Thor Håkon Skattør Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Mer enn bare personalproblemer i SAS for tiden... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138437 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Håkon Skattør Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Dette skrives svenske Expressen om samme sak: http://www.expressen.se/index.jsp?a=506241 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Håkon Skattør Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg skal nå fly Norwegian til helgen. Og til dere som våger å fly med SAS - får håpe surstoffnivået forblir tilstrekkelig til at pilotene holder seg våkne i alle fall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Dette tror jeg er et storm i vannglass.. Tror ikke de flyene det her er snakk om var noen sikkerhetsrisiko. Det er ikke mange flyvninger det er snakk om, og SAS slurver på ingen måte med vedlikeholdet. Ingen i skandinavia har vel bedre kompetanse/utstyr til å foreta vedlikehold enn SAS, og jeg tror at de daglige sjekkene teknikerne gjør med SAS fly er bedre enn i mange andre flyselskaper verden over. Tror nok det er en paragrafrytter som blåser dette stort opp. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Typisk TV2, mangler bare et intevju med Norwegian-sjefen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Dahl Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Dette er nok verre enn som så. SAS legger seg flat og innrømmer at bruddet på sikkerhetsrutinen var alvorlig. Luftfartstilsynet karakteriserer forholdet som "meget alvorlig". Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Joda, å fly utover de pålakte motorsjekkene er alvorlig, men dette var Airbusflåten og ikke i SAS Braathens, som folk tror og det blir fremstilt som med 737er med SASBraathens på siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 det blir fremstilt som med 737er med SASBraathens på siden. Hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Både på NRK og TV2 var det slike bilder, særlig igår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg tror alle som ønsker å forsvare SAS, bør vente litt med å gjøre det i denne saken. Dette er ikke noe storm i et vannglass, men tydeligvis en alvorlig sak (eller "meget alvorlig" som Otto Lagarhus fra Luftfartstilsynet karakteriserte det i Dagsrevyen i kveld). Jeg har ikke sett noen fremstilling som sier at dette er 737-flåten. Derimot sa man klart på Dagsrevyen at det dreide seg om Airbus på internasjonale ruter. Mydland (heter han vel?) i SAS la seg flat og sa at nå må SAS jobbe hardt for å gjenopprette tilliten igjen. En uttalelse tidligere på dagen, da han ble konfrontert med problemet, var han mindre heldig med. "Ja, men det viste seg jo etterpå at det ikke skjedde noe galt." Jeg kan ikke si at jeg er blitt urolig over å fly med Airbus'ene til SAS etter dette, men jeg skjønner godt at selskapet har en stor jobb å gjøre. Det er bra ledelsen innrapporterte dette til myndighetene selv. Nå må de jobbe for å finne ut hva som skjedde og hvorfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Både på NRK og TV2 var det slike bilder, særlig igår. NRK viste først bilder av Airbus, deretter oversiktsbilde av SAS-fly på Gardermoen. Det ble dessuten sagt at den aktuelle flytypen var Airbus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Og alle som ikke ønsker å forsvare SAS da.. hehe Nei gi dem en real smekk på handa eller et solid slag i tryne.. Kanskje dem lærer også.. Hvis ikke får en vel et nytt Helios... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 mmmm, jeg er vel inhabil her , men kunne sagt mye om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vel uansett så kan man vel si mye og lite om denne saken.. Men synd er det at et selskap av denne størrelsesorden ikke har fulgt de normale rutiner som er pålagt.. Det betyr vel bare at ting har blitt litt slabert i det siste, og da gjør det godt å få litt pisk slik at sånne ting ikke gjentar seg og ikke bare en dask på handa og fy fy... SAS er et gammelt og godt selskap med lang erfaring og jeg tror det smartest nå var at dem la se flate og innså svikten i systemet... Ergo konklusjon, det vil bli bedre.. Får en håpe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Da fattern begynnte som pilot på A321 var det allerede store problemer med rutinene, og han var en av de som jobbet hardt for å bedre de, men ledelsen gadd ikke høre etter. Så det han sa da han hørte dette var; "hva var det jeg sa, men nå er det ikke mitt problem lenger", og gikk fornøyd ut og tok en røyk... Synd at det ofte må bli publisert i pressen eller at det må skje en ulykke før man reagerer på ting, men sånn er det jo i nesten alle yrker da. Problemet var visst noe med motorfestene på A330 og noe med flykroppen til A340 ene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hva er det som har skjedd med SAS? Var jo for en tid tilbake en haug med hendelser hvor deler datt av SAS flyene inflight osv. Er det priser og avgifter fra staten som offrer sikkerheten eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det er bra ledelsen innrapporterte dette til myndighetene selv. Ja. När hörde man sist om ett flygbolag som själva rapporterade händelser som medför risk att de mister sin AOC..? Betyder det att det inte händer andra flygbolag, eller..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.