Pål Martin Olsen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Har lyst til å prøve meg på en flysimulator, men jeg vet ikke om PC'en min duger. Det er en HP fra 2000, 128 MB ram og pentum 800Mhz. Skjermkort og sånn har jeg ikke peil på. Hva trenger jeg får å begynne? Må jeg ha ny PC? Tar gjerne imot tips, har ikke testet dette i det heletatt før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 du klarer å kjøre for eks Microsoft Flight Simulator 2004, men ikke forvent deg all verden av grafikk. Man kan alltids justere ned grafikken/oppløsningen slik at det kan bli spiselig for din datamaskin, derimot du du MÅ ha er en joystick, helst som du kan vri for å styre sideror(evt bruke gass/bremsepedaler hvis du allerede har det). Du MÅ ikke ha en joystick, men å fly en flysimulator uten joystick trur jeg nok er rimelig kjedelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell-Arne Willumstad Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Er det mulig å bruke pedaler som er til PC-rattet til å styre haleroret med, og hvordan gjør jeg det i så tilfelle? P.s. Enda deppa med tanke på gårdagens fotballkamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, det er mulig å bruke bilpedaler til FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Martin Olsen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Er det en ide å gå for en eldre simulatorutgave? Eller blir Flightsim 2004 best uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 jeg hadde vurdert FS2004 eller X-Plane hadde jeg vært deg. Har ingen erfaringer med x-plane, men folk sier den er bra, spesielt til helikopterflyving. I slutten av dette året kommer en ny versjon av MS Flight Simulator (kalt FSX), men det er sluppet alt for lite detaljer rundt dette til å vite om den har forbedret muligens FS2004 største svakhet, nemlig flight modellen, dvs. hvordan flyet oppfører seg i lufta i forhold til virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 PC'en din har for lite minne mener jeg, prosessorn er bra nok. Sikkert SD-Ram i den der, prøv å få tak i iallfall en stk 256MB brikke eller 2 stk 128MB brikker hvis du har 2 minne-spor ledig, det vil jeg si er minimum. Har en reserve-PC med Pentium3 450Mhz CPU og 448MB minne, den kjører FS2004 hvis den må. Merker forskjell med 320MB minne, det er for lite ja, derfor jeg mener at du må ha minimum 384MB, helst mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kjørte FS9 (FS2004) med 8mb skjermkort, 64mb RAM og 700mhz prosessor i flere måneder (faktisk med NA!). Det er delvis brukbart, men både FPSen og grafikken er lav... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Innlegg slettet av Dag Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Innlegg slettet av Dag Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Du klarer det sikkert med minimale instillinger.. Jeg har 2.4GHz Intel Celeron. 512MB ram. 123MB skjermkort og jeg ligger på rundt 10FPS, men jeg har også nesten alle instillingene på max =P *Grafikk Hore;D* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olve Askim Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Du MÅ ikke ha en joystick, men å fly en flysimulator uten joystick trur jeg nok er rimelig kjedelig. FS med keyboard er så å si umulig (jeg var uten joystick den første uka). FS funker nok på PCen din, men det kommer nok til å bli triste saker - og bidrar nok til å gjøre keyboard-flygning totalt håpløst mtp fps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Varn Mortensen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvis du alligevel skal ud og investere i RAM, vil jeg foreslå en brik på 512 MB, så du får 640 mb i alt. Måske lidt overkill med så lille en CPU, men FS9 er generelt meget RAM-spisende. Angående grafikkort vil jeg som minimum foreslå et kort af typen GeForce3 eller tilsvarende, helst med 128 MB RAM. Så kan du ihvertfald sætte noget AntiAliasing på, uden at dine frames bliver ædt op. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Erik Lund Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, det er mulig å bruke bilpedaler til FS. Hvordan da? Har prøvd å få til dette, men uten hell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vel min mening er at du kommer ikke lenger en hva du prøver til selv. Velkommen til forumet og håper du får en lang lang tid fremover med flyging i "simulatoren" din. Blir du hektet på dette, vil mesteparten av fri tiden din går til akkurat fly.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja, det er mulig å bruke bilpedaler til FS. Hvordan da? Har prøvd å få til dette, men uten hell.. Jeg gjorde ingenting, bortsett fra å velge brems/gass-aksen som styringsenhet for Sideror. Det er en rullgardin-liste under assignments->joystick axes, som lar deg velge HVILKEN joystick som skal brukes til en hvilken somhelst kontrollflate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Johansen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vel min mening er at du kommer ikke lenger en hva du prøver til selv. Velkommen til forumet og håper du får en lang lang tid fremover med flyging i "simulatoren" din. Blir du hektet på dette, vil mesteparten av fri tiden din går til akkurat fly.. hehe Hør, Hør... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.