjøre, og har ikke tenkt å sitte foran PC'n i kveld (se UT?). Men vi kan jo ta Flesland imorgen kveld? Jeg logger opp som Flesland Tower klokken 19:30 - 20:00. Hadde vært fint om APP og CTR ble bemannet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Ja, det haster ikke for meg. Men det var du som foreslo dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Lørdag kveld er uaktuelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Nei, OK. Da sier vi : Søndag kveld klokken 19:30 ca på Flesland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Sees! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.