Gå til innhold

Ryanair


Øystein H. Larsen

Anbefalte innlegg

Tenker å reise sammen med en kamerat til Cork i begynnelsen av oktober.

 

Er Ryanair noe å satse på hvis vi bare vi fram og tilbake?

Hvordan er det med kanselleringer og forsinkelser hos dette selskapet?

 

For 1500 t/r Torp-Cork, for 2(!) personer, så mener jeg at vi burde satse.

Men er avhengig av andre fly, så er ikke så veldig åpen for kanselleringer og forsinkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryanair er nesten aldri forsinket, og kansellerer også svært sjelden. Men de få gangene et fly uteblir f.eks. på grunn av dårlig vær, er det lite hjelp å få.

 

Jeg har selv benyttet Ryanair mange ganger og aldri fått problemer. Sist nå 8. - 12. august kjøpte vi billetter til Glasgow og videre til Dublin med noen timers ventetid i Glasgow. Alle flyvningene var i rute - faktisk tildels mye foran skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ryanair hade bäst punktlighet och slog Easyjet varje vecka 2003 och under 43 veckor 2004. Ryanair hade mindre än ett (0,35) klagomål per 1000 passagerare"

 

"Ryanair er også nr 1 på færrest kanselleringer"

 

"Vi erbjuder redan de lägsta priserna, en oslagbar punktlighet "

 

 

saxat fra litt aviser rundtomkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut.. hvis det er noe uregelmessigheter i det heletatt så dr*ter ryanair i deg.. du kan ikke regne med noe form for hjelp til noe som helst. Mister de bagasjen din må du betale for at de skal lete etter den.

 

Hvis du tar til takke med 0 service og ingen form for rettigheter i det heletatt, så får du det du betaler for...

 

Jeg for min del hadde aldri i verden fløyet med det selskapet. Det er billig,men når man ofrer så mye for at det skal være billig er det ikke værdt det etter min mening. Sats heller på de litt mer seriøse selskapene. Det koster litt mer,men skulle du være uheldig å møte på problemer har du mye mer å stille opp med.

 

Du kan lese kundetilbakemeldinger her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seriøse selskapen er ikke noe bedre enn Ryanair etc. etter min mening.

 

Jeg og min famile ( kone og to småbarn ) hadde en helvetes flytur med SAS Julen 2002 fra Oslo til Dublin via Copenhagen. Vi ble forsinket p.g.a av mye snø i copenhagen, noe som SAS pa gardemoen var klar over. Vi meldte oss frivelig til a ta et fly en dag senere men de nektet oss dette. Her er en oversikt i korte trekk.

 

- 1.5 timers venting på Gardemoen

- 1 time venting i selve flyet før take off.

- 45 min venting i flyet i Copenhagen sa de kunne rydde standen for snø.

- flyet til Dublin long gone.

- Matte vente 6 TIMER !!! i kø for få byttet om billettene

- 2 timers venting i kø for a få Hotel ( når vi kom fram til hotellet sa var det ikke mere mat igjen, veldig fint når du har to unger med deg !. )

- opp kl 0430 om morgen får å rekke neste fly til Dublin, men får sa beskjed om at de er overbooket og vi må fly via Brussel.

- Venter 2 timer pa flyet til Brussels.

- Må vente 8 timer på Brussels Airport . ( hvor det ikke er mulig å kjøpe bleier)

 

Det skal også nevnes at på veien over til Oslo så rotet de bort bagasjen vår som inkluderte alle julepresangene til familen i Norge.

 

Det tok dem 9 dager å ettersende bagasjen vår.

 

Vi spurte etter en kompensasjon på en hyggelig måte men ble total avist. Så mye for dyre billetter med SAS !.

 

SAS også det eneste flyselskapet som jeg har opplevd tekniske problemer med.

- avbrutt takeoff p.g.a havarerert motor i Bodø

- go around under landing til Copenhagen, understell problemer.

- Måtte returnere til Arlanda p.g.a for mye is pa vingene.

 

Sa regelen er følgende når du flyr med SAS.

