Gå til innhold

Norske atc`r er ALT for unge!!


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

og kan alt for lite.

 

Hei alle sammen.

 

Vet at mange kommer til å reagere sterkt på dette innlegget, men uansett så skriver jeg det og jeg mener det som står der fullt ut.

 

Hva har skjedd med Vatsim og Norge når folk nede i 13 års alderen begynner å sitte atc?

Mange av dere sitter å syter fordi dere lurer på hvorfor det ikke er noe mere trafikk i Norge. Synes dere at det er rart? Jeg har fått en hel haug med tilbakemeldinger nå ang. dette ifra folk som rett og slett ikke gidder å fly i Norge lenger.

Folk er lei. Tar ikke Vaccsca noe som helst ansvar lenger?

Greit at Vatsim er for alle, men det er IKKE kult å komme inn mot en flyplass der atc sitter å beklager seg 20 ganger fordi han ikke kan sakene sine. Der går rett og slett grensa.

Jeg synes at det burde vært en aldersgrense på dette. 16 år minst eller mye MYE hardere tester for å bestå utsjekk.

Det er ikke så vanskelig å finne igjen trafikken som normalt gikk i Norge. Bare å se nedover i Europa og USA det. Der er alle de pilotene som før fløy i Norge.

Standarden på Norske atc`r er håpløst i enkelte tilfeller. Rett og slett håpløst.

Jeg har lenge tenkt på å melde meg ut av vaccsca pga. dette, og det kommer nok til å bli at jeg gjør det også.

Å sitte atc i USA eller England virker mye mere fristende der de har satt en skikkelig standard for atc. For de av dere som har flydd ditt så vet dere godt hva jeg snakker om.

Somsagt har dette blitt snakket om internt av mange og igjen er det jeg som åpner kjeften min og legger ut det andre ikke "tør" å si høyt.

Vatsim-Norge er blitt en slags multiplayer ala flightsim.no

sin etter at SB3 kom ut.

Jeg er for å sette opp grensene på hva som skal ut til utsjekk, hva de MÅ igjennom og bevise.

 

Eneste er at ingen tar affære lenger og det kommer til å velte mye av Vatsim.

 

Sorry, men jeg måtte bare ha det ut. Begynner å bli så lei av å se Norge gå nedenom og hjem med trafikk på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

torfinn jeg synes absolutt at det ikke er noe dårlig atc kvalitet inorge og så er det heller ikke så mange atc under 16 år som forkesmpel jeg håvars solberg og ståle andre elle de som er under 16 år og atc er kjempe flinke skal jeg si deg hvis ikke du har sett det så fur igang VATSIM og fly...det var min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Det er rett og slett ALT for enkelt å bli ATC nå for tiden synes jeg (uten at jeg har prøvd noen av testene), for nivået er veldig lavt. En del folk skjønner ikke hvor stor forskjell det bør være mellom det å fly på MP og VATSIM. Men det finnes også unge talenter, for eksempel de unge brødrene fra Vestlandet (vil ikke nevne navn i denne tråden, men denne er vel klar?). For noen år siden var faktisk Norge berømt for at alle ATC hadde et veldig høyt nivå, og mange fløy til Norge nettopp av den grunn. Men det er tilbake i PC sine tider.

 

Så kravene må enten bli høyere, eller instruktørene må bli strengere. En kan ikke bare godkjenne en elev for å bli ferdig med ham og det er mange i training-kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torfinn jeg synes absolutt at det ikke er noe dårlig atc kvalitet inorge og så er det heller ikke så mange atc under 16 år som forkesmpel jeg håvars solberg og ståle andre elle de som er under 16 år og atc er kjempe flinke skal jeg si deg hvis ikke du har sett det så fur igang VATSIM og fly...det var min mening

 

Word

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at folk er dritt lei. Det var så mye bedre før. Jeg flyr mindre å mindre i Norge nå for allt er totalt snudd opp ned siden jeg startet på vatsim i mars i fjor. Kvaliteten på de nye atc`ne i Norge er rett å slett tragisk til tider. Nei alle sammen under 16 år som sitter atc på vatsim: full skjerpings nå hvis dere i det hele tatt vil ha noe trafikk i Norge i fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torfinn jeg synes absolutt at det ikke er noe dårlig atc kvalitet inorge og så er det heller ikke så mange atc under 16 år som forkesmpel jeg håvars solberg og ståle andre elle de som er under 16 år og atc er kjempe flinke skal jeg si deg hvis ikke du har sett det så fur igang VATSIM og fly...det var min mening

