Gå til innhold

Radioscanner!! Er det lov??


Kim Ruben Fjeldstad

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på om det i det hele tatt er lov å ha radioscanner, jeg og Agnor Bertheussen sto og spottet lit på TOS da det kom en blid Avinor-betjent og spurte hva vi gjorde der, da var jeg litt usikker på om det var lov så jeg slo av hele scanneren da han kom og slo den på når han dro igjen!

 

Så det er en del spørsmål om om det er lov å ha i det hele tatt.

 

Er det noen som vet om det ER lov eller om det IKKE er lov å ha radioscanner?? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er lov. ikke fordi norske myndigheter ville gi lov, men fordi EU sa vi skulle få lov. Det ble vedtatt i et eu-direktiv som Norge må følge siden vi er EØS-medlem og tilknyttet EU på den måten.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så det var dere... Så dere nok... Har full kontroll vet du... ""

 

Ja, det var nok oss vet du, men værså snill og ikke send de betjentene etter oss neste gang, er litt plagsomt at de kommer og forstyrrer oss under spottingen ""!

 

Du får komme ned selv neste gang å si hei!

 

Nå vet du i allefall hvem det er som bruker å stå der, etter det jeg vet er det kun 5 stk som bruker og være der, og det er meg, Agnor, 3 venner av meg igjen, du får si til Halvard Myrseth at det er meg som bruker å stå der, jeg kjenner han vet du. ""

 

Det var faktisk jeg som kontaktet deg i følge en dokumentar som skulle spilles inn på Tromsø Lufthavn, du husker meg kanskje nok nå! ""

 

Altså i forhold til noe flyfoto av flyplassen,og det der.

 

Send meg gjerne en personlig beskjed om du fortsatt er interessert! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske suveren spotteplass den ja. Det er egentlig rød sone ettersom jeg skjønte. Ikke rart den må være god da ""

 

Leit når de er ferdig å bygge på området. Får nesten ta med kamera neste gang. 50 meter fra banen og ingen synlig gjerde (det er lengere nede). Helt topp!

 

Hvor ble det av LN-WIE? (Så de startet opp utfor WIF hangar men stoppet motorene etter 15 minutter ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom er jo en av de faste, så han må jo få lov:)

 

Men ikke dere andre nei, jeg liker det ikke! Dere kan jo tenke dere selv hvordan det er å bli lyttet på 24-7. Sier man noe feil, eller pilotene gjør noe feil, er det ikke mye som skal til, så ligger det på nettet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...