- ta med nok bleier

- ta med nok mat og drikke

- Putt julepresangene i håndbagasjen.

 

Ryanair flyr jeg med 10 - 15 ganger i året, og har så langt ikke opplevd noen problemer. Servicen er ikke noe skryte av, men de er der for å bringe deg fra A til B uten all salgs dill dall.

 

Vel nå er jeg ferdig med utblåsingen og jeg håper at vi i år får en problemfri flyging og jul med snø i norge ""

 

Ha en god dag alle sammen.

-Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner hva du mener

"" .

" drittent " fly, er det et nytt norsk ord ? hvis det er så, så beklager jeg ikke har fått det meg med.

 

Hvis du er kvaliteten pa fly du skriver om, sa flyr Ryanair nye 737-800 og til jul skal vi sannsynelig vis fly med SAS sin nye Airbus.. er det du mener er " drittent " fly eller ?

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur med Ryanair. I det vi gikk inn i flyet, gikk passasjerene fra forrige tur ut.

Flyet ble ikke en gang sett over av kabinpersonalet, og det "fløt" med papirer og flasker i kabinen. Måtte rydde setet før vi satte oss ned. Det mener jeg er et drittent (unskyld, bergensk ord "" ) skittent fly....men billig da, så jeg kommer sikkert til å fly med dem igjen. Skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vet ikke hvor mange som er klar over det men det kom nye rettigheter for oss passasjerer nå i 2005. Som også gjelder for lavpris selskapene. Fikk en mail av vårt reisebyrå som handler våre ut og hjemreiser fra båten. Ta en titt på disse to linkene og trykk de gjerne ut før dere reiser og ha de med.

 

http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/info_en.htm

 

http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_sv.pdf

 

MVH

 

Rune Samuelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å tjene 3000-4000 kroner på å ta vekk litt søppel der jeg skal sitte er bedre betalt enn å jobbe i renholdsbransjen.

Skulle flyet bli kanselert så får man et JÆ*** bra rom for de pengene man ellers kunne brukt på et dyrere flyselskap.

 

Bare sånn til ettertanke.

Jeg har flydd mye frem og tilbake til USA fordi familien min bor der, og det slår absolutt aldri feil. Jo mere jeg betaler jo mere problemer får jeg på reisen. Mulig det bare er min uflaks, men dette skjer HVER GANG. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange som er klar over det men det kom nye rettigheter for oss passasjerer nå i 2005. Som også gjelder for lavpris selskapene. Fikk en mail av vårt reisebyrå som handler våre ut og hjemreiser fra båten. Ta en titt på disse to linkene og trykk de gjerne ut før dere reiser og ha de med.

 

http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/info_en.htm

 

http://europa.eu.int/comm/transport/air/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_sv.pdf

 

MVH

 

Rune Samuelsen

 

Må bare si det men det er [*********] i meg forjävlig at dere skal få ta del i desse reglerne / loverne eller whatever.

 

"Air passenger rights in the European Union"

Har Norge blitt med der nå ?! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seriøse selskapen er ikke noe bedre enn Ryanair etc. etter min mening.

 

Jeg og min famile ( kone og to småbarn ) hadde en helvetes flytur med SAS Julen 2002 fra Oslo til Dublin via Copenhagen. Vi ble forsinket p.g.a av mye snø i copenhagen, noe som SAS pa gardemoen var klar over. Vi meldte oss frivelig til a ta et fly en dag senere men de nektet oss dette. Her er en oversikt i korte trekk.

 

- 1.5 timers venting på Gardemoen

- 1 time venting i selve flyet før take off.

- 45 min venting i flyet i Copenhagen sa de kunne rydde standen for snø.

- flyet til Dublin long gone.

- Matte vente 6 TIMER !!! i kø for få byttet om billettene

- 2 timers venting i kø for a få Hotel ( når vi kom fram til hotellet sa var det ikke mere mat igjen, veldig fint når du har to unger med deg !. )

- opp kl 0430 om morgen får å rekke neste fly til Dublin, men får sa beskjed om at de er overbooket og vi må fly via Brussel.

