Tom Knudsen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hva slags fly operere Widerøe med da... Var dette en DC-3 ? Hva slags fly kalles for " Kråka " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Alexsander Hovik Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 på den tida oppererte Widerøe med Dehavilland Dhc6 Twin otter(kråka) og Dash 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Twin Otter ble pensjonert på slutten av 90'tallet mens Dash 7 forsvant på midten av 90'tallet. Fine fly begge to! Vener å huske at Widerøe opererte med Otter også, noen som vet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jepp Widerøe oppererte med Otter, eller "singel otter" som den er kjent som blant folk. De brukte denne i trafikk mellom Bodø og Røst,Svolvær og Narvik. På disse plassene ble den brukt som sjøfly. De brukte garantert Otter'en på mange flere destinasjoner enn dette men jeg velger bare å nevne de som jeg er sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Huskar enno når "kråka" kom dansande over hustaka her Det var Twin Otter som trafikkerte Hovden i gamle dagar, før Dash 7 kom og no er det Dash 8 som har teke over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Jepp satt å diskuterte med dama her og hun mente at Widerøe hadde en twin otter ja.. Jeg lurte på om det også har hatt en DC-3.. Eller om det var gode gamle Braathens som hadde... Mener jeg har sett bilde av det på Vigra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 På www.wideroe.no finn du bilde av alle flya dei har hatt trur eg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Går man hit: http://www.wideroe.no/cgwid/imgFolioPublic/imageFolio.cgi og velger "Flyhistorikk eldre" og etterpå "Flyhistorikk nyere " skal man få opp det meste, som har fløyet i Widerøe sin drakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Off topic men... Dæven så mange ganger denne fyrn har fløyet meg over fjorden(les:Vestfjorden) til Svolvær Altså Cap'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 http://www.wideroe.no/ImgGalleri/galleri/Flyhistorikk_eldre/F02.jpg Noen som vil male? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 I svart-hvitt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er vel ikke så veeeldig usannsynlig at det flyet brukte samme grønnfarge som Twinotterne fra den tida brukte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Harald Olsen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Off topic men... Dæven så mange ganger denne fyrn har fløyet meg over fjorden(les:Vestfjorden) til Svolvær Altså Cap'en ulf larstuvold er cap`en på bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 ulf larstuvold er cap`en på bildet Er ikke det han som eier Platebaren i Glasshuset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørn Gilje Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Et raskt søk på Google viser at LN-RTA endte sine dager som brann-offer på FBU: LN-RTA historiesammendrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Er ikke det han som eier Platebaren i Glasshuset? Ulf eier nok ikke noe platebar så vidt jeg vet,... men han er derimot eier av en haug med flyhistoriske bøker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Er ikke en liten haug heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.