Gå til innhold

Hviket fly skal jeg velge?


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har hatt lyst veldig lenge nå til å investere i et av payware GA flyene der ute. Men hvem skal jeg velge???

 

Har noen prøvd så mange av GA-flyene som finnes at det kan settes opp en slags liste over hvem som er best. Med best mener jeg:

 

1.) Kvalitet på modellen med texurer, interiør osv...

2.) Hvordan er flyet å fly, realistisk eller ikke?

3.) Er frames bra ved bruk av flyet?

4.) Får du følelsen av virkelig å fly?

5.) Er instrumentene custom laget, eller er det defaults?

 

De typene jeg velger mellom vil være Piper (alle enmotors utgaver) og Cessna 172, 182 osv... (her også alle enmotors utgaver).

 

Noen som kan hjelpe? Alle kommentarer er jeg takknemlige for! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessna 172 fra Flight one er bra.

1. Realistisk modell og fine texturer (og mange norske som kan lastes ned). Eneste jeg ikke liker er at høyderoret stikker igjennom sideroret når mangir fullt sideror..

 

2. Har ikke flyd Cessna så mye i real life, men jeg tror den er ganske realistisk, spesielt hvis man har realistisk vær i FSUIPC.

 

3. Den trekker litt fps men de fleste pc'er kan kjøre den.

 

4. Bra virtual cockpit som gir flyfølelse, men det krever litt av maskinen.

 

5. Regner med at det er custom, de ser ikke ut som default.

 

Her ikke screenshot for øyeblikket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på Erlend Andres anbefaling. Har nå nesten 30 timer i Cessna 172 real, og jeg få si at C172 fra Flight1 er ganske realistisk når det kommer til flygeegenskaper, iallefall under de begrensningene FS setter.

Jeg har for øyeblikket en low end pc, men har likevel maks FPS (sperret på 20) i det fleste tilfeller, også i VC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for svar alle sammen. Jeg skal ha Cessnaen i bakhodet til neste gang. Jeg leste en del reviews på forskjellige fly og fant ut at en piper er midt i blinken denne gangen. Valget falt derfor etter mange rosende omtaler på "Carenado Piper Cherokee 180F" (håper dere liker den også da?!? ""

 

Vet at dette ikke er et screenshotforum, men 2 bilder skader vel ikke av nyvinningen. Begge bildene er fra Førde, Bringeland.

 

[image]http://surl.se/pictures/200511/24035.jpg[/image]

 

[image]http://surl.se/pictures/200511/24036.jpg[/image]

 

Jeg er bare vanvittig fornøyd med dette valget av fly, et kjempefly er det!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...