- Venter 2 timer pa flyet til Brussels.

- Må vente 8 timer på Brussels Airport . ( hvor det ikke er mulig å kjøpe bleier)

 

Det skal også nevnes at på veien over til Oslo så rotet de bort bagasjen vår som inkluderte alle julepresangene til familen i Norge.

 

Det tok dem 9 dager å ettersende bagasjen vår.

 

Vi spurte etter en kompensasjon på en hyggelig måte men ble total avist. Så mye for dyre billetter med SAS !.

 

SAS også det eneste flyselskapet som jeg har opplevd tekniske problemer med.

- avbrutt takeoff p.g.a havarerert motor i Bodø

- go around under landing til Copenhagen, understell problemer.

- Måtte returnere til Arlanda p.g.a for mye is pa vingene.

 

Sa regelen er følgende når du flyr med SAS.

- ta med nok bleier

- ta med nok mat og drikke

- Putt julepresangene i håndbagasjen.

 

Ryanair flyr jeg med 10 - 15 ganger i året, og har så langt ikke opplevd noen problemer. Servicen er ikke noe skryte av, men de er der for å bringe deg fra A til B uten all salgs dill dall.

 

Vel nå er jeg ferdig med utblåsingen og jeg håper at vi i år får en problemfri flyging og jul med snø i norge ""

 

Ha en god dag alle sammen.

-Morten

 

Jeg har også vært med på uregelmessigheter med både BU,SK, og British Airways, Både før og etter jeg ble BU og senere SK ansatt,som hver gang har blitt håndtert etter min mening meget bra. Når det skjer ting så må en inrette seg etter det og det nytter ikke å "stå på kravene" å si. "flyet skulle være i luften nå så da skal dere fly uansprett hva som er konsekvensene". Jeg har stittet i 7 timer i hammerfest å venta på fly som aldri kom , for så å sitte på buss til tromsø og fly videre derifra. Jeg har også fløyet transatlantisk med flere timers forsinkelse og defekt IES. Og hvor mange ganger jeg har blitt booket om og forsinket pga vær og tekniske årsaker har jeg ikke en gang tall på.

Jeg har også vært med på å måtte "sikkerhetslande" på værnes og ventet mangfoldige timer før jeg kom videre til Bodø..

 

Jeg ser ofte i jobben som kundebehandler for SK at de som lager mest bråk og oppstandelse på flyplassen ved uregelmessigheter er som får kun den hjelpen de har krav på og ikke noe mer. De som tar det hele med litt mer fatning og fornuft får hjelp først og møter også mer velvilje. Jeg prøver å praktisere det samme i mitt arbeid.

 

Jeg ser på det som mye bedre å hjelpe en som faktisk setter pris på at du vil gjøre en insats for vedkommende, en,en brøleape som bare fyrer seg opp.. de blir også av meg blankt avist. Missforstå meg rett, jeg hjelper "brølapen" også. Men det er ikke altid jeg gidder å gjøre en insats og gi det ekstra når vedkommende sjeller meg huden full og sender avgårde trusler og ukvemsord som best hører hjemme i sitat på en politianmeldelse. Og jeg har politianmeldt kunder for både trusler og trakasering tidligere. Jeg er gnaske hardhudet,men ett sted bør grensene trekkes.

 

Jeg vet og det burde alle ta med i betrakningen at ting kan gå galt når en skal ut å reise, enten det er med tog,fly eller båt. Da er det ikke vits å fyre seg opp å sjelle ut vedkommende representanter for om det er NSB eller flyselskapene. Så lenge de gjør sitt for å hjelpe deg skal en være fornøgd med det.

 

Forsjellen på Ryanair og alle de andre selskapene jeg har vært bortil er at Ryanair ikke gidder å hjelpe deg.. du får hjelpe deg selv og betale selv. Somregel kan du bare glemme å få noe somhelst igjen fra Ryanair ved kanseleringer. Og ev evt kompensasjon hvis noe skulle gå veldig galt kan en også se langt etter. En 3 ting er at hvis/når Ryanair har en større fly ulykke vil ikke erstatning til de etterlatte komme på tale. Dete er noe forsikringene til Ryanair ikke dekker. (med mindre de har fått dette nylig, de har iallefall fått massiv kritikk pga dette).

