Anders Forseth Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Nei.....ikke flygeledere denne gangen! En liten "sak" på gang ang hvor mye av banen som må være brøytet. (Kategori 4 rullebaner) Litt bakgrunn: I dag brøytes ofte banen til 30 meter bredde når det snør som verst, for det er minima til en del flyselskaper. (Dette fordi de fleste flyplassene til Avinor og forsvaret sliter med å få 45 meter bredde OG god bremseeffekt pga for få sweepere) Så tikket disse 2 brevene inn her: Brev til Luftfartstlsynet fra NFF ang banebredde (pdf) Svar fra Luftfartstilsynet til NFF (doc) Skal tro hvordan diverse lufthavnsjefer takler denne! (Og før noen sier noe.......disse brevene er ikke hemmelig på noen måte.....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Andersen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hehe.. Dette skal blir morro å følge med på i vinteren som kommer. Det blir jo nærest lagt opp til kaos, hvis en skal tru det som er skrevt i brevene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Se det ja... Skal ikke si 100%, men jeg mener at det på Torp brøytes i full bredde, og at det kun unntaksvis har blitt tillatt avgang og landing med redusert banebredde... ...og som nevnt lenger opp så er jo friksjonen et problem, og den er til tider svært dårlig på Torp... Er vel ikke ofte det påvirker Widerøe på Torp i særlig grad, men for jetmaskiner som Ryanair og diverse chartere (tungt lastet begge to) så hender det jo rett som det er at de finner andre steder å lande fordi rullebanen på Torp er for glatt... Selv er jeg dog tilhenger av både snø og rullebaner som er stengt for brøyting, siden dette innebærer både de-iceing, og pauser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Tore Duås Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Godt å høre at bakkemanskapet tenker på oss stakkars reisende Fy deg Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hehe.. Jeg er kanskje ikke et utpreget service-menneske antar jeg.. "I'm in it for the money..." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Solheim Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ja den derre Sørensen skal vel finansiere sitt eget flyselskap. Er det på Jarlsberg Int. han har base og hangarer? Ø.S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hehe... Er der man har base ja, men i skrivende stund er flyparken flyttet til Krokemoa for motorbytte... Ut med totakteren, og inn med en stor fin firetakter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Skal ikke si 100%, men jeg mener at det på Torp brøytes i full bredde Du har sikkert rett, og problemet jeg sikter til vil uansett kun bli ett problem i nordre strøk, der vi har kombinasjonen ekstremt tett snøvær OG lav tempratur (slik at kjemikaliene ikke funker noe særlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hehe.. Hvis det er noe trøst, så er det ikke alltid kjemikaliene gjør noen nytte her nede heller... Var en del slike tilfeller her sist vinter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.