Gå til innhold

SB radiopanel ødelegger grafikken min....

Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

Morn. Først takk for et meget godt opplegg på ENGM i helgen. FLG 06 vatr rett og slett vinterferien i år. Takk til de som også hjalp meg opp på ATC. Dette var kjempemorro !! Dog sliter jeg med en feil på grafikken. Selve radiopanelet i SB tar bort grafikken min. Allså IKKE selve tekstvinduet, men radioen som skal ligge over selve flyet sitt panel, der du bl.a. ser om det er TX eller RX på frekvensen som er tunet inn.

Ved full 3d-vindu, vil ikke dette panelet vises. Og ved flytting i 2d, så blir panelet til FS 9-flyet helt svart. Noen tipset meg om at mitt grafikkkort Nvidia 7800 GT, ikke var særlig bra for SB og at gamle drivere måtte benyttes. Skulle bruke versjon 79,1. Problemet er at denne versjonen er fra våren 2005 og støtter IKKE 7800-kort. Noen der ute med ett tips eller to ? Alle siste versjoner benyttes i alle programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du snakker om det lille sorte vindue der viser COM 1 COM 2 etc, så kan du fjerne det gennem indstillingerne i SB.

SB giver en lyd fra sig, når den er tune't til den rigtige frekvens, så du behøver ikke det lille ekstra panel.

Eneste "problem" for mig er, at jeg ikke kan få Transponderen i Flyet (Lago MD-80/B737NG/B767) til automatisk at slå Sq Charlie til, når jeg tænder transponderen gennem FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Riktig. Det er dette panelet jeg mener. OK, jeg får rett og slett bare ta det bort under vanlig flyging.

Har også problemer med selve tekstvinduet i SB også. Det er ikke alltid at vinduet til høyre med ATC-frekvensene vil vises. Må strekke litt på dette vinduet, så kommer det frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "problem" for mig er, at jeg ikke kan få Transponderen i Flyet (Lago MD-80/B737NG/B767) til automatisk at slå Sq Charlie til, når jeg tænder transponderen gennem FS.

Er SB satt opp mot disse flyene da.. Er det tatt med under utvikling av SB3, har du siste versjon ?

Er FSUIPC lagt inn før eller etter flyene`?

Vet det er en del fly som faktisk ikke har direkte link til SB3 av desing messige årsaker.

Kan jo ha noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Birger, Og velkommen online!

Sendte en del meldinger til deg igjennom Vatsim når jeg så deg online i helga.

Hvis du sliter med SB, så kan det kanskje være en fordel å prøve FSinn?

Jeg sitter selv med 2 skjermer og kjører SB på skjerm nr. 2 mens FS kjører i "hoved" skjermen.

Du må gjerne ta deg en tur en kveld hvis du har lyst til å se enda en gal Kristiansunder i aksjon, og kanskje jeg kan tipse deg om et eller annet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...