Gå til innhold

NWA og deres DC-10


Joakim Valkvæ Volle

Anbefalte innlegg

Noen som vet når Northwest har tenkt å fase ut deres siste DC-10-30?

Og hvilke ruter til og fra Europa bruker de DC-10 på?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi det ser ut som om det er en smule kjangs for jeg (pluss litt av familien) skal til USA neste år eller noe sånt, og har derfor lyst å prøve å reise med en DC-10. Fordi det kan bli første og siste gang...

 

Unnskyld hvis jeg har spurt om dette før... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra siste update om NWA sin flåte som jeg har sett:

New A330-200, fleet number 3358 will be delivered on 1/25/06, and 3359 will be delivered in mid Feb. This will allow the SEA-AMS flight to be operated by the A330-200 as of Feb 16th. (SEA-AMS rotations require two aircraft). The current A330-300s operating on this routing will allow MEM-AMS to be operated by the A330-300 from Feb15 to March 1st, then it will switch to MSP-AMS, to operate a second daily A330 to AMS - flt 46 leaving around 6pm or so. The first of three daily flights, flt 42 will remain as a DC10. MSP-LGW returns on March 7th and will be operated by an A330-300 until March 31, when it reverts to DC10. BOS-AMS is scheduled to revert to the DC10 again as of April 1st. These are all subject to change of course.

 

DC10 retirements - 1232 goes to Marana for store today. That makes 14 curently operating. Others will be rotated in/out of Marana

 

Flere og flere Dc-10 vil gå ut av flåta etter hvert som flere A33X blir mottatt. Har ikke sett noen plan for dette, men de mottar en hel del av dem i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...