Gå til innhold

Mot tøffere tider for Flynerder


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

At det blir vanskeligere for flyspottere hvert år er ingen hemmelighet iallfall.

Har en del kontakt med spottere i verden, og flere av dem har blitt vist vekk ifra flyplassene.

 

Det som forundrer meg er at herr Kamhaug nevner Airliners.net i avisen, men ikke et eneste ord om Airpics som faktisk er stedet der cirka 95% av bildene hans ligger. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes at jeg skjønner at de tette flyplassvaktene tror at spottere kan være trusler. Men det gjelder mest sånn som Tom Arne han har jo linse som kan se ut som en rakketkaster "".

 

Hvis man ser en spotter med kompakt kamera det tyder bare på at den er full av plastisk sperngstoff.

 

""""

 

hahahaha den hvar go Olaf ""

 

O.Florian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell! det kan vell neppe bli værre en det er i Bodø! Satt i bilden en formidag på snuplassen vest av Widerøhangaren! Hadde sittet i knapt 10 min så kommer militærvakta springende å lurte på ka det var jeg drev med? Her får man jo farsken ikke lov å sitte i bilen å se på fly engang "" Og det uten å vifte med noe kamera.

 

Nei flytt all den militære flytrafikken over til rene militærbaser og la oss som vil få lov til å spotte så mye vi vil på sevile pasasjerfly og anna flytrafikk ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, det går mot tøffere tider her i Bodø mht flyspotting, i hvertfall hvis det går slik avisa Nordland håper på første siden. Da blir den militære delen enda større......Jeg for min del synes spotting av militær-trafikken virker enda mer spennende. Man får stille seg på høyeste punkt en eller annen plass og bruke teleskop.........Og jeg som før i tiden brukte å ta en kopp kaffe på flyplassen med panoramautsikt ut over flyplassen. Nå er jo den kafeen rassert og tatt i bruk av luftfartstilsynet. Ja, ja sikkert viktigere at de som jobber der har utsikt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raymond! Jeg har registrert den overskrifta der, og den ble ikke akkurat godt motatt av meg. F-16 er jeg så vant med at den er ikke så spesiel for meg å se på, men Orion derimot kunne ha vert fint om den ble flytta til Bodø. Har et par kompiser som er pilot på Orion.

 

Og når det gjelder den kafene i tredje på flyplassen er du ikke alena om og savne den. Husker da den nye flyterminalen åpna, da ver det fult der oppe vær eneste Søndag, Åja det ble fortert mere en bare en søndagsmiddag der opp i den perioden ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø Lufthavn var uten tvil en av de flotteste lufthavner i landet for en flyentusiast...men nå er den redusert til den værste! Det er absolutt ingen steder man i det hele tatt ser et fly en gang!! Fy skam seg de som tok avgjørelsen med å bygge om flyplassen.

Jeg husker en NATO-øvelse i 98... Jeg var skoleelev i bodø og hadde jævli dårlig råd. Men i en hel uke hadde jeg og en kompis middag der ute. Det var rett fra skolen og på flyplassen å få seg middag og der satt vi i flere timer å nøt utsikten. Tornado, Harrier, F-15, F-18, F-16.....en og annen Widerøe...C-130, mer F-16, mer F-15 osv...Ja dere forstår...Det var et Eldorado. Men nå er den tid over ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...