Gå til innhold

Lage VA


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

 

Fikk tanken på å lage et VA. Har selv vært med i flere VA, og fikk lysten på å lage et VA som ikke hadde blitt laget før.

 

Her er tre alternativer til mindre fly:

 

Virtual Kato Air

Virtual Fonna Fly

Virtual Sundt Air

 

Jeg liker godt MD-80, og tenkte på :

 

Virtual FlyNordic

Virtual Nordic Leisure

 

 

Flyene har vi, og painter finnes det. Det hadde vært fint om noen er inne på samme tanke som meg. Vi har for få VA i Norge spesielt til så mange selskaper som er i virkeligheten.

 

Ådne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg kun vært medlem av west wind (www.flywestwind.com) eller noe i den flyduren, og virtual Luftforsvaret i sin tid.

 

Synes det var Kato Air som hørtes mest interessant ut!

 

Ønsker deg lykke til om du bestemmer deg for å opprette noe og også lykke til mot eventuelle negative folk på forumet som sier det er teit å starte nytt VA når det finnes andre VA'er allerede osv... osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få si, at det å starte et viruelt flyselskap krever mye arbeid, og man kan aldri være for sikker på at ting går som planlagt.

Har selv prøvd å starte flere VA's, men desverre er det slik at flere som ofte melder seg opp som frivillige til å være med å starte noe slikt faller bort etterhvert, og da ofte stillinger som er avgjørende for oppstart og drift av et VA.

Sørg derfor for å ha et crew som du fra før har god kontakt med, er det penger med i spillet så sørg for å få kontrakter fra alle parter.

Det smarteste er ikke alltid å velge deg selv som CEO, som kan virke fristende, men faktisk velge noen som har erfaring og evne til å virkelig få i gang ting med et godt lederskap.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ivar sier så må du vite at det ligger veldig mye arbeid bak å få til et skikkelig VA, og man må også være heldig angående rekrutering av piloter.

Jeg vil anbefale deg å starte et VA som flyr fly og ruter som mange flysimmere også flyr. Det å starte et flyselskap som flyr mellom to småflyplasser i nord med et sjeldent payware fly eller noe vil ikke garantere suksess.

 

Lykke til skal du ha! Kato Air eller FlyNordic ville jeg ha gått for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...