 

Poenget mitt er at de "vanlige" flyselskapene hjelper deg så langt mulig. Ryanair gir f*en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein H. Larsen skrev:

Er Ryanair noe å satse på hvis vi bare vi fram og tilbake?

 

Mitt synspunkt: Nope... Kommer aldri til å sette mine ben i en Ryanair-maskin uten arbeidsklær på...

 

Hvordan er det med kanselleringer og forsinkelser hos dette selskapet?

 

Overaskende lite..

 

Kanselleringer skjer som oftest i form av at flyet diverter til f.eks OSL pga været (sikt, glatt rullebane, o.l.).. Passasjerene slippes da av på OSL, og flyet returnerer tomt, uten passasjerene fra Torp. Dette fordi de ikke har tid til å vente på dem.

 

Forsinkelser kan være av teknisk karakter, eller igjen været. Hverken forsinkelser eller kanselleringer skjer ofte, men oftest i vintersesongen.

 

For 1500 t/r Torp-Cork, for 2(!) personer, så mener jeg at vi burde satse.

Men er avhengig av andre fly, så er ikke så veldig åpen for kanselleringer og forsinkelser.

 

Akkurat ja.. Det går ikke fly direkte fra Torp til Cork, så det innebærer mao. flybytte. Med vanlige flyselskap så er dette som oftest problemfritt, men med selskaper som Ryanair så er det da et par ting man må være obs. på:

 

- Bagasjen din sjekkes inn for strekningen A til B, og sjekkes inn igjen for B til C. Når du ankommer B, så må du hente bagasjen din og sjekke inn på nytt.

 

- Er flyet ditt forsinket fra A til B, så du ikke rekker flyet videre til C, så er det ditt problem, ikke Ryanair sitt.

 

Eksempel:

Du møtte ikke opp til din avgang, så billetten din er ugyldig. Du kan derimot kjøpe ny billett til neste avgang, men siden det skjer på så kort varsel, så koster den 2.000,- pr. person...

 

 

Gunnar Flak skrev:

Alle flyvningene var i rute - faktisk tildels mye foran skjema.

 

At de lander foran skjema er ikke uvanlig... Ofte så mye som 20 minutter før faktisk...

 

Årsaken er så enkel som at de har planlagt reisetiden lengre enn det den egentlig er, og følgelig lander de før rute... ...og klarer derfor også å gå på rute med kun 25 minutter planlagt på bakken...

 

Lander de på rute med fullt fly inn og ut, så går de forsinket...

 

 

Morten Rytterager skrev:

Vi ble forsinket p.g.a av mye snø i copenhagen, noe som SAS pa gardemoen var klar over.

 

Sist jeg hørte (og nå har jeg sett mye snø ankomme flyplasser de siste årene) så har SAS og andre flyselskaper liten innvirkning på værgudene og deres sprell. Kommer det snø, så kommer det snø, og det er ingenting man kan gjøre med det... Det eneste man kan gjøre er å håpe på at det bedrer seg...

 

- 1.5 timers venting på Gardemoen

 

Pga. været...

 

- 1 time venting i selve flyet før take off.

 

Det er helt normalt å starte boarding tidlig i en sånn situasjon, for å være klare til å gå. Når flyet blir forsinket så får man ofte tildelt en ny avgangstid, og denne kan forandre seg til det bedre etterhvert dersom det er ønskelig... Med andre ord så gjør man flyet klart til å gå, og plutselig så får man lov til å gå... "" Dette kan ta alt fra ingen til alle minuttene i verden... ""

 

- 45 min venting i flyet i Copenhagen sa de kunne rydde standen for snø.

 

Igjen, så har ikke flyselskaper kontroll over snøen, og brøytemannskaper prøver så godt de kan å ha kontroll over den..

