Henrik Christiansen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Si meg, hvorfor .be? Vi valgte å ha .be fremfor moo.no/.tk eller en annen adresse som f.eks. http://home.no.net/vrnoaf/side/index.php da dette blir vanskelig å huske. Dessuten får vi kontroll over subdomener og emailforwarding med .be =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette høres veldig bra ut. Kan ikke bidra med noe annet enn flyvning og da fortrinnsvis helikopter. Bra tiltak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Vidar: Kan ikke du være skvadronsjefen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 He he....jo det skulle vel ikke bydd på de store problemene tror jeg Jeg har ihvertfall faglig personell jeg kunne ha rådført meg med om det skulle stoppe opp en eller annen plass i rekkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Heisann! Nå begynner vi å komme godt igang, vi har sittet og fastslått litt hvilke modeller til hvert luftfartøy vi skal bruke, og dette er et krav til de som vil være med i VRNoAF, at de flyr denne modellen vi har valgt når de flyr i regi av VRNoAF. Vi har begynt å vurdere hva vi skal ha på sidene og slikt, og begynner å få litt ting på plass! Dessverre må vi meddele at piloter som vil fly Sea King og Lynx dessverre må ha Alphasim's modeller for å kunne få fly disse luftfartøyene i de respektive skvadronene. Muligens vil F-16-skvadronene bli berørt av dette vedtaket også, det vil vi avgjøre etterhvert. Er det noen som har innvendinger mot dette, så værsågod, men så enkelt må vi gjøre det i og med at vi ikke vil fly en formasjon med en B737, en Cessna 172 og en F-16 en fin vårdag. Har dere andre ting dere vil ta opp, enten offentlig eller privat, så send en mail til vrnoaf@hotmail.com eller kom med det her i denne posten eller på PM til meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Da sitter jeg her og vurderer litt og finner ut hvilke skvadroner vi skal prioritere høyest, dermed må vi nesten vite hvor mange det er som vil fly de respektive flytypene, og man kan bare velge en eller to flytyper! Vil at bare de som vurderer seriøst å melde seg inn som pilot i VRNoAF svarer, andre bes om ikke å gi sin stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ser ikke ut som at det er mange som liker Da-20 Jet Falcon her. Hva er egentlig oppgaven til JF a? Man hører jo så og si aldrig om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 VIP og EK! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Men det finnes da (såvidt jeg vet) ingen DA-20 modell til FS...(velger å ikke regne med FS98 modellen siden jeg regner med at ingen har lyst til å fly den). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hva er egentlig oppgaven til JF a? Man hører jo så og si aldrig om dem. I tillegg til EK/VIP, driver de med kalibrering av Tacan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Svendsen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har faktisk begynt å sysle med ei ny side jeg og.. Men siden dere har kommet godt i gang så dropper jeg det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Ser at det er lenge siden det har vært noe aktivitet på denne tråden. Jeg syns dette hørres meget spennende ut og kunne godt tenke meg og bli med. Men hvordan ligger det an med dette selskapet? Noen som kan gi meg status pr. dags dato? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er et styre som.. vel.. styrer med dette. Åpningsdato blir ikke fastsatt, med den hensikt å ikke gi falske forventninger. Skal spare folket for "Nå er det ikke lenge igjen folkens!", "Bare noen dager til nå". Prosjektet mangler et databasesystem, selve websidene er det kontroll på, men ikke system for innlogging, henting og logging av oppdrag osv. Styret har full oversikt over hva vi skal ha og hvordan dette blir gjennomførbart. Det eneste problemet er dialog med forsvaret. Flott at dere er interesserte! Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Er det en side vi kan lese om dette? Kom ikke inn på tidligere adresser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er ikke publisert noen webside enda. Det står mellom to valg: Egen fiktiv layout eller en identisk med mil.no/luft. Sistnevnte er grunnen til at styret må ha dialog med forsvaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Var selv med i gruppen som jobbet med omleggingen av det gamle VNoAF før det kollapset. En ting vi jobbet med der som jeg anbefaler at også dere ser nærmere på er VATSIM special ops-avdelingen. Om man blir godkjent av de så er det mye lettere å stelle i stand mer millitære operasjoner enn bare ruteflyging, men de har dog en del krav, både til VAets struktur og hjemmeside. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Vet du om det er snakk om måneder eller uker før dette blir stablet på bena? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er usikkert, men det er nok neppe snakk om uker for å si det sånn. Takk skal du ha Arild, det blir tatt til etteretning (vi har vår egen virtuelle Etteretningstjeneste ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kan jo nevne at jeg også var med der.. Og avstemmningen i den spec-ops avdelingen var god med tanke på at de ville ha oss der, men vi hadde noen mangler (og tapte med 1 stemme eller noe slikt). Oversikt over pilotene (må være engelsk, såkalt pilot-rooster tror jeg, er jo mulig å lage en egen side hvor man oppfyller alle disse kravene slik at de kan gå inn på den og sjekke, bare et tips). Gleder meg, og håper virkelig dere får dette opp å gå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Sølvberg Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ser ikke ut som at det er mange som liker Da-20 Jet Falcon her. Hva er egentlig oppgaven til JF a? Man hører jo så og si aldrig om dem. VIP og EK! I tillegg til EK/VIP, driver de med kalibrering av Tacan. Sorry, - måå bare kommentere disse utrolige svarene. Og dere har lyst til å ha med folk? Ta dere isåfall tid til å svare skikkelig når andre lurer på noe - det er mitt tips. DA-20 flyene tilhører 717 skvadron på Rygge flystasjon, - deres spesialfelt er Elektronisk Krigføring (EK), men oppdrag består også i og kontrollere militære navigasjonshjelpemidler og transportere personell, - gjerne med VIP status selvfølgelig. Du kan lese mer her om du vil. Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan Utne Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Her er det og en god gammel traver fra den gamle vRNoAF. Det er enkelte ting så må passes på når dere starter opp. Det går "VELDIG" mye tid med på å holde dette ved like og for å klare å holde på medlemmene. Som det ble nevnt tidligere her så bør det være tester osv. Et annet spørsmål er om hvordan du vil ha vRNoAF. Som det er pr dags dato eller som det var for 10-20 år siden. Det er ikke så alt for mye aktivitet i luftforsvaret idag. Eg stiller meg mer enn gjerne til disp og hjelp hvis det trengs!!! mvh Ørjan Utne Tidligere v-sjef Sola Flystasjon / JHQ-North... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Eg stiller meg mer enn gjerne til disp og hjelp hvis det trengs!!! mvh Ørjan Utne Tidligere v-sjef Sola Flystasjon / JHQ-North... Glemte jo å nevne det jeg også da, hjelper gjerne til for å få opp et nytt vRNoAF! Mvh Stig Sandnes, tidligere GIL v/ Overkommandoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.