Svein Hansen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 METAR: ENHF 171020Z 22034G50KT 170V250 9999 FEW025 M06/M10 Q1014 WIND 1100FT 20052G76KT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Da er det vel flyplassen stengt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Neida vi stenger ikke. Det ikke vanlig praksis å stenge flyplasser pga vindforhold. Dessuten har vi annen trafikk enn bare Widerøe. Vi har hatt Norsk Helikopter tur/retur til riggen Polar Pioneer. Widerøe derimot har kansellert 5 ankomster/avganger og diverta en til Alta hittil idag. Årsaken er dog ikke styrken, men variasjonen. Etter at Widerøe kjørte av rullebanen 1. mai 2005. Fikk Widerøe nye vind restriksjoner her på HF. Enkelt sagt kan man si at hvis 2 minutter variasjonen beveger seg innenfor 120-190 grader, samt at den er lik eller mer enn 60 grader og over 15kts(maks vind). kan ikke widerøe lande på HF. Akkurat nå er vinden 21034G45KT 180V240 (2min, altså vinden er midlet over to minutter). Og som dere ser er variasjonen innenfor beltet 120V190 og lik 60 grader. Dersom vi får 190V240 på variasjonen vil han nok prøve seg på en landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det var sånn det var! Det var WF som har lagd begrensninger til seg selv I samme slengen: Hammerfestinger hold dere inne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har nå fått forbud om å bevege meg utendørs her på Melkøya, det flyr visst både deler av tak og stein rundt omkring her oppe Skulle ha installert fs på denne pc'en!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Var en tur oppe på ENHF i simmen med Active Sky nå nettopp. Skal si det blåste friskt... varierte mellom 40-50 knop, klarte knapt nok å komme meg opp i lufta helskinnet, da trenger jeg vel ikke å si at landinga ikke var en av mine bedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Hansen Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Michelle. Sitter på Statoil Admin, og vi har ikke hørt noe om forbud Godt å se flere "Melkøyere" her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Hansen Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Glem det.Fikk akkurat mailen i postkassa om at det er stengt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 LHT/Brannvakta Hammerfest hadde vært oppe på "Høyden" (et boligområde i HF) og fått blåst inn siderutene samt "sandblåst" to biler (en privat). Jeg var nede og så på skadeverket. Pukk og stein med en diameter på mellom 10-25mm lå inne bilen. Helt vilt! Fortsatt ikke noen fly ned. WIF921 prøvde seg, men på finalen fikk han en Gust på 38 fra 200, og annonserte Missed Approach. Han gikk til Alta umiddelbart etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 ENTO 171650Z 07005KT 040V110 0400 R18/0900 +SN VV001 M02/M02 Q1003 ENTO Torp METAR observed at: 17 Jan 16:50 UTC Wind direction: from 70 degrees varying from 40 to 110 degrees Wind speed: 5 knots Visibility: 400 meters Runway 18 visual range: 900 meters Present weather: Heavy Snow Vertical Visibility: 100 feet Temperature: -2 degrees Celsius, Dew point: -2 degrees Celsius Altimeter setting: 1003 hectopascal Og at det snør kan jeg love dere..... Så det holder også. Reiste for å hente guttungen i barnehagen i sta. Da gikk det fint å få opp døra. Da jeg kom hjem cirka 90 minutter senere var det snø langt opp på døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 [*********] OGSÅ, HVORFOR FÅR TROMSØVÆRINGENE SNØ OG IKKE VI HER VED BARDUFOSS??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tromsø? Skjerpings, ENTO er Torp, Sandefjord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Oi Tror jeg skal legge meg litt nedpå jeg, går litt fort i svingene for meg nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Sånn apropos: http://met.no/aktuelt/nyhetsarkiv/2006/mehamn.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Interessant lesning, det er nærmest som om dette indirekte støtter opp om teorien at det var en mid-air collision, evt andre årsaker enn været. Dette fordi det har vært fly i disse områdene mens dette været har stått på. Hvor stor betydning det har at: -Det nå er DH8 og ikke Twin-Otter -Og at eksakt rute og høyde som ulykkesflyet hadde, ikke er brukt. Skal være usagt. Men jeg mener absolutt at denne vinklingen har validitet. Åpenbart er det uaktuelt å prøve det i praksis, altså få en Twin Otter til å fly ruta akkurat nå. Det er vel ikke noen tvil om at Mehamn ulykka blir et mysterium sålenge ikke norske og britiske myndigheter legger alle kortene på bordet. Når det er sagt, vil jeg ikke spekulere noe mer over det. Det hjelper vel ingen at spekulasjoner når mytiske proposjoner. Og det er lite verdig i forhold til de etterlatte. Leave it to the experts... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er også noen som tolker det akkurat motsatt Morten.. Og det du nevner med høyden er særdeles vesentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy Wilhelmsen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hyggelig og se du havnet i ENHF Morten!,. Blåser friskt i Honningsvåg også: ENHV 191320Z 19024G49KT 120V250 5000 SN VV013 M13/M15 Q1032 En kollega av meg er på tur nordover, skal etter planen lande med 934 i kveld, men jeg tror det kan spøke for den flighten ja Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.