Tom Knudsen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Flygründer Bjørn Kjos parkerer samtlige av konkurrentene i europeisk luftrom. Ingen er i nærheten av Norwegians børsfest på 500 prosent i år. Ingen over, ingen ved siden av men de fleste under. Europas flyselskaper i 2005¨ ¨ Flyselskap Kursutvikling Norwegian Air Shuttle 485 % Finnair 111 % Icelandair 105 % EasyJet 100 % SAS 74 % Ryanair 56 % British Airways 43 % Air France-KLM 30 % Lufthansa 18 % Iberia 2 % Austrian Airlines -33 % Alitalia -53 % Kilde:Bloomberg Avkastning regnet i lokal valuta Med 14 innleide fly i hangaren knuser Norwegian konkurrentene i år. Etter en turbulent start på Oslo Børs i 2004, har aksjen virkelig skutt fart i 2005. Med en handelsdag igjen på Oslo Børs, kan Norwegian vise en avkastning på formidable 485 prosent. Så jeg får klappe for Norwegian sin innsats i 2005 og sette meg godt tilbake og fortjent glede meg over dette resultatet som et plaster på det dype såret at Norwegian mistet ruten mellom Ålesund og Oslo. GRATULERER NORWEGIAN - GRATULERER VIRTUAL NORWEGIAN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Å gratulere Vnas blir litt drøyt for som de så fint sier på hjemmesidene: Virtualnorwegian er et virtuelt selskap og må ikke forveksles med Norwegian.no Men for all del, gratulerer EKTE Norwegian! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Å gratulere Vnas blir litt drøyt for som de så fint sier på hjemmesidene: Var vel bare en videre gratulasjon til Norwegian fans generelt med da tanke på Norwegians virituelle del i vår simulator verden... Men for all del, de som ikke deler denne tanken eller ei unner noen denne gleden, så si i fra før redigerings tiden utløper så skal jeg fjerne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ja ok da.. Gratulerer Vnas-folk også da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Gode nyheter ja! Men jeg skulle ønske Norwegian fortsatte med Oslo-Ålesund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hyggelig det. Jeg kom med en liten anbefaling i fjor, og da var vel kursen rundt 15 kroner. Jeg kjøpte litt da (og litt til senere for 10 kroner) og med dagens kurs på 79 kroner gir det jo en hyggelig avkastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Samme her Dag... Bare jeg la inn mine hardt inntjente 5000 kroners julebonus... Og skal la dem stå til over nyttår.. Så kanskje det kan bli en MCP på meg etterhvert også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ja, NAS har gjort det kjempebra med tanke på aksjerverdier i 2005, det kan man trygt si. Men, "Alle fjell har en topp". Å kaste seg på idag er kanskje litt sent? Ikke vet jeg, for jeg er ikkeno spesialist på dette området, men det kan jo ikke stige i verdi i en hel evighet. Det finnes mange ting som begrenser denne blomstringen i flybransjen. Skulle kjøpt aksjer for 10.000 KR i fjor, og soldt dem idag for en svimlende verdi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 JOHO, jeg viste at Norwegian ble et fantastisk flyselskap Det er derfor at jeg vil jobbe der når jeg blir stor! Grattis Norwegian og VNAS! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Flott og høre:D:D:D:D: Og VNAS, Norwigians motstykke i FS har jo ikke gjort det så elendig de heller, om de ikke akkurat har tjent så mye har de en fast flygerskare som flyr mange timer i løpet av ett år...... Men uanset, flott og høre det går bra for Norwigian, at de slår de andre i dette betyr vel at de gjør noe riktig? Hilsen Oddvar VNAS325 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 NAS gir oss billigere flyreiser, og er på en måte forbrukerens favoritt sådan Håper de klarer seg godt også gjennom neste år. Ingen ting går så fort fra himmel til helvette som aksjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Alnes Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Så jeg får klappe for Norwegian sin innsats i 2005 og sette meg godt tilbake og fortjent glede meg over dette resultatet som et plaster på det dype såret at Norwegian mistet ruten mellom Ålesund og Oslo. Mistet ruten? De kuttet den vel pga forlite passasjerer. Men jeg tror de vil innen kort tid fly nordvestlandet igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Halvorsen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Samme her Dag... Bare jeg la inn mine hardt inntjente 5000 kroners julebonus... Og skal la dem stå til over nyttår.. Så kanskje det kan bli en MCP på meg etterhvert også. Det håper jeg lykkes for deg Tom. Godt nytt år til deg og dine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Takker det samme Roy.. Håper du og dine får et godt nytt år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hei Hei Roy, godt nytt år til deg også: Vi får vel flakse litt sammen en eller gang i løpet av nyåret får jeg håpe.. Om ikke annet begynner jeg og få dreisen på FMC til PMDG nå, riktignok sliter jeg med Landingen, men det ordner seg vel etter en stund håper jeg.. Klarer i alle fall 80-90% av turen nå med FMC.... Ønsker deg og dine alt godt i det nye året. Oddvar VNAS325 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Jaja, VNAS medlemmer og ansatte i Norwegian her inne: GRATULERER!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ja, NAS har gjort det kjempebra med tanke på aksjerverdier i 2005, det kan man trygt si. Bare for å kvedrulere, det heter ikke lenger NAS, de har selv annonsert at de har skiftet navn til Norwegian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Halvorsen Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ja, NAS har gjort det kjempebra med tanke på aksjerverdier i 2005, det kan man trygt si. Bare for å kvedrulere, det heter ikke lenger NAS, de har selv annonsert at de har skiftet navn til Norwegian Du kvedrulere ikke hva nå enn det ordet kommer fra, men du tar nok litt feil. De KALLER seg Norwegian. Men navnet er Norwegian Air Shuttle ASA. Sitat fra Norwegian,s beskrivelse av seg selv. [color:"blue"] Norwegian Air Shuttle ASA, kalt Norwegian, er i dag ett lavpris flyselskap på norske og europeiske ruter. [/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Vel, ettersom jeg leste i selskapets eget magasin som lå i stolryggen i Norwegians fly LN-KKF "Fridtjof Nansen," så stod det der selv at de hadde skiftet navn. Det stod at de ikke lenger het Norwegian Air Shuttle, men at de hadde skiftet navn til å bare hete Norwegian. Mulig det er en feil, men det var det jeg leste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.