Gå til innhold

UK NORTHERN SCANDINAVIA EVENT - WEDNESDAY 23


Robert Hulthin

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

EVENT I KVELD 1900Z (2000 lokal time) 23.11.2005 PÅ FPI

 

OK guys - break out the gloves and furry hats as we head to the far north of Norway and Sweden. Interesting approaches (esp. Tromso) and scenery should make for an interesting evenings flying.

 

VFR, IFR traffic are invited and new members are especially welcome.

 

The focus airports for this event are:

 

Tromso (ENTC) - runway length 2384m

Kiruna (ESNQ) - runway length 2439m

Alta (ENAT) - runway length 2081m

 

Suggested routes:

 

Tromso to/from Kiruna (227nm)

 

ENTC DCT TRO-RIXEM-DCT ESNQ

ESNQ DCT BDF-DCT ENTC

 

Tromso to/from Alta (176nm)

 

ENTC DCT TRO-HTK-UM609-ATA-DCT ENAT

ENAT DCT ATA-HTK-UM609-TRO-DCT ENTC

 

Alta to/from Kiruna (280nm)

 

ENAT DCT ATA-KRA-DCT ESNQ

ESNQ DCT KRA-KNO-DCT ENAT

 

Look forward to seeing you at the event.

 

Noen som har lyst til være med

ATC er ønsket

SE MER HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Roy

har vært nevnt litt her tidligere

Ikke så store men de eksisterer og aktiviteten øker stadig

I dag var det engelskmennene som hadde lyst til å besøke Nordligere breddegrader og Nord Norge

 

er et Online-Selskap på linje med Vatsim og Ivao

du finner mere her på FPI hovedsidene er også nevn nederst i øverste limte innlegg her i posten Vatsim/Ivao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er jo bare å kaste seg ut i det morsomme virtuelle eventyret med online flygning ...alle må jo begynne en gang

ingen som hugger hodet av deg om du prøver litt fosiktig og du får nok hjelp også ...bare skriv NEWBIE i remarksfeltet i flightplan og alle skjønner du er ny på dette

Lykke til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

KAn dere ALDRI holde kjeft drittunger her inne og oppføre dere

kommer det noe fra noen andre en VATSIM så slenger dere med kjeften HVER GANG

dere skulle vært bannet fra forumet i lange tider for sånn oppførsel

prøver å gi litt informasjon om noe som skjer

men da kommer dritten ............ ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert og tok en VFR-tur fra tromsø til Andøya fra kl. 19.00 (på VATSIM) Men jeg skjønner ikke helt hva man skal fly VFR etter nå...?? Er jo bekmørkt til mars omtrent. Kunne egentlig vært hvor som helst jeg fløy i dag. Jeg mener...Det er jo sinsykt flott å fly VFR i nord om sommeren, men i kveld var det MØRKT. Så knapt et "bakkelys" på hele turen. Måtte plotte inn VOR på Andøya for å i det hele tatt finne flyplassen.

Men ellers er det vel flott at britene vil hit å fly.... for all del. IFR da!...God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roy

har vært nevnt litt her tidligere

Ikke så store men de eksisterer og aktiviteten øker stadig

I dag var det engelskmennene som hadde lyst til å besøke Nordligere breddegrader og Nord Norge

 

er et Online-Selskap på linje med Vatsim og Ivao

du finner mere her på FPI hovedsidene er også nevn nederst i øverste limte innlegg her i posten Vatsim/Ivao

Bruker dere samme kvalitet på ATC som for eksempel Vatsim?

Grunnen til at jeg bruker Vatsim som eksempel, er for det er stort sett der jeg flyr ""

Spiller egentlig ikke noen rolle for meg hvem server jeg er på, bare det er ATC "" Europa ellers er jo godt dekket på Vatsim.

Jeg er litt nyskjerrig, for kanskje det er noe mere ATC i Norge hos dere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du rulle langt inn i fuglekassa!

 

Det er mange av oss inne på forumet som er frivillig med og har forskjellige verv og "jobber" i organisasjonene.

Men vi slutter ikke fordi vi får litt motgang i ny og ne!

 

Fordi om noen kanskje sier at de synes de har måttet vente lenge på en ATC instruktør eller slikt, så kan ikke jeg bare gi opp og grave meg ned?????

 

Hvis noen sier til jonas at et flyin var for dårlig, så trekker han seg jo ikke for det!! Nei, det er jo bare ny giv til å lage et nytt og bedre!

 

 

Hvis noen sier til meg at sektor fila jeg lagde for en tid tilbake er for dårlig, ja så må jeg jo bare finne meg i det og kanskje lage en ny sak!

 

Nei *********** Kritikk eller motgang er bare en utfordring!

Synes dere moderatorer her inne er alt for fisefine på hva som kan bli skrivd til tider!

Enorm forskjell fra forskjellige forum dette.

 

Det at dere truer med utestegelse og andre ting synes jeg også er helt bortkasta, når det er filleting det er snakk om!

 

Klart, hadde jeg skrivd at jeg hater alle her inne og hvorfor med å henge ut folk. Da hadde jeg forstått det!

 

 

Nei, bli rundere i kantene!

Det du skriver her er rett og slett bullshit Eirik S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn dere ALDRI holde kjeft drittunger her inne og oppføre dere

kommer det noe fra noen andre en VATSIM så slenger dere med kjeften HVER GANG

dere skulle vært bannet fra forumet i lange tider for sånn oppførsel

prøver å gi litt informasjon om noe som skjer

men da kommer dritten ............