Oppstillingsplassene står vel sånn ca. som nummer tre på prioritetslista for brøytemannskapene, etter rullebaner og takseveier, og hvis det har snødd så mye som det virker som, så har mannskapene antageligvis hatt nok å gjøre på de to førstnevnte...

 

Altså, ikke noe hverken SAS, Ryanair, eller noen kan gjøre noe med...

 

- flyet til Dublin long gone.

 

Ble du overasket? Man kan jo ikke holde igjen et fly i mange timer pga. forsinkede passasjerer. Greit nok at de skal yte deg en service, men de har jo også forpliktelser ovenfor de Dublin-passasjerene som er der...

 

- Matte vente 6 TIMER !!! i kø for få byttet om billettene

 

På en sånn dag, på en flyplass som CPH, så er nok det helt normalt... Å booke om billetter tar normalt ikke lang tid, men på slike dager, hvor kanskje 1000 andre også skal gjøre det, så må du strengt tatt regne med å vente en stund...

 

- 2 timers venting i kø for a få Hotel ( når vi kom fram til hotellet sa var det ikke mere mat igjen, veldig fint når du har to unger med deg !. )

 

Se også forrige svar... ...og la meg tilføye at det ikke er flyselskapet sin skyld at hotellet ikke hadde mer mat.. Du var sikkert ikke førstemann som ankom hotellet, så alle de andre i din stuasjon hadde nok spist opp maten for deg...

 

- opp kl 0430 om morgen får å rekke neste fly til Dublin, men får sa beskjed om at de er overbooket og vi må fly via Brussel.

 

Vel.. Det burde man normalt sett ha visst om dagen før.. Det skal du ha... ""

 

- Venter 2 timer pa flyet til Brussels.

 

Det var vel ikke noe annet å vente...

 

- Må vente 8 timer på Brussels Airport . ( hvor det ikke er mulig å kjøpe bleier)

 

Vel, nå er det strengt tatt ikke SAS sin feil at de ikke hadde bleier på flyplassen heller da...

 

Det skal også nevnes at på veien over til Oslo så rotet de bort bagasjen vår som inkluderte alle julepresangene til familen i Norge.

 

Sånt skjer desverre, og det kan ha mange årsaker...

 

- Tellefeil

- Feil merking

- Feilsortering i bagasjeanlegget (Havner på feil fly)

- Feilsortering ved flyet (Havner i feil lasterom, og blir med flyet til en neste destinasjon)

- Feil i bagasjeanlegget, så bagasje ikke når ut til flyet i tide.

 

Det tok dem 9 dager å ettersende bagasjen vår.

Det var mye, men kan ha sin forklaring i at dersom det blir feil i bagasjeanlegget så blir det plutselig noen hundre kofferter som må ettersendes, og alle må registreres, distribueres, sendes, registreres, og leveres ut. Det kan fort ta noen dager å gå igjennom en sånn haug....

 

 

Det jeg har skrevet her hjelper vel ikke deg en dritt, det skjønner jeg jo, men jeg prøver bare å gi et litt realistisk innblikk i situasjonen...

Det er ting flyselskap ikke har kontroll på, som de ikke kan lastes for, og når slike ting skjer så må man bare prøve å gjøre det beste ut av det...

 

Du får se det positive i det..

 

Hadde du reist med Ryanair, så hadde du:

- ikke blitt booket om fordi du ikke rakk flyet ditt, men måttet kjøpt nye billetter til hele familien..

- ikke fått hotellovernatting. Den måtte du ha betalt selv.

- ikke fått bagasjen din noe fortere...

- kanskje betalt mindre for turen i utgangspunktet, men endt opp med å betale mer for hotell og ekstra billetter enn du sparte...

 

 

 

Vi spurte etter en kompensasjon på en hyggelig måte men ble total avist. Så mye for dyre billetter med SAS !.

 

...og hadde du spurt Ryanair om det samme så hadde de bare ledd av deg... ""

 

SAS også det eneste flyselskapet som jeg har opplevd tekniske problemer med.

 

Hva tekniske problemer angår, så er det mest tilfeldighetene som rår.. Noen har aldri opplevd tekniske problemer med fly, mens andre alltid gjør det...

