Gå til innhold

Vi flyr på London City


Kjell Martinsen

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt en tråd i diskusjonen alt.games.microsoft.flight-sim med en del interessante opplysninger om London City. Blant annet sies det: "The BAE 146 is the only jet aircraft that can land there because of it's short take off & landing capabilities", men de får ikke lov å bruke reverse thrust på grunn av støybegrensninger. Nå har jeg hørt rykter om at Røkke brukte å fly på London City (FØR BBJ!) Videre leser jeg at glidebanevinkelen er på 5,5 grader.

Er det noen her på forumet som har vært passasjer på en ekte tur til Loncon City, og hvordan opplevde du det?

Hvilket fly er forresten BAE 146? Er det sant at det er en firemotors jet?

Mvh

KjellM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAe 146-100/200/300 eller Avro RJ-70/85/100 som det nå heter er korrekt for tiden det eneste Jetflyet som trafikkerer LCY. Men det er planer om å la Do328JET få lande der også.

Feilaktig sagt her har BAe 146/Avro RJ thrust reverse, noe det ikke har... Det har derimot store spoilere/lift dumpers og store kraftige bremser på hjulene.

Såpass kraftige bremser har dette flyet at thrust reverse ble utelatt når flyet ble designet.

Mener å ha hørt at det nye Avro RJ-X også ikke kommer til å ha thrust reverse.

Mvh,

Håkon/AFG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...