Gå til innhold

Isak i tårnet!


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

Her er en liten en

http://home.chello.no/trettum/appgm.wav

 

Litt strofer

 

Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali"

 

Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664."

 

Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha."

 

Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!"

 

Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!"

 

-------------------------------------------------------

 

”Cleared into position behind the slow Fokker. ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten en

http://home.chello.no/trettum/appgm.wav

 

Litt strofer

 

Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali"

 

Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664."

 

Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha."

 

Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!"

 

Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!"

 

-------------------------------------------------------

 

”Cleared into position behind the slow Fokker. ...

Samme klippet snakker han på Fransk til Air France

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten en

http://home.chello.no/trettum/appgm.wav

 

Litt strofer

 

Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali"

 

Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664."

 

Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha."

 

Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!"

 

Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!"

 

-------------------------------------------------------

 

”Cleared into position behind the slow Fokker. ...

 

de strofene der var ikke til det klippet..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del nye her. Får se om jeg får kuttet de ned litt i størrelse.

 

 

Isak: 708 Da kan du kjøre ut på banen Alfa 4 og så tar du nordover på banen og når du kommer på Charley 1 svinger du venstre. Synes du det var vanskelig kanskje?

 

708: Neida. Synes det hørtes greit ut, men det spørs med han som sitter ved siden og styrer.

 

Isak: Åja siden han er styrmann så vet du vel det med å si ifra når han andre gjør feil går jeg ut ifra?

Et gammelt triks er at styrmennene alltid må passe på jakka si når det er en dårlig landing for da har kapteinen lett for å ta feil jakke så ingen skal se hvem som er kaptein.

 

708: Vi har aldri dårlige landinger hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra fyr det der, men synes det er rart at man får bruke så mye Norsk i flybranchen ?

Noen som har bilde på han ?

 

Sverige er jo faktisk langt verre på det. (ok, det bruker ikke så mye norsk, men på mange flyplasser hører du i vertfall veldig mye svensk) Og det blir ikke bare brukt til "utenomsnakk", men også klareringer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er piloten som på første oppkall bestemmer hvilket språk man skal bruke. Prater piloten norsk til oss så skal vi (egentlig) svare han på norsk.

 

Er faktisk mulig å ha flysertifikat i Norge og ha kun norsk radiotelefoni-sertifikat.

 

Hvis man kaller opp på engelsk og får svar på norsk... Er det et tegn på at et engelsk muntlig språkkurs hadde vært vel brukte penger? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...