Gå til innhold

Vindows Vista


Leif Villadsen

Anbefalte innlegg

Jeg Har hørt at det snart kommer ut en ny windows

Windows Vista(langhorn)

å hvordan vil den virke til flightsimulator 2004

ville den være kompatibel med FS eller vil det bli masse

problemer.Lurer på om Microsoft kommer til å legge

ut en beta som vi kan teste.For å se hvordan det fungerer

med flightsimulator blir spendende å se

 

Leif Villadsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tradisjonen" med at Microsoft har kommet med en ny FS-versjon annenhvert år - er jo allerede brutt!. Ikke er

det noe poeng heller, foretrekker en ny versjon som heller kommer mere sjelden og som er mer oppgradert.

 

Må si meg eing med deg, microsoft skulle ha laget ein skikkelig bra FS men veldig høy detaljer på flyplasser og landskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg eing med deg, microsoft skulle ha laget ein skikkelig bra FS men veldig høy detaljer på flyplasser og landskap.

 

Problemet er vel at det er så enormt kostbart å produsere slik grafikk for store områder så hvis prisen skal holdes overkommelig så er det vel rett og slett ikke mulig å tjene penger på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at Microsoft må kjøpe inn terrengdata/satellittbilder for de områdene som skal være med i FS. Dette koster garantert penger, samt at det begrenses av hvilke områder det finnes detaljerte og egnede data for.

 

Kartdata og satellittdata er ofte ikke billig. Og jo mere detaljer man vil ha, jo dyrere blir det. Er egentlig imponert over at FS kommer med såpass mye landskap som standard.

 

I tillegg er det jo noe med størrelse på dataene som brukes i forhold til oppløsning. Det kan fort bli tungt å håndtere for gjennomsnitts-PCen.

 

Kunne heller tenke meg at de gjennomgikk grafikken forøvrig til FS2006. Den er ikke så imponerende i FS2004 sånn i utgangspunktet, samt at den krever mye maskinkraft i forhold til kvaliteten.

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ny grafikk-motor er definitivt det som står øverst på min ønskeliste, sammen med mye annet. Som Stig allerede nevner, er den eksisterende for "tung" og ikke altfor imponerende. Selvsagt er det begrenset hvor "lekker" grafikk man kan få, med de mulighetene som skal ivaretas. Men jeg håper at en evt. ny grafikk-motor vil utnytte

moderne grafikkort (og pc-kraft forøvrig) bedre sammenlignet

med i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...