Daniel Larsen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 det lå et klipp her tidligere av Isak i tårnet, men er det noen som har noen flere klipp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er en liten en http://home.chello.no/trettum/appgm.wav Litt strofer Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali" Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664." Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha." Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!" Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!" ------------------------------------------------------- ”Cleared into position behind the slow Fokker. ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har noen lydfiler liggende i en zipfil her: www.bowlinghallen.no/Isak.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er en liten en http://home.chello.no/trettum/appgm.wav Litt strofer Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali" Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664." Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha." Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!" Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!" ------------------------------------------------------- ”Cleared into position behind the slow Fokker. ... Samme klippet snakker han på Fransk til Air France Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hehe,han var I tårnet på OSL i august igjen,utrolig morsomt å sitte å høre på med Scanneren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er en liten en http://home.chello.no/trettum/appgm.wav Litt strofer Pilot: "Golden710, Requesting clearance to Dagali" Isak: "Hallo hallo! Dett er tårnet som sender til Golden710, Du er klarert til Daggalii, Soknen 4 Alpha, and 4664." Pilot: "Soknen 4 Alpha og 4664, Takk skal du ha." Isak= " Det ble helt riktig, så får du si fra når proppelene er i ferd med å bli trykket på start!" Pilot: " Det skal vi gjøre! hehe!" ------------------------------------------------------- ”Cleared into position behind the slow Fokker. ... de strofene der var ikke til det klippet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Anders: Laster du ned den zipfilen jeg har lastet opp får du to lydfiler med fullt av gode kommentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Anders: Laster du ned den zipfilen jeg har lastet opp får du to lydfiler med fullt av gode kommentarer. Ahh, ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hehe, bra fyr det der, men synes det er rart at man får bruke så mye Norsk i flybranchen ? Noen som har bilde på han ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Isak er kongen, tris er det at han ikke er aktiv lenger. Gått av men pensjon... Nesten fristende å lage en mimre side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Isak er kongen, tris er det at han ikke er aktiv lenger. Gått av men pensjon... Hmm..jeg hørte han på OSL i August? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Grande Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hmm, jeg hørte han for ca to uker siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hmm kanskje bare gjeste opptreden, fikk beskjed fra sjefs flygeleder i tårnet når jeg var der i November 2005 at han var pensjonert... Men jeg kan selvsagt ha hørt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Helt feil Tom. Han er fortsatt aktiv på OSL og jobber fast der. Isak har passert 60 år ja, men jobber fast på OSL og er også Supervisor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Heter han Isak,eller er det bare ett kallenavn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 for alt jeg vet heter han isak ja..... en real artig og god ATC.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Idar Isaksen heter han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jøss, artig og se at disse opptakene jeg gjorde for 3-4-5 år siden fortsatt florerer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 hvorfor er det rart at han snakket norsk? norsk er ICAO spraak det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har en del nye her. Får se om jeg får kuttet de ned litt i størrelse. Isak: 708 Da kan du kjøre ut på banen Alfa 4 og så tar du nordover på banen og når du kommer på Charley 1 svinger du venstre. Synes du det var vanskelig kanskje? 708: Neida. Synes det hørtes greit ut, men det spørs med han som sitter ved siden og styrer. Isak: Åja siden han er styrmann så vet du vel det med å si ifra når han andre gjør feil går jeg ut ifra? Et gammelt triks er at styrmennene alltid må passe på jakka si når det er en dårlig landing for da har kapteinen lett for å ta feil jakke så ingen skal se hvem som er kaptein. 708: Vi har aldri dårlige landinger hahaha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Lindin Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå er jeg ikke 100% sikker på om det jobber flere Isaker der oppe men kan det være denne karen. [image]http://www.vbraa.com/Dsc00100.jpg[/image] Sakset ifra NRK Faktor båndposistion ca 07:30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Høres ut som de har det artig ;D "Isak: Da må vi jobbe vettu (hørte ikke hva han sa).. dere som tar en snartur til københavn.. nei stockholm var det..".. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hehe, bra fyr det der, men synes det er rart at man får bruke så mye Norsk i flybranchen ? Noen som har bilde på han ? Sverige er jo faktisk langt verre på det. (ok, det bruker ikke så mye norsk, men på mange flyplasser hører du i vertfall veldig mye svensk) Og det blir ikke bare brukt til "utenomsnakk", men også klareringer osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er piloten som på første oppkall bestemmer hvilket språk man skal bruke. Prater piloten norsk til oss så skal vi (egentlig) svare han på norsk. Er faktisk mulig å ha flysertifikat i Norge og ha kun norsk radiotelefoni-sertifikat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er piloten som på første oppkall bestemmer hvilket språk man skal bruke. Prater piloten norsk til oss så skal vi (egentlig) svare han på norsk. Er faktisk mulig å ha flysertifikat i Norge og ha kun norsk radiotelefoni-sertifikat. Hvis man kaller opp på engelsk og får svar på norsk... Er det et tegn på at et engelsk muntlig språkkurs hadde vært vel brukte penger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kommer helt an på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 men om det er lurt aa holde paa slik, er et annet spoersmaal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.