 

Det er ikke bare SAS som har tekniske problemer, bare så det er understreket...

 

Sa regelen er følgende når du flyr med SAS.

- ta med nok bleier

- ta med nok mat og drikke

- Putt julepresangene i håndbagasjen.

 

Gode regler uansett hvilket selskap du reiser med...

 

Ryanair flyr jeg med 10 - 15 ganger i året, og har så langt ikke opplevd noen problemer. Servicen er ikke noe skryte av, men de er der for å bringe deg fra A til B uten all salgs dill dall.

 

Vel nå er jeg ferdig med utblåsingen og jeg håper at vi i år får en problemfri flyging og jul med snø i norge ""

 

Ha en god dag alle sammen.

-Morten

 

God dag jah.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber vel ikke som klagebehandler i SAS ? ""

 

Snø kan man ikke gjore noe med, men SAS visste at det var kaos pa kastrup. De skulle latt folk ligge over pa hotel pa gardemoen istedenfor, det ville ogsa ha lettet pa trykket pa kastrup.

 

Ble du overasket? Man kan jo ikke holde igjen et fly i mange timer pga. forsinkede passasjerer. Greit nok at de skal yte deg en service, men de har jo også forpliktelser ovenfor de Dublin-passasjerene som er der...

 

Nei, jeg skjonner at flyet til Dublin ikke kunne vente. Men poenget har var at det var det siste flyet til Dublin den dagen, vi hadde ikke engang forlatt Oslo nar flyet til Dublin forlot Kastrup, sa igjen hvorfor sende oss ned til kaoset.

 

På en sånn dag, på en flyplass som CPH, så er nok det helt normalt... Å booke om billetter tar normalt ikke lang tid, men på slike dager, hvor kanskje 1000 andre også skal gjøre det, så må du strengt tatt regne med å vente en stund...

Nar vi ankom CPH sa hadde kaoset vart i 20 timer, SAS hadde fortsatt kun 2 personer til a handtere 6000 mennesker. Politiet matte tilkalles for a roe ned folk

6 timer er for mye nar du har spedbarn, de trenger faktisk mere pleie en voksne.

SAS fikk ogsa massiv kritikk i Danske aviser etter denne episoden.

 

Se også forrige svar... ...og la meg tilføye at det ikke er flyselskapet sin skyld at hotellet ikke hadde mer mat.. Du var sikkert ikke førstemann som ankom hotellet, så alle de andre i din stuasjon hadde nok spist opp maten for deg...

Pa dette tidspunktet sa har SAS fortsatt ansvar for sine passasjerer, det er derfor man betaler for dyre billetter.. slik at man blir tatt vare pa.

 

Vel, nå er det strengt tatt ikke SAS sin feil at de ikke hadde bleier på flyplassen heller da...

Sant nok, dette var vel ment mere som et tips til de med barn, ""

 

.og hadde du spurt Ryanair om det samme så hadde de bare ledd av deg... !.

 

Jeg hadde ikke gang vurdert a sporre Ryanair. Hele poenget mitt er at hvis man betaler mer for en billett med SAS,

sa forventer man at de tar bedre vare pa passasjeren sine nar det oppstar sitasjoner som vi opplevde, spesielt nar man reiser med unger.

 

Cheers.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos snø ""

 

