Gå til innhold

6 runways heter ?!


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Når vi nu er inne på dette med Dubai, Hva er de største aktørene på den flyplassen foruten Emirates da? Jeg sliter med å få den flyplassen travel i FS. Stort sett ser jeg bare fly ifra Emirates samt 3 4 andre fly der. Minst 50% av gatene er til enværtid tomme for fly. Å ja jeg har afcadfil som benytter alle gatene på plassen. Benytter Fly Tampa sin utgave av flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder som beviser det Steinar sier, forventa selv massevis av trafikk på Dubai, men det var nesten ingenting:

http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/as6.jpg http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/as5.jpg http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/q32.jpg

 

Bruker Steinar sin AI-pakke.

 

Skjønner ikke hvorfor Dubai skal ha større flyplass. ""

 

Mvh Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder som beviser det Steinar sier, forventa selv massevis av trafikk på Dubai, men det var nesten ingenting:

http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/as6.jpg http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/as5.jpg http://i46.photobucket.com/albums/f118/megjegmeg/q32.jpg

 

Bruker Steinar sin AI-pakke.

 

Skjønner ikke hvorfor Dubai skal ha større flyplass. ""

 

Mvh Alex.

 

Du kan ikke stole på en AI-pakke fra Flightsimulator, det bør da du også skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor Dubai skal ha større flyplass. ""

 

Dubai er i en voldsom ekspansjon, på flere måter. En gang tar olja i Emiratene slutt, og de forsøker å opprette næringer de kan leve av. Dette er både diverse former for business, og turisttrafikk. De forsøker å tiltrekke en rekke internasjonale konserner dit, samt at de konstruerer en rekke fasiliteter for å gjøre Dubai til det nye syden/underholdningsmekkaet for turister fra Europa og Asia/Oceania. Samtidig satser de på å route mye trafikk mellom verdensdelene gjennom Dubai, derav den voldsomme ekspansjonen EK har.

 

Dagens hovedflyplass vil bestå, men vil hovedsakelig bli brukt av LCC.

 

Blir det verdens største da eller??

Den største, spørs hvordan du ser på det. I antallet passasjerer eller flybevegelser, neppe. I areal (ikke tomteareal, men areal som selve anlegget opptar) så blir den nok blant de store.

 

For å gi et bilde av hvilke selskaper det er som trafikkerer flyplassen:

http://www.airliners.net/open.file/0985335/L/

http://www.airliners.net/open.file/0984921/L/

 

De fleste av de store europeiske selskapene flyr dit, LH og BA tror jeg feks benytter seg av 744. Du må nesten slå opp i rutetabellene deres... Men ja, EK står for en svært stor andel av trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet av modellen av flyplassen er tatt av undertegnede paa Dubai Airshow naa sist. Det stemmer at det er den nye flyplassen i Dubai, kommer til aa ligge et par mil utenfor selve byen i retning av Abu Dhabi.

Rullebanene blir 12/30 R C og L, samt 13/31 R C og L.

Flyplassen kommer til aa aapne (etter planen) for trafikk i januar 2007 (men bare med en rullebane i drift da). Hele prosjektet er planlagt ferdig i 2025 om jeg husker rett, og foerst da vil alle rullebanene vaere klar for bruk.

 

Stoerste kunden til Dubai er i dag Emirates, men mer eller mindre alle stoerre flyselskap flyr der. British airways, Lufthansa, KLM, Virgin (starter on et par uker), Thai, Singapore airlines, Royal Brunei, og Qatar airways for aa nevne noen, og de er store paa cargo ogsaa, som f.eks Cathay Pacific, Dragon Air og Eva Air. Trafikkmengden som simuleres er tydelgivis langt fra sannheten, er ikke uvanlig at vi faar diversions inn her fordi de er tomme for parkeringsplasser i Dubai.

 

Det stemmer til en viss grad det Michael sier om oekonomien og olje-inntekter, men de er kommet litt lenger enn folk flest tror. For Dubai stod oljen for bare 6% av inntektene, resten av inntektene til emiraten kom fra andre ting, hvorav turisme er den stoerste inntektskilden. Det som bygges i Dubai av 'underholdnings-attraksjoner' er nesten for dumt... de fleste har vel hoert om 'palmene' som bygges, men ogsaa The World er under utvikling, New Dubai bygges (sist jeg var der telte jeg ca 130 skyskrapere (mer enn 30 etasjer) som var under konstruksjon for aa bygge et nytt bysenter (bygd utenfor byen, men bedre planlagt denne gangen).

Maa nok ogsaa arrestere Michale litt om hva han sier av bruken av Dubai flyplass i framtiden. Jebel Ali kommer i foerste omgang til aa bli en cargo-flyplass (UPS har allerede reservert 150 slots pr. dag), og i tillegg kommer Low-Cost selskapene til aa fly ut fra Jebel Ali. Dubai Airport kommer til aa bestaa som basen til Emirates, og de fortsetter aa vaere stoerste kunden her, samt at andre 'serioese' flyselskap kommer til aa bruke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa nok ogsaa arrestere Michale litt om hva han sier av bruken av Dubai flyplass i framtiden. Jebel Ali kommer i foerste omgang til aa bli en cargo-flyplass (UPS har allerede reservert 150 slots pr. dag), og i tillegg kommer Low-Cost selskapene til aa fly ut fra Jebel Ali. Dubai Airport kommer til aa bestaa som basen til Emirates, og de fortsetter aa vaere stoerste kunden her, samt at andre 'serioese' flyselskap kommer til aa bruke denne.

 

Bra du korrigerer meg Petter "" Sjekket på nytt nå, og ser jo at jeg blandet mellom de to, og Jebel Ali kommer som du sier til å ta hånd om cargo og LCC. Sry for the mixup""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...