 

Den aller aller første første tingen du bør kunne er å skrive riktig navn når det er meg du hinter til men. Stakkars Torfinn får jo kjeft uten å ha gjort noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg Tom, noe har skjedd i norge i det siste og jeg liker det lite. Personlig må jeg si at dette har ført til at jeg flyr mer og mer utenlands der det er både mer fly og stabil ATC. Skal jeg fly i norge holder jeg meg til Nordnorge der er det som regel ikke ATC og når det en sjelden gang er det er det gode, profesjonelle flygeledere som kan sine ting der. Og som Tom sa så blir det nok et voldsomt rabalder i denne tråden som vanlig på dette "forumet" men her har dere i alle fall min og Toms mening enten dere liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..............................

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

Spre eder!

 

 

Forøvrig er jeg enig i at standarden på ATC-er er blitt for lav. Trenger ikke nødvendigvis ha noe med alder å gjøre, det har vi flere eksempler på som Arild nevner, men testene bør være strengere. Burde kanskje vært restriksjoner på at de med studentrating kunne fikk sitte på den flyplassen de tok testen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kan alt for lite.

 

Hei alle sammen.

 

Vet at mange kommer til å reagere sterkt på dette innlegget, men uansett så skriver jeg det og jeg mener det som står der fullt ut.

 

Hva har skjedd med Vatsim og Norge når folk nede i 13 års alderen begynner å sitte atc?

Mange av dere sitter å syter fordi dere lurer på hvorfor det ikke er noe mere trafikk i Norge. Synes dere at det er rart? Jeg har fått en hel haug med tilbakemeldinger nå ang. dette ifra folk som rett og slett ikke gidder å fly i Norge lenger.

Folk er lei. Tar ikke Vaccsca noe som helst ansvar lenger?

Greit at Vatsim er for alle, men det er IKKE kult å komme inn mot en flyplass der atc sitter å beklager seg 20 ganger fordi han ikke kan sakene sine. Der går rett og slett grensa.

Jeg synes at det burde vært en aldersgrense på dette. 16 år minst eller mye MYE hardere tester for å bestå utsjekk.

Det er ikke så vanskelig å finne igjen trafikken som normalt gikk i Norge. Bare å se nedover i Europa og USA det. Der er alle de pilotene som før fløy i Norge.

Standarden på Norske atc`r er håpløst i enkelte tilfeller. Rett og slett håpløst.

Jeg har lenge tenkt på å melde meg ut av vaccsca pga. dette, og det kommer nok til å bli at jeg gjør det også.

Å sitte atc i USA eller England virker mye mere fristende der de har satt en skikkelig standard for atc. For de av dere som har flydd ditt så vet dere godt hva jeg snakker om.

Somsagt har dette blitt snakket om internt av mange og igjen er det jeg som åpner kjeften min og legger ut det andre ikke "tør" å si høyt.

Vatsim-Norge er blitt en slags multiplayer ala flightsim.no

sin etter at SB3 kom ut.

Jeg er for å sette opp grensene på hva som skal ut til utsjekk, hva de MÅ igjennom og bevise.

 

Eneste er at ingen tar affære lenger og det kommer til å velte mye av Vatsim.

 

Sorry, men jeg måtte bare ha det ut. Begynner å bli så lei av å se Norge gå nedenom og hjem med trafikk på Vatsim.

 

 

Tom Arne:

 

Dette blir for dumt!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg kan lære like mye som en 30 åring,bare jeg gidder det. Har ikke noe med alder og gjøre,noe med vilje ""

 

 

Er så lei av dere "eldre" som alltid skal tråkke ned for oss yngre fordi de vi ikke er like gode som dere.

 

Vaccsca Burde ike lage aldersgrense,men strengere opptaksprøver og måndlige tester i så fall.

 

Men er enig Med Ståle her,dette blir alt for dumt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Arne:

 

Dette blir for dumt!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg kan lære like mye som en 30 åring,bare jeg gidder det. Har ikke noe med alder og gjøre,noe med vilje

 

 

Er så lei av dere "eldre" som alltid skal tråkke ned for oss yngre fordi de vi ikke er like gode som dere.