 

En meget snodig respons på kritikk Robert? Ingen kritiserte deg personlig, men heller antall brukere online på FSP eller hva nå en dette nettverket het for noe...

 

Vennligst vis litt respekt både for hverandre og for de frivillige organisasjonene som stiller tid og penger til rådighet for å tilby gratis online flyvning, også de små. Husk at alle har startet i det små og dersom ingen gir dem en sjanse, blir det ikke mange som motiveres til denne innsatsen

 

Så bør folk få lov til å ytre sine meninger i fred og ro. De som poster tråder bør også tåle kritikken på det de evt lager, designer eller steller i stand av aktiviteter eller arrangement...

 

Det kreves at vi som brukere i dette forumet skal respektere andre sine innsatser Eirik, så er det vel rimelig at du som moderator av dette forumet, også respektere at vi som brukere ikke liker andre sitt verk, design, bilde, tråd, uttalelse, event eller forsøk på å få til noe.. En ting er å krittisere, en annen ting er å mobbe, noe ingen har gjort i denne tråden.

 

Er vel ikke så mye å ønske seg det nå så nærme jul...

(Tross alt litt av det vi betaler flightsim.no for ) """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Hei Roy

 

Bruker dere samme kvalitet på ATC som for eksempel Vatsim?

Grunnen til at jeg bruker Vatsim som eksempel, er for det er stort sett der jeg flyr ""

Spiller egentlig ikke noen rolle for meg hvem server jeg er på, bare det er ATC "" Europa ellers er jo godt dekket på Vatsim.

Jeg er litt nyskjerrig, for kanskje det er noe mere ATC i Norge hos dere ""

Kvaliteten på ATC om den er lik de på Vatsim kan ikke jeg svare for da jeg ikke bruker Vatsim

Ang. Atc i Norge er nok det et sørgelig kapittel det skal jeg innrømme ...hvorfor vet jeg ikke men det beror nok på at folk er litt redd for å prøve noe nytt og en annen faktor er nok at det er lite trafikk i våre områder ...

Programwaren som blir brukt i FPI er meget bra (min mening)både ATC og pilotclienten .

 

Og til dere andre så er jeg ikke intressert i statestikk på hvor mange som flyr her eller der .

Jeg poster en artikkel om et Event og dere må på liv og død sammenligne med Vatsim sin trafikk og det ser jeg som utidig i event sammenheng

Poster dere derimot noe positivt/negativt ang. emnet sånn som den som nevnte VFR flygning i Nord på denne årstiden så er jeg veldig enig i det... da får dere ikke meg til å "tenne i vinkel"(er forresten ikke over 50 enda) som nevnt over her... men utidige innlegg som har en tedens til å dukke opp i tide og utide her ser jeg som helt unødvendig...

Så la oss legge dette bak oss å oppføre oss litt bedre så blir det mye bedre for alle parter her inne

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he

Husker da jeg fløy IVAO, og straks kom "gjengen" over meg

med at VATSIM var det beste osv. Alle dem som ikke hadde prøvd IVAO gapte højest selv den gangen. Idag ser man jo resultatet at IVAO har vokset seg større en VATSIM...Hmm.

FPI er det nettet jeg anvender idag. Ganske vist er det mindre en IVAO/VATSIM og PRIVAT ,- nøjaktigt samme som IVAO/VATSIM som ei heller er en STATSeid virksomhet men

basert på private krefter. Dem som gaper aller højest er dem som ikke kjenner til andre ting en det de selv foretrekker. Kanskje en del hadde bedre av at komme til FPI,- dem som er voksne nok til at kunne tenke over hvad dem sier. Denne krigen oplever man ikke i et voksent forum.

Robert kom med en information her.....ikke sant.

Dem som ikke har noe fornuftigt at si burde tie stille.

Dem som har noe konstruktivt at si kan da bedre konsentrere sig om det egentlige emnet.

Og til Robert..

Jeg var på ENTC den kvellen og mødte 2 engelsk menn der. Det var jo koseligt det. Men %¤¤%¤/% jeg fik PC stopp samme kvelden desværre. Men altid hyggelig tone på FPI-NET.

Takk for meg nå

Mvh

Ivar R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg bet meg litt merke i her, "for de som ikke er opptatt av statistikk", eller noe i den duren.

 

Når man sitter ATC, så sitter man der for å kontrollere flyene, og ikke sitte å telle antall fix det finnes på grensene til ENBD FIR. Så ja, man er opptatt av statistikk, flyene blir statistikk om du skjønner ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det ikke er muligt at lade folk fra andre netværk poste informationer i dette forum...

 

Hvorfor er det ikke muligt at acceptere, at der er flere forskellige netværk, nogle store - nogle små, med hver deres kendetegn.

 

I mine øjne er vatsim ikke "sandheden, vejen og livet". Det er blot en mulighed blandt flere netværk. Det er den mulighed jeg bedst kan lide. Men af den grund behøver de andre ikke tage fejl. Det handler ikke nødvendigvis om kvantitet men om kvalitet.

 

Og det er subjektivt, hvad folk selv vurderer er kvalitet... Men respekter andre folks valg, det bør være en minimum-præmis.

 

God weekend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...