Gå til innhold

3D briller : eMagin Z800


Håvard Sande

Anbefalte innlegg

Dette er 2 små dataskjermer som du har "på deg", montert i ett par briller. Nesten som solbriller med TV/data-bilde i!Samtidig følger systemet hodebevegelsene dine, og oppdaterer bildene tilsvarende.

 

Så i stedet for å kikke på en statisk skjerm, er du med i handlingen på en mye mer aktiv måte. Dette er en viktig del av konseptet Virtual Reality...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stereo-biten er bare måtelig interessant her, men her snakker vi jo også om display direkte foran øyet. Potensialet for å kunne simulere "snu på hodet og se ut" er jo fantastisk.

 

Oppløsningen er jo rimelig dårlig da, men det kan godt være at det fungerer bra på denne slags display. Veldig interessant!

 

Antar Mr. Sande gir oss et fyldig review når han har kjøpt og testet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet noen allerede hadde testet dette... :-) Jeg skal ett par turer til USA før jul, skal se om jeg kan finne en forhandler og få testet det før evt kjøp.

 

Det kan hende at de kommer med en 1280x1024 - utgave neste år, i så fall er det vel verdt å vente på! Mitt hovedankepunkt mot Z800 slik den er presentert er en noe lav oppløsning på 800x600..

 

Men positivt er det jo at dette nå kommer, og jeg vil tippe det kommer tilsvarende fra eMagin's konkurrenter, slik at det blir noe konkurranse på pris. Tipper dette er å finne i butikkhyllene i Norge om 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...