Gå til innhold

China Airlines?


Andreas F. Tollefsen

Anbefalte innlegg

Skal reise til Vietnam med China Airlines. Og lurer på om noen har erfaringer med dem? Inflight entertainment etc?

Skal fly:

KLM, OSL-AMS 737

CHINA AIRLINES, AMS-BKK 744

 

BKK-HAN: Her er jeg usikker på både selskap og flytype. Jeg tipper det er Thai Airlines og A300-600. Men noen som kan hjelpe meg å finne ut hva slags selskaper som flyr denne ruten? Har ikke fått den endelige reiseplanen enda fra de jeg reiser med.

 

VIETNAM AIRLINES, HAN-DAD A321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri flydd med China Airlines, du får fortelle oss hvordan turen var når du tilbake her på steinrøysa. Flyr mye til sørøst asia så jeg er mektig interessert i alle flyvninger dit, og entertainmentsystemer er viktig på så lange flights.

 

Skal ikke stjele topicen din her men kan dele noen erfaringer med sørøstasia flyvninger: Vet bare om ett selskap med skikkelig inflight entertainment som flyr til BKK, nemlig vårt alles kjære SAS =) Både Cathay Pacific og Thai har dårlige underholdningssaker, LH har visstnok kutta ut BKK så vet ikke hvem som er verst nå, KLM har jeg ikke flydd med på flere år så vet da F hvordan de er nå, men de hadde iaffall dårlige entertainmentsystem før.

 

For en behagelig flight østover med topp tourist class service og entertainmentsystem må man via Kuala Lumpur eller aller helst Singapore (MalaysiaAL flyr AMS - Kuala Lumpur codeshare med KLM, SingaporeAL fra bla CPH). Neppe særlig aktuelt for dem som skal til Thailand, men nesten like greit hvis man skal til feks Vietnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fløyet med China Airlines flere ganger... Ok service og underholdning.. De har dog ikke på de B747 jeg har fløyet AMS-BKK hatt in seat entertainment.. sukk... De flyr med blanding av Kinesisk og thailandsk crew på ruten AMS-BKK... God benplass har de ihvertfall ""

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden? Leste noe om at de hadde fått oppdatert IFE med touchscreen etc på jumboen. Men er ikke helt sikker.

Sist jeg reiste dro vi med Singapore fra CPH til SIN og så til Ho Chi minh. Det var en kjempetur. Men i år var alle flyvinger på den ruten full på datoen, så det blir en annen rute. Helt ok for meg "" Da får jeg testa nytt selskap, og oppleve BKK og HAN, sistnevnte skal være ganske ny og forbedret, så jeg er litt spent. Ho Chi Minh er ihvertfall helt forferdelig.

Takk for info forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har iallefall On-Demand entertainment på turistklasse i A330-300 ser jeg på websiden deres. Det jeg fant om senere oppgraderinger gjelder visst live TV streaming over internettet ombord, en betaltjeneste.

 

BKK-HAN: United Airlines (Star Alliance, codeshare med Thai?), Siem Reap Airways og Bangkok Airways, + de som Pål nevnte såklart og sikkert enda flere.

Edit: My bad, Siem Reap og BangkokAW flyr ikke direkte BKK-HAN, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det på 340 og 330 til SAS. Fløy 330'en fra ARN til ORD i høst, og da kosta det en liten sum på vei over... var ikke så mye. og på hjemover veien var det gratis... Purseren annonserte at det var gratis på denne flyvingen. hehe =)

Må ha et credit card vel og merke. Fløy økonomi forsåvidt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...