Gjest Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Arild, du er go gutten...takk skal du ha..:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da har jeg meldt meg på FLG LAN'et og sender påmeldig på SIM snart. Si ifra hvis dere ikke fikk påmeldingen min, glemte å bruke IE istedenfor FF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da kan du bare gjøre det på nytt, det hadde vi satt pris på...da kommer du riktig vei inn i stystemet. Og velkommen skal du være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Per Borrmann Skrevet 1. februar 2006 Premium Medlem Del Skrevet 1. februar 2006 Hei Erlend. Vi har fremdeles kopatibilitets problemer mot FF. Fint om du sendte påmeldinga på mail i tillegg: paa@ofkl.org Ta med de opplysningene vi ber om i skjema, som er aktuelle. For Team FLG'06 Per Borrmann technical-flg'06 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Florian Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hehe fyfader å det kommer til å bli fart i disse 2 simmene og 737NG duger forsatt som bare det, litt forsell på listene der ja, dette blir makssss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Sendte en mail Per. Tok påmeldingen til Dash 8-300 i IE så den er vel i boks, håper bare på å komme med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Som nevnt ovenfor er B737 simmen nå fullbooket, men vi håper å få noen flere slots. De som setter seg opp å B737 nå blir satt på venteliste (holding ) Dash8 simmen er fortsatt ikke fullbooket, så kast dere på.... På vegne av FLG'06 Teamet Jan Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Halvorsen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 For oss som ikke er med på lanet, men har dagpass. Når på Lørdag morgen lønner det seg å være på plass for å ikke misse noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da skal dere ha fått en Deltager ID i mailen deres.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vel, hvis min ID er "INGEN ID PGA MAGLENDE BETALING" så har jeg fått den. Men jeg betalte i går med forfallsdato samme dag. Fikk også en reply på påmeldingen til LAN'et der det stod at jeg måtte melde meg på LAN'et for å fly simulator.. Sendte deg en mail Geir, håper du finner ut av det. Men så lurer jeg på en ting, blir det transport til SAS Flight Academy fra Braathenshangaren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det er en fin spasertur fra hangaren til SAS FA. Blir ikke satt opp egen transport for den delen. Og til deg Roy: Anbefaler å være på plass i hangaren før kl. 10.00. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du får automatisk ID når din betaling er registrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Fikk du PM angående painten?? Geir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 JUPP..kommer, er litt stressa bare..he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Litt info rundt FLG'06 Som dere sikkert har registrert så har det hvert mye interesse rundt dette arrangementet og vi mener og ha et tilbud til de fleste denne helgen selv om ikke alle elementer er avklart enda, dette er et stort prosjekt som er i bevegelse hele tiden. Det er kommet enda en sikkerhets sone siden vi startet prosjektet så når dere kommer til Gardermoen denne helgen entrer dere den grønne sonen ved å henvende dere i sikkerhets kontrollen for gjennomlysning etc. ved inngangen til Cargo(se kart på web) der vil det ligge et adgangskort som gir dere lov til og gå bort til hangaren. Se info kart på våre web sider www.ofkl.org Når dere kommer til hangaren vil dere måtte registrere dere i vakta, der vil det sitte en representant fra OFKL Oslo Flysimulator klubb, dere får da et klistremerke som dere setter på klærne deres, dette merket vil inneholde dit navn og din deltager ID. Deltager ID er generert ut i fra hva du skal være med på og ditt navn. Det vil stå en MD-90 midt i hallen, denne bruker vi for og fylle ut lokalene litt og for og få den riktige følelsen, denne åpner vi slik at du som har behov for og sette deg ned og trekke pusten eller sove litt kan gjøre dette i flyet. Vi vil også ha Cockpit åpent i perioder så alle skal få prøve sitte litt. Selve flyet deler også opp FLG’06 i 4 temaer, et tema foran og bak hver vinge på begge sider. SIMBUILD 2006, UTSTILLING, SIMMERS CAFE og LAN. FLG’06 varer i 48 timer og det er laget plass for LAN deltagere til å legge seg nedpå med soveposer i egnet garderobe, der kan dere også låse ned utstyr etc. om dere skal forlate hangaren. Det vil være dusjer for både herrer og damer det samme med toalett besøk. Det er ekstra hyggelig at det er jenter som har meldt seg på LAN. Litt om selve gjennomføringen: Vi starter kl 16.00 for de som skal være med på lan, vi kobler opp og kommer oss i orden, kl 19.00 vil vi foreta en plenums samling for og gi relevant informasjon om gruppe flygninger og gjennomgang av programmet for lanet. Det vil også denne kvelden være trening i Vatsim og de elementer som ligger rundt dette. Til dere som kommer med fly, buss eller tog så har vi satt opp shuttle transport som henter dere og det dere måtte ha med av utstyr, det kommer egne web sider for registrering av transport behov innen 10. feb. Det er første gang i historien at det settes opp en VATSIM server uten for VATSIM sin organisasjon, under FLG’06 settes det opp en server sponset av PC produsenten Hatteclo i laste rommet på en MD90 på Norsk jord, dette har vi jobbet kraftig for og kunne gjennomføre. Det vil jo denne helgen bli bra med trafikk på VATSIM. For de av dere som skal fly Dash8-300 simulatoren til SAS så starter jo dette fredags kveld og Boeing 737NG simulatoren starter lørdag kveld, vi vil gi all relevant informasjon rundt dette kl 19.00 fredag. Simulatorene er sponset av SAS Flight Academy. Det er viktig at dere som har satt dere opp på simulatorer har betalt FLG avgiften for å bli prioritert. Lørdag kl 10 starter Simbuild 2006 konferansen, Patric