Gå til innhold

Hvorfor har ikke 737n fuel dumping ?


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

En 737 flyr såpass korte strekk at fuelmengdene ikke er så vanvittig store (sammenlignet med en widebody for langdistanse,) samtidig som den er bygget for å tåle landinger med en vekt nærmere MTOW enn hva som er tilfelle for en langdistansemaskin. Det er rett og slett ikke behov for fuel dumping, da den uansett vil komme under MLW såpass fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ved tall for de forskjellige 737NG'ne:

736: MTOW 56246kg-65544kg/MLW 54658kg-55112kg

73G: MTOW 60328kg-70080kg/MLW 58060kg-58604kg

738: MTOW 70534kg-79016kg/MLW 65317kg-66361kg

 

De forskjellige typene er som du ser sertifisert for forskjellig vekt, feks har braathens noen 73G med høyere vekt enn de andre. Men, som du ser, så er det ikke store gapet mellom MTOW og MLW, og kan mao lande med mye fuel ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael....en ting...du er like gal som meg tror jeg......kan mye om fly du....god kveld..goffen

Det er enormt hvor mye du kan om forskjellige Boeing'er "" Blir litt imponert hver gang! ""

 

Heh, jeg skal nå ikke skryte på meg ting... Vektdataene jeg kommer med her er tilgjengelige for alle på nettet, bare å gå inn på de detaljerte produktdatene for Boeing sine maskiner. Jeg går nok ikke rundt med disse tallene i hodet""

Men, takker uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...