Gå til innhold

På National Geographic


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

i kveld klokken 23.00: Flyhavarikommisjonen

 

Barn I Cockpiten

 

Det nye Airbus-flyet forlater Moskva og kapteinen inviterer sine to barn inn til flygerne. Gutten vrir på rattstammen og det setter i gang en rekke hendelser som fører til at alle 70 om bord omkommer.

 

Håper ikke at noen flightsimmere tror dem kan styre ett virkelighetens fly etter å ha sett denne dokumentaren ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følge NGC's web så er det denne episoden som går idag klokka 23:00:

 

Egypt Air flight 990 er over Atlanteren da det plutselig stuper mot vannet og alle 217 om bord blir drept. Følg etterforskningen som ble en av de mest kontroversielle i moderne luftfartshistorie.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Truls; jeg tenkte mer på det å "vri på rattstammen" og ikke sidestick vs yoke... til og med på en yoke tror jeg nok utslaget er minimalt om man vrir på stammen...

 

Er egentlig nysgjerrig på hva som hendte... har ikke gravd noe i denne hendelsen, men har bare vagt hørt om den.

 

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torbjørn, jeg vet at det Joystick i Airbusen og ikke rattstamme.. Jeg limte inn ordene i fra annnosen...

 

Sjekk her

 

Tull, det er langt ifra alle airbus'er som har joystick. Bla A310 (som var med i denne ulykken) har ratt akuratt som de fleste andre fly.

 

Tarjei, jeg vet at det er "ratt" i de gamle airbusene, men da jeg så litt av reklamen for episoden, så det ut som en A320 defor antydet jeg at det er joystick i den type fly, så beklager at jeg skrev feil, oki?

 

følge NGC's web så er det denne episoden som går idag klokka 23:00:

 

Egypt Air flight 990 er over Atlanteren da det plutselig stuper mot vannet og alle 217 om bord blir drept. Følg etterforskningen som ble en av de mest kontroversielle i moderne luftfartshistorie.

 

Jan Roar Rød

 

Beklager, da tok jeg feil, da var det sikkert en annen dag klokken 23.00 det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...