Daniel Larsen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 noen som har den?Tror den starter med TRF... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Tore Duås Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tror du vil slite med å finne denne, da Widerø ikke flyr denne strekkningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 jeg har hørt de kommer ut fra torp på TRF=tyrifjord depature og får climb til FL:190 og så over til oslo APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Dette er ruten i flightplans som ligger inne i systemet pr nå (ICAO flightplans som er "filet"). WIF480 i morgen tidlig og 488 i kveld Torp-Trondheim: DCT TOR P615 TRF M609 TRM DCT WIF481 tilbake imorgen tidlig: TGA M609 TRF P615 TOR DCT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis du får med deg callsignet er det ikke verre enn å gå inn på www.ippc.no å taste det inn så får du oppp flightplan... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det er en forutsetning at det ligger en flightplan i NAIS-systemet! Hvis det er alt for lenge til, finner du nada. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis du får med deg callsignet er det ikke verre enn å gå inn på www.ippc.no å taste det inn så får du oppp flightplan... Hvor på siden gjør du det? Fikk det ikke helt til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Narrow Route Callsign er ICAO-callsign, så det blir SAS332, WIF848, LNALZ etc Skriv fra og til i ICAO location indicator format (ENGM etc), Før vær og notam kommer det informasjon om ruten i boldface. ROUTE skulle være beskrivende for hva man er ute etter der :-) Fant det nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Nei, fikk ikke til nå heller. Men veit ikke om jeg har riktig callsign. Hvor finner jeg det? Bare så her Er det da riktig for ENTO til ENBA som gikk 08.30 med WF0406 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Engkrog Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Dag Erik, Det blir ikke riktig, nei. Bergen er ENBR, og så må du huske å skrive inn kallesignalet med ICAO indikator: WIF, ikke WF. Hvis du prøver igjen: DEP ENTO DEST ENBR CALLSIGN WIF406 - så får du resultat. Som tidligere nevnt, flygeplanen må finnes i "morsystemet" til IPPC, NAIS. Vi får inn flygeplaner maksimalt 16 timer før estimert avgangstid hvis det er snakk om IFR. En ting til, hvis du prøver å ta ut briefing etter avgangstid, vil du ikke få frem noe, ettersom IPPC er et preflight briefing system. Hvis det er snakk om flyging som går hver dag (elns), så må du i tilfelle vente til det er mindre enn 16 timer til neste flight med samme kallesignal og dep-dest. Mvh, Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Takk, kjell. Da lærte jeg noe nytt idag også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.