Moreau som gjennomførte Simbuild 2004 i Göteborg har i år tatt på seg ansvaret for dette under FLG’06. Her vil det være spennende foredrag fra leverandører av cockpit hardware og software, av flygere, cockpit byggere med mer. Det er ikke til og legge skjul på at vi jobber hardt for og få Microsoft til og stille på Simbuild men vi er dessverre ikke i en posisjon til og kunne bekrefte dette på nåværende tidspunkt. Det vil være utstilling av flysimulator relaterte momenter, både i form av hardware og software. Vi har fått med oss Zepto Computer AS som skal tilby bra priser på skjermer, PC etc. Flightsim.no SHOP vil være der og tilby Addons og tilbehør. Simmers Cafè som er sponset av ORKLA vil være en sone man kan få kjøpt enkel servering under FLG’06, du kan møte likesinnede og diskutere eller få litt avveksling med Rally stoler med ratt og pedaler etc. som er sponset av Logitech. Selve Lanet som er sponset av D-LINK NORGE gjennomføres bak venstre vinge på MD’n der vil det være ATC posisjoner, bord og stoler. Det vil komme en huske liste på hva du kan ha med og hva du bør ha med av kabler etc. på www.ofkl.org før den 10. februar. NAVIGRAP sponser også med kartsystem til LAN deltagerene. Det vil være store skjermer sponset av HITACHI med informasjon i hele hangaren, der vil det vises relevant informasjon om simulator tider, foredragstider, gruppeflygninger etc. Det vil være en del presse tilsted under FLG’06 i form av både tv, aviser og magasiner. Gardermoen er et ypperlig utgangspunkt for FLG’06 med transport, Flysamlingen, SAS museet, spotting og ikke minst simulatorene og flyene. Med Hilsen Teamet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Hakli Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei Må bare si at jeg er mektig imponert over det dere karer legger inn i dette.. Jeg bøyer meg i støvet i ærbødighet og gleder meg enormt Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Gleder meg som bare juling! FLG'06 teamet har gjort en fantastisk jobb! Takk skal dere ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Dette er mye bedre enn noen kan forvente, ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Henger meg på kommentarene over! FLG06 teamet har gjort en fantastisk jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg kan ikke komme og det plager som et [*********]. Geir som jeg har sagt tidligere du er en som får til det du vil og når dine mål. JEg vil ha noe sånnt en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Geir er karen som får til det meste ja. Skulle vært annenhvert år eller noe dette, men det ligger nok mye arbeid bak. Håper dere får registrert betalingen min så kanskje jeg får ID snart. Artig med åpen MD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Edit: Fant nå svar på noe av det jeg lurte på, på hjemmesiden. Hvor er det best å parkere for oss som kommer i privatbil? Lurer litt på hvordan jeg skal få med pcen fra parkeringen og fram til terminalen (der det er videre transport), ettersom jeg kommer alene og ikke får bært med meg alt på én tur... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei parkering etc kommer det info på,du kan kjøre til hangaren men må parkere utenfor sikkerhets sonen etter du har lastet ut. Og fint at dere gleder dere, og ja Teamet har jobbet meget bra, vi er 5 stk i teamet som alle har dedikerte oppgaver som må utføres på en proff måte, alle må bidra for at dette skal funke, så jeg er nokk bare 1/5 av den som får det til. De andre 4/5 er : Jan Furøy, Geir Pettersen, Per Borrmann og Fred Solli. Dette er en knall gjeng og jobbe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Berg Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det er jo supert! Var dette med transport av utstyr fram til hangaren jeg var mest "bekymret" for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg bare lurte paa et par ting. Hvis jeg kommer med fly 2220 fredag, er det transport til hangar, og er det gratis overnatting i hangar| Vil jeg faa med meg det meste naar flyet gaar 2030 paa loerdag| Unskyld for merkelig innlegg, har nettop lagt inn Windows paa nytt, og har ikke satt alle innstillinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei..Du bare registrerer deg på web sidene som kommer ang transport reqv på www.ofkl.org så blir du hentet. Og når det gjelder overnatting så har vi tatt fremm en MD90 som du kan få legge stolen tilbake og slappe av i et riktig miljø for andledningen, om du ikke vil legge deg i Garderoben med egen sovepose etc. Når det gjelder retur tidpunktet så er det aldri morro og gå hjemm tidlig på fest, men jeg tror du får en fin dag lørdag. Velkommen. Hilsen Teamet FLG'06 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Holder det med dagspass fra fredag til lørdag? Må jeg beregne mange utgifter disse dagene i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Er til å grina av....Da er det endelig bestemt.. No fun for me..... Jeg blir ikke å ta turen nedover nå, da jeg MÅ jobb. (Enkelte dager går verden virkelig i mot.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Holder det med dagspass fra fredag til lørdag? Må jeg beregne mange utgifter disse dagene i så fall? For deg holder det med dagpass lørdag. De som har dagpass lørdag er velkommen på fredag, da er det stort sett Lan og Vatsim trening etc. Navigraph har også en trening i bruk av deres produkter på fredag, de gir alle lan deltagere en gratis versjon av nDAC Base Pro och Metropolitan AreaPack. De sponser oss med dette, så dere får ta bølgen for Navigraph. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Nå gjenstår bare overbevisning av gamlingene, er det andre fordeler enn gratis produkt du får av fullprisbillett uten PC? Takker ellers for hyggelige svar. Håper jeg får lov, hadde nok fått utbytte av å se på landeltakerne på Vatsim også, hvis det er lov. Blir aldri fult utlært på Vatsim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.