Alexander Storvig Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hei alle sammen! Kom over dette på VG i natt. Så nå lurte jeg på hvilken flyplass dere synes er best? For å svare på det, må dere ha vært på flyplassen dere synes er best, og si en grunn hvorfor... Da tenker jeg ikke bare på utseende. Mvh Alex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Personlig liker jeg å lande i Tromsø. Litt spesiell innflyving der. Har aldri vært der i real-life. Har egentlig ikke noen god grunn til å like ENTC, men jeg tror det har noe med innslaget på Nrk der Lasse Haughom foretar en landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 München er også lett å fotografere på. (Innefra terminalen). Frankfurt var et ***vete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein Torstensen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Godt spørsmål. Egentlig har jeg litt sansen for Værnes. Har riktignok aldri vært der i real-life, men. Når det kommer til flyplasser jeg faktisk har vært på, så er det ikke så alt for mye å velge i.. Men jeg fikk et godt inntrykk av Fiumicino (LIRF) i Roma da jeg var der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Solheim Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 COPENHAGEN!!! Liker meg godt der etter å ha fartet jorda rundt i mange år. Oversiktelig og ikke for langt å gå. Liberale angående røykeplasser. Ø.S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Wiig Nybø Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hvis alt går etter planen skal jeg til Munchen i Mars, og da får vi se om den virkelig er så bra Ellers har jeg ikke det største mangfolde å plukke fra, når det gjelder plasser jeg har vært i real... Men ingenting slår vell SOLA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Dette var et vanskelig spørsmål! Men det må nok bli Cape Town international (FACT). Innflyvningen må nok være verdens peneste! Alle fjellene, deriblant Table mountain... Det ER SÅ VAKKERT! Man flyr nesten slalom mellom klippene Og selve flyplassen er relativt fin, og veldig svær. Innenlands er det ENCN (den flyplassen med mest sjarm jeg vet om) og ENGM. Gardermoen er på topp tre av verdens flotteste flyplasser etter min mening! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Innenlands= Kjevik og Gardermoen Utenlands= Copenhagen astrup og Jerez Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Norge må det være Gardermoen. Internasjonalt likte jeg Singapore Changi veldig bra. For et servicetilbud! Og spottertak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Fongen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hehe, må være gode gamle Kai Tak, det... Heftigere innflyvning enn det fant man ikke! En helt egen opplevelse å sitte i en gedigen 747 på final og kunne kikke inn i de omliggende husene! Er forøvrig også der jeg har opplevd flest spennende go-arounds... Det var alltid mye action på Kai Tak, nesten synd den er nedlagt... Av eksisterende plasser liker jeg Lisboa best; fin blanding av store og små fly som tar av og lander, og en innflyvningsview som er helt rå (ser ut som flyene skal lande inn i terminalen!). Er dessuten en pen by å fly over på kveldstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Min favoritt flyplass må nok være London Gatwick , det er rimelig lett å sjekke inn, ikke så lange køer pga mange innsjekkings plasser, massevis av butikker i terminalene, man kan stå å spotte oppå taket på flyplassen, med god sikt utover alle rullebanene... Min verste må være Madrid Barajas! Har aldri opplevd makan til drit! Skiltene er helt forferdelig, vanskelig å finne frem uten kart og kompass eller guide, pluss så må man gå mellom alle terminalene, vanskelig å finne hvor du skal innsjekke bagasjen, og deretter er det 3 andre "terminaler" som man må gå inn i, vanskelig å finne ut hvilken. Utseendet utenfor er "ok", men inne er det kaos. Mvh Alex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Min må vell være London Heathrow. Man kan skjekke inn på forskjellige togstasjoner i byen, og man kan ta "heathrow express" et tog som kjører deg til terminalen du skal til. Så er det også veldig lett å finne fram. Det er også masse eksotsike fly for en 14' åring fra Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg må nok si at Torp er min favoritt... Kan ikke fordra store flyplasser hvor man må rusle rundt i evigheter for å komme seg til et fly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg kan godt lide Fagernes Leirin på grund af dens specielle udseende, og så ligger den jo også flot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Støylen Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Likte meg godt på Fornebu jeg. Kan ikke si jeg husker om den var spesielt effektiv og velorganisert, men jeg likte meg iallfall godt der. Kanskje fordi jeg var ganske ung og stort sett konsentrerte meg om flyene og ikke alt det andre JFK, Schipol og Heathrow er også fine steder. Ble mange her nå Tregeste må være Ben Gurion, der nytter det ikke å dukke opp 1 time før avgang iallfall Kanskje fordi jeg var kledd i grønt og de skulle kødde litt ekstra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Vigra, Kvernberget og Ørsta og Volda flyplass Hovden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Jansen Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ENGM er jo ganske bra synes nå jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Toppen på lista: Brønnøysund Bunnen: Stansted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Sola. Deffinitivt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Min favorittflyplasser i Norge er: ENTC, ENRO, ENFG, ENKB,ENDI og ENAT (den finnes ikke i pakken fra Norway Airports ) Mine favorittflyplasser i Europa og resten av verden må jo være: Sestri(Genoa), Olbia(Costa Smeralda), Skiathos, Limnos, Mikonos og Rhodos i Hellas og i Spania er det Vel Vigo, Fuerteventura, Palma De Mallorca og Gibraltar i UK. Liker og lande på litt kortere rullebaner der man må bruke Mye Flapsog nesten Max Autobrake! Hvis du vil ha Flaps 40 landinger og MAX autobrake, er Santos Dumont flyplass i Rio De Janeiro plassen for deg! Den flyplassen traffikeres daglig med Boeing 737-700 fra GOL, Og Boeing 737-300 fra Varig og en Airbus 319 fra TAM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 OSL og AMS.. Veldig greie flyplasser, sistnevnte også som transit pax. Har også bare gode erfaringer med EWR.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Den flyplassen jeg iallefall kommer til å huske best, er LGKP (karpathos). Flyplassen var så liten som 3-4 kontainere...av den lille typen. Da vi kom, var vi heldigvis først av flyet og fikk plass i ankomst"hallen". Det fikk kanskje 30 personer til. Resten måtte vente utenfor. Da vi dro, var dagens 3 flighter lagt til omtrent samme tid. d.v.s. 8-10 fullpakkede busser. Heldigvis var vi også denne gangen i første bussen. Tipper køen til den ene skranken som var, ble 150 meter lang. Tvers over hele parkeringsplassen på forsiden. Kunne ikke annet ann å synes synd på de stakkarene som sto bakerst, for innsjekken var så analog som den kunne bli. Etter 3 timer venting ble det "sikkerhetssjekk", og vi ble sendt til "avgangshallen". Denne bestod av et inngjerdet område på flyenes p-plass. Der var også Tax-free butikken, som besto av en liten container på kanskje 5 meter som var åpen i begge ender. Å si at vi sto som sild i tønne er faktisk ikke overdrevet. Her var det ikke noen lystavle som sa hvilket fly som boardet, bare en greker som holdt opp et ark det sto BERGEN på (dette var flyet før vårt). Mannen gikk, og på slep fikk han de helgige som så at han var innom. Over høytalerene hørte vi noe bli sagt på gresk med UTROLIG dårlig lydkvalitet. Tror ikke engang grekerene kunne forstå det som ble sagt. Selvfølgelig var det en del som rett og slett ikke hadde peiling på at dem holdt på å miste flighten. At dem kom seg med, grunnes fullt og helt at dem hørte rykter om at flighten deres boardet. Men, det må sies at flyplassen hadde sin sjarm, og tror det minnet kommer til å sitte sterkere enn f.eks. Frankfurth eller noen andre sværinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.