Ivar Skaugstad Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei alle simmere! Nå er det litt over en uke igjen til OL eventyret tar av for fullt i Torino! I den annledning kommer jeg til få fly en god del nede rundt de Italienske alper, både rutefly og småfly. VACC Italia holder i anneldning åpnings sermonien et event fredag den 11. februar! Hva synes dere om en group flight ned til Torino denne kvelden, evt. lørdag formiddag om dette skulle passe bedre? Kom med meninger og vinklinger så skal vi nok klare å sette sammen et lite event our self! The opening ceremony of the XX olympic winter games will be held on Friday, February 10th. To celebrate VATITA will offer ATC coverage over Turin and nearby fields, especially on Thursday, Friday and Sunday (9th, 10th and 12th), as well as at the end of the games. Competitions start on the 11th and end on Sunday, February 26th. Don't miss out on this unique experience; you can find everything you need for the flight below - flightplans, charts and scenery. Torino 2006 - Passion lives here. VACC-ITA Torino 2006! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg blir med om jeg ikke har noe annet å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Finnes det gratis mesh for Italia? Høres spennende ut, selv om det er sjelden jeg beveger meg utenfor Skandinavia, uten å krysse dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Flaks, har fri fra jobb både fredag og lørdag! Regn med meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Finnes det en realistisk rute fra ENGM-LIMF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Mange realistiske ruter fra ENGM til Torino,alt som pilotene finner på........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Er det ikke real ruter flyr jeg vel denne i morgen jeg: ENGM SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 WRB UN850 ODINA LIMF Blir det noen felles tur? Edit: Så på OSL sine sider at jeg var satt opp som SK488 Oslo-Torino i morgen. Kan bli kanselert p.g.a. crew-mangel. Blir vel SAS488 da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 ETD? ETA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Tok en tur til Torino i dag sammen med Julian, en flott tur. Om jeg får annledning i morgen kveld er ennå uvist, selv liker jeg best flygning på formiddagen. Men hvordan høres departure kl. 19:00 ut? Jeg har planer om å fly fra Værnes, enroute time derfra er 2h 50min som gir landingstid i Torino kl. 21:50 lokal tid. Flere som har tenkt seg fra Værnes eller er alle østlandspatrioter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Blir nok Værnes om det blir så jeg blir med, med hvilket fly er 2h50m enroute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Da er ENGM APP booka fra 19 til 23 i kveld, Norsk tid kanskje lengre også. Så dere som starter fra Gardermoen vil iallefall få ATC fra Norge og trolig mesteparten av veien nedover. Hadde tatt Værnes om jeg ikke hadde trengt trening for SS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Er dette til den flyplassen som heter Casselle eller noe sånn? Tror jeg blir med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har prøvd å lese litt prosedyrer for Torino, men finner bare på italiensk. Har noen en link? Er ikke RW18 ILS? Edit: Flyr ned nå og satser på retur i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Da hopper jeg på jeg og... står klar klokken 19:00 lokal tid. Blir vel SAS488 da... SAS486 på meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Over Danmark nå. Ser at det begynner å fylle seg opp rundt LIMF nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Er dette til den flyplassen som heter Casselle eller noe sånn? Tror jeg blir med Dette er korrekt! Håper å se deg joine oss andre nedover, tror jeg også tar retur evt. til Innsbruck om det skulle bli for sent! Da sees vi i luften gutter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Møter opp på Værnes snarest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Når begynner dette? Fortsatt ingen ATC. 260nm igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Da har jeg kommet meg opp på cruice level, og setter meg tilbake med Dagbaldet i påvente av kaffe og litt laks fra flyvertinnen. Har funnet fram litt kart til dere, Italienerne har en tendens til å bli litt hysteriske når man kommer uten kart, så her finner du kartene du trenger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Fløy i kø på appr. uten ATC, men kom ned i tide til åpningen. Var en fyr som krasja i meg på gate , men skulle avslutte uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Det blir trangt om plassen der nede gutter, så les alle approach kart. Sett dere spessielt godt inn i missed approach og holding prossedyrer. I tidsrommet jeg skal lande er det satt opp 1 min mellom hvoer landing, så vi får håpe at det ikke kommer alt for mange som skal ut av Torino i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Og nok en tur avbrytes grunnet altfor dårlig PC... Greit, da gjør vi det enkelt. Jeg legger FS på is inntil videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Var en fyr som krasja i meg på gate , men skulle avslutte uansett. Slikt er kjipt,da er det lurt og skru av crash i FS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Snart oppi cruise level over skagen... Ser ut som ATC i torino får "litt" å gjøre i dag, talte 75 inbound flights og 4 outbound flights nå. Dette lukter holding!! BRA oppmøte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Oisann, det var i dag det ja, frosnet fast foran CS her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 buhuuu...installerer "from scratch" as we speak..... Jaja, bare 4 år til neste gang. Jeg er med da. Håper det kommer noen shots på SS som viser all trafikken. Tenker det var trangt om plassen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Fy flate for en flott kveld! Etter en forykende tur med holding og mye artige svinger fikk jeg omsider en flott landing etter å ha passert rett over stadion hvor alt foregikk! I tillegg til dette passerte jeg også mine 1000 timer for Scandinavian Virtual Airlines på denne turen, og sist og ikke minst så fikk jeg med meg den største delen av åpningssermonien! Må virkelig si at det var en fantastisk sermoni, må innrømme at jeg fikk en liten klump i halsen ved enkelte eventer der! Ble til at vi 5 som dro nedover ble litt spredt, litt synd, men synes uansett dette var en flott tur! Skal vi arrangere noe lignende for avsluttningen av OL? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Huff, ferdig nå lå på holding en time eller noe sånt. Det var styggmye trafikk, TCAS ulte som en skadeskutt hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Var en fyr som krasja i meg på gate , men skulle avslutte uansett. Slikt er kjipt,da er det lurt og skru av crash i FS Skjedde da jeg sto ved gate og venta på clearance også. Nå har jeg skrudd den av. Milano Radar sendte meg nesten i fjellveggen da han glemte meg. Er nå over Danmark. Har hatt to flotte turer i dag med masse hyggelige ATC og chatter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.