Gå til innhold

FS98 - Sveits/Italia


Gunnar Svensen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hører til dem som har vendt tilbake til FS98 ut fra tanken om at det er artigere å fly uten hakking enn å se all den flotte FS2000 grafikken som nesten ingen av dagens PC'er håndterer på en god måte. Mens jeg venter på at dagens super- PC'er blir rimeligere eller at en Petter Smart kommer med patchen som løser alle problemer, er FS98 et flott alternativ. Nå er jo også flyplasser og fly blitt nesten like bra som i FS2000..

Men jeg har i alle år hatt et FS98-problem i grenseområdet mellom Sveits, Østerrike og Italia. Jeg er klar over at dette i utgangspunktet skyldes ulik kalibrering av høydene i Europa sceneryet i FS98 - og Italia-sceneriet fra Lago (og Europa 1). Dette har ført til at jeg ikke får de flotte freeware-sceneriene fra for eksempel Nord-Italia, Malpensa og Lugano til å henge sammen uten at FS98 kneler. Problemet er beskrevet av dem som har laget sceneriene - det er utarbeidet spesielle versjoner for brukere av FS98-Europa med excl.filer og det hele, men jeg får det ikke til å virke. For ordens skyld: Jeg har ikke Europa 1 eller Italia (Lago) installert - men har FS Europa i bånn med Nord-Italia, Malpensa og Lugano i layer oppå i samme rekkefølge.

Er det noen av dere der ute som har klart å løse dette problemet, så er jeg åpen for tips. Og det haster: Jeg får i nyttårshelgen besøk av venner fra Lugano som jeg gjerne skulle ta med en tur i Crossair-SAAB'en….

Gunnar S.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på om du her beskriver det samme problemet som jeg hadde med Nord-Italia sceneryet en gang, men jeg spurte "the creator" av Nord-Italia, og han ba meg fjerne bgl.filene "soarit1" og "soarit2" fra scenery folderen min(tror jeg de het!), og etter dette funket det helt fint. Du kan jo bare prøve!

Good luck!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Geir!

Flott råd - og alle problemer er løst. Jeg fjernet to Soarit filer fra Nord-Italia-sceneriet (hos meg var det nr. 4 og 5 - ikke 1 og 2). Etter det har alt funket som det skal. Fantastisk med all den erfaring og viten som er samlet på nettet....

Ha en fin julehelg!

Gunnar

 

quote:

Originally posted by Geir Saksvold:

Jeg er ikke helt sikker på om du her beskriver det samme problemet som jeg hadde med Nord-Italia sceneryet en gang, men jeg spurte "the creator" av Nord-Italia, og han ba meg fjerne bgl.filene "soarit1" og "soarit2" fra scenery folderen min(tror jeg de het!), og etter dette funket det helt fint. Du kan jo bare prøve!

Good luck!

[Endret av Gunnar Svensen 23-12-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...