Gå til innhold

Norske atc`r er ALT for unge!!


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

Uansett: Alle ATCer har vært igjennom en "utdanning" så om det er dårlig ATC må det være pga slapp INNSATS!

 

 

 

 

Det er akkurat det som er "problemet" her, at utdanningingen og kravene er for slappe, og dermed for lavt nivå på norske ATCer

 

Enig, utdanningen er så lett som en fy,du leser noe sider og tar en enkel prøve,så Vips,da er du ATC,det burde ikke være sånn,vi blir sett ned på pga dette.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg inn i denne diskusjonen siden jeg er en dårlig online pilot, kan ikke lat osv....

 

Skal bare si en ting til Ståle....du slutter ikke, har vært borti noen atcer nå(selv om jeg er nybegyner i dette)du er den eneste som prater tydelig og rolig, de andre har det så forbannet travelt når de snakker....har inntrykk av at desto eldre desto fortere prater de...men det er bare min mening da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torfinn jeg synes absolutt at det ikke er noe dårlig atc kvalitet inorge og så er det heller ikke så mange atc under 16 år som forkesmpel jeg håvars solberg og ståle andre elle de som er under 16 år og atc er kjempe flinke skal jeg si deg hvis ikke du har sett det så fur igang VATSIM og fly...det var min mening

 

Jeg blir gal, Daniel! KOMMA OG PUNKTUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14åring lærer fortere enn en 40-åring (Eksempel-alder).

Derfor mener jeg at en 14åring like så godt kan være like flink ATC som en 40åring!

 

""

 

 

 

Akkurat. Og det er vel derfor vi finner real atc`r som er 14 år også da kanskje..?

 

Ikke akkurat,men Vatsim burde ikke bli ALT for real her,slik at du snart på må PPL og APL for og fly.......

 

 

Vatsim skal være ekte,men vi skal ha det gøy og da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel Larsen, må bare få ut min mening her om dine meninger, og de er at du rett og slett ikke har erfaring fra VATSIM som enkelte andre her som "stammer fra noen år tilbake".

 

Ellers, så var det for en tid tilbake siden meget bra i Norge, både med ATC og fly! Dette har tapt seg noe helt sykt i det siste, og flere og flere altfor unge og uerfarne personer har passert testene for lett.

 

Problemet ligger kanskje i VACCSCA? Vil de bygge opp staffen sin bare for å ha en stor staff, men uten de rette kvalifikasjonene?

 

Kvalitet og ikke kvantitet sier jeg.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge tenkt på å melde meg ut av vaccsca pga. dette, og det kommer nok til å bli at jeg gjør det også.

 

Hej Tom Arne.

 

Jeg vil lige se, om jeg kan klemme en kommentar ind her mellem ilden.

 

Jeg synes du skal tage dette emne op gennem vaccsca. Standarten på vaccsca bliver i princippet ikke højere af et indlæg på flightsim.no. Fs.no er ikke vaccsca.

 

Umuligt kan jeg tænke mig, at nogle i vaccsca er interesseret i at Skandinavien har et ry med dårlig ATC.

 

Så frem for at smække med døren og være sur, så vil jeg opfordre dig til konstruktivt at indgå i en debat på vaccsca, så vi kan forbedre situationen og sikre os, at piloterne vender tilbage.

 

/Peter

VaccSca 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede tatt opp med Vaccsca. Christian har lagt det ut der.

Vi holder på med et "brev" til dem nå, men vaccsca vet om dette allerede. ""

Jeps. Jeg så det godt. ""

Min pointe var blot, at det er os staff inden for vaccsca som du skal gøre opmærksom på problemet.

Men jeg håber vi kan have en diskussion i vaccsca-regi omkring i hvort stort omfang dette er et problem - og i så fald hvordan vi undgår det fremover.

Cheers.

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ser i alle fall en ting: At her er det opptil flere individer med så patetisk oppførsel og manglende almenne norskunnskaper, viten om alminnelig høflighet, osv at de burde pinadø bannes her også. Forumene her begynner å minne om en søppelkasse, og fratar meg lysten til å fortsette å være støttemedlem hvis ikke det snart blir bedre moderering. Sikkert noen som blir sinte nå, men det er meg knekkende likegyldig. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM forumet her eller ikke, dette burde blitt posta på vaccsca forumet. Ting som hinter direkte til dårlig atc under vaccsca burde kunne holde seg borte herfra.

 

I dag så må man gjennom både teoretisk og praktisk test for å kunne sitte ATC. Jeg har vært borti en person i Norge som ikke har vært en spesiell god ATC, og vedkommende er bannet fra vatsim. Greit nok at folk under 16 år er atc, jeg har virkelig INGEN problemer med det, bare de kan det de driver med. Vi har flere flinke, unge atc i Norge, blandt annet Ståle Andrè Ustad, Geir Grønlien, Håvard Solberg og ikke minst vår nye aspirant, Joachim Skjønberg...

 

Mine meninger om denne saken, og mine idèer for å eventuelt løse opp i problematiske forhold iht. atc, blir sendt til vaccsca.

 

Og at Norge har fått et dårlig rykte? Greit, det var en del flere piloter da jeg begynte på vatsim, men jeg har kun hørt skryt fra utlendinger som har vært her, både amerikanere, spanjoler, isralitter... you name it. Hvor har så de gamle pilotene blitt av? En del har slutta, noen har dratt til utlandet, men herre jemeni, det burde da være lov det! Om de mener at atc nivået i Norge er så jævla lavt at de ikke klarer å fly her, nei da får de gi beskjed da! Ikke kjeft på den atc det gjelder, gå til det aktuelle VACC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig vi bør avskaffe hele forumet, for det skaper bare krangel og klaging og bråk og kjefting og banning og smelling og til og med personkrenkelse!( i visse tilfeller)

Legg merke til det, det er bare krangel og diskutering i hver eneste forumposting ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si så mye her jeg, men ATC i NORGE ER FOR DÅRLIG. Fløy daglig før online, men har mer og mer gått over på lokal flyvning og ikke online. Mulig jeg også er blitt dårligere, men man blir fort irritert når ATC ikke er av kvalitet. ( Alder er ikke nevnt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si så mye her jeg, men ATC i NORGE ER FOR DÅRLIG. Fløy daglig før online, men har mer og mer gått over på lokal flyvning og ikke online. Mulig jeg også er blitt dårligere, men man blir fort irritert når ATC ikke er av kvalitet. ( Alder er ikke nevnt )

Egentlig hadde jeg bestemt meg for å ikke blande meg i denne diskusjonen, men bare en liten ting. Kan du komme med argumenter på hvorfor ATC i Norge er så elendig? Så hadde det ert mye kjekkere for oss sånn at vi vert hva vi skal gjøre videre. Og Tom Arne kan ikke du og komme med eksempler? Jeg er og enig i at mange av ATCene under 16/18 er bedre enn mange av den eldre garden i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Arne Paulsen aKa Forum/vatsim-sheriffen!

 

Tusen takk "" Fått meg ny stilling tydeligvis. ""

""""hehe...dagens Tom grattis med ny stilling "" Må være litt enig med Tom her, noen ATC'er her kan til tider yte en dårlig kvalitet (inkludert meg). Liker Jonas sitt forslag veldig godt. Å ta ustjekk for hver flyplass høres ut som en god idé.

Må bare beklage hvis jeg har ytt dårlig service spess på ENVA (fikk ikke et eneste fly ned der """"). Men jeg er fortsatt under trening og kan forhopenligvis bli en del bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...