Gå til innhold

Ekstremvær i Bodø


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Ja dette var en utfordring! Jeg fyrte opp ASV og FS. Som den optimisten jeg er begynte jeg med en Cessna172, men det gikk bokstavlig talt på ræva! I det jeg skulle begyne å taxe ble flyet tatt av vinden.

 

Bytter så redskap til en B767-300ER. Først i 26000ft slutter flyet å riste ""

 

Værfila til ASV er forsvalig lagra på min Harddisk, å skal få kjørt sæ i løpe av natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det blåser litt her i Bodø i kveld, men "ekstremvær" er en litt cappuchino-befengt betegnelse. Uttrykkene storm og orkan er egentlig dekkende, og i dag ligger det i området oppunder orkan. For de som er kjent i Bodø, medførte en tur fra Glasshuset til parkeringsplassen foran SAS-hotellet (300 meter?) at barnene måtte settes igjen i et busskur på halvveien, før de ble hentet med bilen. Blåser godt, men det er "varmt" så isen på veiene er stort sett smeltet og ingen blåser bort. Sikkert friskt på moloen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var tilstander i går...

Da Kato Sir landet på Røst i går ettermiddag hadde Røst Vind fra 250grader på 54knop gust opp til 65 "".

Kaptein Per Støre(mer kjent for sin legendariske opptredner i Twin Otter for Widerøe) Så det ikke forsvarlig å taxe av rwy, så flyet ble ekspedert på rwy.

Lufthavnsjefen på Røst fløy med dette flyet i går og utalte etterpå: "Han(Støre) viste ingen tegn til stress eller uro under approach." Videre sa han "jeg er sikker på at hadde det ikke vært fo at det regnet så jævlig så hadde han(igjen Støre) sveivet ned vinduet og vilt albuen i vinduet" ""

 

Kanskje ikke helt innenfor hva som er tillatt dette, men Per Støre er ikke legendarisk uten grunn ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...