 

Vaccsca Burde ike lage aldersgrense,men strengere opptaksprøver og måndlige tester i så fall.

 

Men er enig Med Ståle her,dette blir alt for dumt......

 

 

Jeg legger igjen et sitat ifra mitt eget innlegg.

Jeg synes at det burde vært en aldersgrense på dette. 16 år minst eller mye MYE hardere tester for å bestå utsjekk.

 

Bli så forbanna dere bare vil. Dette er min mening. Jeg har flydd på Vatsim en stund, og vet åssen det var i Norge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tom Arne:

 

Dette blir for dumt!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg kan lære like mye som en 30 åring,bare jeg gidder det. Har ikke noe med alder og gjøre,noe med vilje ""

 

 

Er så lei av dere "eldre" som alltid skal tråkke ned for oss yngre fordi de vi ikke er like gode som dere.

 

Vaccsca Burde ike lage aldersgrense,men strengere opptaksprøver og måndlige tester i så fall.

 

Men er enig Med Ståle her,dette blir alt for dumt......

 

En 13-14 åring er nok ikke like langt utviklet som en på 20++ sånn er det bare. Burdte vært 18 års grense for å sitte atc på vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Håvard og har opplevd det samme.

 

Trekker tilbake det tidligere utsagnet...

Hetet opp til meg? JA!

 

Men det jeg vil fram til:

Om de syns jeg er no dritt som ATC, så får de bare si fra.

Har fått slike tilbakemeldinger som Håvard nevner fra en del fly.

Uansett: Alle ATCer har vært igjennom en "utdanning" så om det er dårlig ATC må det være pga slapp INNSATS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva Tom vil frem til. Jeg er selv kun 14 og et halvt år, så jeg er under 16. Jeg har aldri fått en kommentar mens jeg sitter ATC at jeg har gjort det direkte "dårlig". Dermed har jeg aldri tenkt over at jeg bør slutte pga. av at jeg er for ung

 

Når pilotene forlater luftrommet mtt og sier "thank you for good ATC service", så blir det faktisk en motivering, og jeg vil fortsette

 

Men så klart, det er delte meninger. Jeg sitter ATC pga. av at jeg er en tjeneste for pilotene, og hvis faktisk pilotene vil ha meg og andre ut, er det ikke så mye vitsi at vi sitter der. Pilotene skal være glade for at ATC sitter der, ikke et *sukk* som det nå faktisk har blitt

 

Siden jeg aldri har fått en klage, så vil jeg fortsette som ATC fremover, men dere må selvfølgelig si ifra hvis det ikke er ønskelg

 

 

 

TREKKER MEG FRA DETTE JÆVLA KØDDFORUMET!

 

HA ET FINT LIV! ""

 

DETTE GIDDER JEG SÅ [*********] IKKE!!!! ""

 

Det er vel heller personer som deg som gjør det til et køddeforum med slike uttalelser?

 

Flott innlegg Håvard ""

 

Jo,skjønner også hva Tom Arne vil frem til,men dette har noe med vilje og gjøre.

 

Hvis du gidder og sitte ett par timer i uka og lære om hvordan det er og være ATC,og øve deg på multiplayerserveren,så kommer du ett laangt stykke.

 

Men hvis du greier opptaksprøven akkurat. Og driter i og friske opp det du har lært,så kan du like godt pakke en radaren og pelle deg ut,for dette er ett seriøst opplegg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tom Arne:

 

Dette blir for dumt!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg kan lære like mye som en 30 åring,bare jeg gidder det. Har ikke noe med alder og gjøre,noe med vilje ""

 

 

Er så lei av dere "eldre" som alltid skal tråkke ned for oss yngre fordi de vi ikke er like gode som dere.

 

Vaccsca Burde ike lage aldersgrense,men strengere opptaksprøver og måndlige tester i så fall.

 

Men er enig Med Ståle her,dette blir alt for dumt......

 

En 13-14 åring er nok ikke like langt utviklet som en på 20++ sånn er det bare. Burdte vært 18 års grense for å sitte atc på vatsim.

 

 

18??

 

Hallo?

 

Vi har flere gode ATC her som er under 18......

 

 

Mulig at en 13-14 åring ikke er like mye utviklet som en 20++

MEN,vi man vil,så får man det til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...