Gå til innhold

Lockheed L1011


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Det finnes mange flere enn de som er nevnt som fortsatt flyr. Hvis man søker på disse flyene på airliners.net så kommer det opp mange selskaper som fortsatt benytter flyene. Fløy selv flere ganger med L1011 på midten av 80 tallet, og da med Eastern Airlines i USA, og husker at de hadde mange fly av denne modellen, men husker jeg ikke feil så gikk vel dette selskapet konkurs for endel år tilbake.. Og husker jeg ikke helt feil, så hadde denne flytypen et kallenavn som var "whisperliner", hvis jeg ikke tar helt feil..

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva enkelte av dere bruker som kilder, men jeg sjekket bla oversikten på airfleets.net, og den viste en hel del L1011 som active, og det skal en ikke stole for mye på.

En rekke maskiner markert som active står på flyplasser rundtomkring i verden, uten noen sikker skjebne. Flere av dem blir stående fordi operatøren ikke tar de gjennom de tyngre og kostbare mx-sjekkene, andre blir det etter tekniske uhell hvor operatøren ikke ser det verdt å fixe feilene. Mao, en del operatører nevnt ovenfor skal med stor sikkerhet lukes vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva enkelte av dere bruker som kilder, men jeg sjekket bla oversikten på airfleets.net, og den viste en hel del L1011 som active, og det skal en ikke stole for mye på.

En rekke maskiner markert som active står på flyplasser rundtomkring i verden, uten noen sikker skjebne. Flere av dem blir stående fordi operatøren ikke tar de gjennom de tyngre og kostbare mx-sjekkene, andre blir det etter tekniske uhell hvor operatøren ikke ser det verdt å fixe feilene. Mao, en del operatører nevnt ovenfor skal med stor sikkerhet lukes vekk.

 

Min kilde er fly som har flydd inn/ut av flyplassen her siste par maanedene med overnenvte selskap, saa jeg er rimelig sikker paa at disse stemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...