Anders johansen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051202/NYHET/483360243 Hørtes artig ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det kunne jeg tenkt meg å vært med på! 472 meters fall burde vært noe som hadde fått magen til å vrenge seg hos de fleste vil jeg tro? Eller merker man noen ting i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Står at de var vektløse, så vil tro man merker det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det sod iallfall at man merker det veldig kraftig... Hadde vært en skummel opplevelse det vil jeg tro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ATR 42 har vært endel plaget med isingsproblemer. Og det har gått noen maskiner i bakken i USA som følge av ising. Det har vel hovedsaklig vært at isen har lagt seg på steder som ikke er beskyttet av avisingen (dvs bak boots'ene). Men jeg trodde da virkelig at dette problemet var gjort noe med i form av modifiseringer ?? Det jeg vet ihvertfall at er gjort er at ATR'en har fått varsling av isingsforhold. Når flyet merker at is legger seg på flyet så kommer et pling, caution lyset lyser, og det står "icing detected". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er det lignende problemer med 72 også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Og hvis ising var årsaken, vil jo Flight Recorderen ha svaret på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg husker ikke detaljene lengre rundt isingsproblematikken, men jeg mener å huske at 72 ikke hadde samme problemene, men jeg kan meget mulig huske feil der. Aleksander: det er jo ikke sikkert, vanskelig å fastslå noe helt eksakt om det er ising ut ifra FDR. Man kan selvfølgelig anta at det var ising dersom maskinen steilet uten forvarsel og godt over normale steilehastigheter. Men man kan vanskelig påvise at ising var årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Men hvorfor sluttet flyet å falle? Forsvant isen under fallet, eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Nå skal ikke jeg uttale meg om ting jeg egentlig ikke vet noe om, men lufta blir jo tykkere jo lengre ned man kommer, så kanskje det spiller inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er en mulighet, en annen er at dem fikk kontroll over flyet igjen, og fikk opp farta litt slik at steilingen ble brutt. Aner ikke hva som skjedde jeg heller, men er mange muligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Rune Samuelsen Skrevet 2. desember 2005 Premium Medlem Del Skrevet 2. desember 2005 Og hvis ising var årsaken, vil jo Flight Recorderen ha svaret på det. Er vel lite sannsynlig at man finner svaret her. Tror de flightrecorderene har begrensede parametere de får info fra. Er hos større fly og selskaper at recorderene kan få med seg slikt. Er snakk om penger dette. Samt hva man har mulighet for og registrere. Uansett kommer det en rapport fra tilsynet, og der får man nok svarene vil jeg tro?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg skal ikke snakke høyt, egentlig skulle jeg satt et spørsmålstegn bak der, for er det noe jeg ikke kan, så er det om Flightrecordere Men jeg bare antok at det var mulig å finne svaret der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Ville ikke passasjerene bli utrolig redde hvis flyet bare "datt" 427m nedover? Det er veeeeldig langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det blir dem sikkert, men dem har ikke så mye valg for å si det slik. 427 meter er ikke så mye. Men det kommer jo ann på over hvor langt tidsrom og på hvilken måte. Jeg har opplevd å "falle" lengre enn det, men da i en "kontrollert" descent (vel, kontrollert var den vel ikke siden jeg satt med full power og hadde helst sett at maskinen gikk oppover isteden, men det var ihvertfall ikke noe særlig dramatisk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.