Trond Meier Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Da har jeg endelig fått dato på min SS checkout.. Det betyr at det hadde vært fint å få en del fly som kan lage litt rot for meg. Checkout er kl 19 norsk, søndag 2. april Kveldens premie: gate of own choice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvilken flyplass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hvilken flyplass? hehe, det var kanskje litt vitalt ja.. Gardermoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 [mase] For å få opp aktiviteten i morgen, har jeg besluttet å dele flyplassutgiftene med dere. Send regning med vedlegg til refunds@vaccsca.org. [/mase] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 We'll be there! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 kommer jeg og! 3 tur på VATSIM da PS: Hva er ENOS_OBS og ENGM_INS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 ENOS_OBS er Oslo Observer. En som observerer. Det er bedre om disse kaller seg for f.eks. PER_OBS eller JNS_OBS etter initialene sine. Kaller de seg ENOS OBS vises de bl.a. på forsiden her og kan forveksles med annet i CL på radarskjernem. ENGM INS/ENGM_I_APP er en instruktør, i dette tilfellet for en SS checkout. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Takk alle som fløy ble litt rot av og til, men hadde på det meste 10 fly i aktivitet.. Men testen klarte jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Gratulerer og takk for utmerket service. Synes du gjorde en fin jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Tore Brunborg Skrevet 2. april 2006 Premium Medlem Del Skrevet 2. april 2006 Gratulerer! Synes du gjorde en utmerket jobb, spesielt det at du var tidlig ute med info til oss piloter om neste leg i flighten, noe som savnes hos mange ATC. Denne skryten gjelder også kveldens ENOS-CTR. mvh Jan Tore Brunborg VBX018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Gratulerer så mye Trond, synes du klarte emerency bra.. jeg for min del opplevde noe av det rareste på lenge.. Jeg var tilkoblet VATSIM med voice osv, men hadde alle AI fly på bakken som normalt. Og da med ingen andre påloggede fly.. Snakk om raritet da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Havnø Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Prøvde å komme jeg også... hadde gjort klar flightplan, og lagt til notam at jeg er paramedic on caal, may disconect sudenly... Men fikk så mye å gjøre at jeg rakk ikke sende inn! Gratulere så masse Tom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 spesielt det at du var tidlig ute med info til oss piloter om neste leg i flighten, noe som savnes hos mange ATC. Denne skryten gjelder også kveldens ENOS-CTR. mvh Hva tenker du på da? At han sier "Next leg: *****" eller "Cleared direct *****" / "Continue dct *****" De siste frasene brukes når et fly klareres til et nytt punkt, og skal sette kursen direkte til dette. Piloen skal jo selv vite hvilke punkter han skal innom når. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Han tenker sikkert på STAR til flyplass. Kommer det ATC nå snart eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Gratulere så masse Tom! Trond iallfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Tore Brunborg Skrevet 3. april 2006 Premium Medlem Del Skrevet 3. april 2006 Et eksempel, 4-5nm før SOVIR fikk jeg "after SOVIR right hdg 135, desc 3000f, cleared ILS 19R osv". Synes det er greit at jeg får denne meldingen tidlig og ikke idet SOVIR passeres eller etter for den del, slik jeg opplever rett som det er. mvh Jan Tore Brunborg VBX018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Pointet med det er å begrense antall meldinger når det er travelt. Men det er ikke alle som er like flinke til å få med seg flere instruksjoner samtidig Når det er færre fly vil du også få litt flere og mer nøyaktige anvisninger (men fremdeles ikke 'i siste liten' meldinger). Takk for skryt, jeg tar det med videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.