I 2002 var jeg og min familie sittende fast i københavn grunnet EKSTREMT snøfall... Flyet vi skulle fly var en A321 til oslo (fatter'n var kaptein forresten "") Jeg, sammen med besetningen, fikk komme ombord i flyet ganske fort... Et av mange problemer den dagen var at det IKKE var noen red-cap i gaten eller mat ombord i flyet. Kapteinen kalte opp CPH -(ett eller annet) og spurte om disse menneskene og maten... Vi kom ombord i flyet klokken 21:00 og satt der til klokken 04:00! "" Men der satt vi (jeg og kapteinen) og hørte på radio'n at en SK 99X som skulle til New York stod på gaten og hadde akuratt de samme problemene som oss... (kjente faktsik kapteinen på dette flyet også) Kaoset ble bare større og større for hver time som gikk... Klokken 03:00 var våre praktiske problemer løst og passasjerene ombord. Vi fikk begynne å taxe mot de-icing og ble stående fast bak en SAS A340-300 som skulle til bangkok (denne skulle egentlig ha gått klokken 22:15) Pursheren begynnte så smått og regne på arbeidspoengene til besetningen ombord i vårt fly, og det viste seg at innen vi hadde landet i oslo, så hadde 3 av besttningsmedlemmene gått ut på poeng. (Dette poengsystemet er et system satt opp av staten på 50-60 tallet som en øvre grense av arbeidstid. Tror det blir ca 13-14 timers dag) Dette resulterte i at vi, ca klokken 03:40, måtte snu på rullebanen(!) og taxse tilbake til gaten... Hadde ikke vi stått bak den 340'n, hadde det med poengene gått... "" Kapteinen fikk det "ærefulle" oppdraget og måtte fortelle passasjerene dette med poengene og at vi ble nøtt til å snu... Jeg kan love dere at visse passasjerer ikke ble særlig glade! Mange begynnte å skjelle ut besetningen og red-cap'n i gaten. Kapteinen slapp heldighvis unna dette da han gikk igjennom folkemassen... Vidre innover i terminalen lå det hundrehvis av folk og sov på gulvet og på traller... Det hele endte med at vi fikk sove på et hotell som egentlig ikke var åpent etter en totalrenovering... grunnet denne krisen på kastrup ble hotellet åpnet ved ett tiden om natten.

 

Det jeg skal frem til har er at ingen ting av disse forsinkelsene og problemene var SAS sin feil! MEN SAS betalte hoteller til de som fikk plass og transport! GRATIS!!!

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!

 

Mye nyttig. Skal nok sjekke andre flyselskaper. Men prisen er så lav og når Ryanair har så få problemer, så vil jeg tro det er en sjanse å ta.

 

Må uansett vente til neste dag før vi kan fly videre til Cork, så jeg rekker nok flyet, med mindre det første flyet blir innstilt og vi ikke kommer oss til Liverpool over hodet.

 

Hva med forsikring? Finnes det ikke en reiseforsikring som forsikrer oss mot kanselleringer, slik at vi kan få penger igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har flydd me Ryanair flere ganger... Hau-Stn og fra Stansted - Nimes.

Skal til Stansted fra Haugesund i November.

Kan ikke klage på de der nei. Billig billetter, men som nevnt så få man det man betaler for.

 

Var me på forsinkelse en gang og da stillte faktisk Ryanair opp me et extra fly.

Vi er 3 som reiser t/r Hau-Stn for 1800,- Og det er jo overhodet ikke gale.

 

Ha en fortreffelig tur til Cork.

 

mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, været kan variere en del ja, men det er etter min erfaring som reglel

5 - 10 grader varmere enn Norge ( Oslo )pa denne tiden av aret.

Skal du pa golftur ?

 

Nei, ikke golftur. Skal på fottur i marka 2-3 dager for så å ta en rolig dag byen før avreise til Norge.

 

Kan være greit at det ikke øser ned når vi går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Cork må du mellomlande på Stansted.

Regn da med minimum tre timer til denne. Helst mer.

Som sagt må du hente bagasjen og det er mye gåing og venting på Standsted.

Så må du sjekke inn igjen. Når du kommer deg dit kan det lett ha tatt en time fra du landa.

Ny innsjekking starter vanligvis knappe to timer før flyet går og allerede da er det laaaaang kø - og det går treigt.

Omsider må du gjennom sikkerhetskontrollen som også kan ha en ekstrem kø.

Deretter er det nesten å løpe til gaten ettersom setene er unummererte og de beste plassene/flere plasser sammen fort forsvinner.

 

Jeg reiste via Standsted med Ryanair igår. Vi hadde disse tre timene på oss og det gikk ok. Fikk en liten pust i bakken etter sikkerhetskontrollen (som var merkelig nok var køfri).

 

Da jeg gjorde det samme for en måned siden havna vi sist i innsjekkingskøen, sjekka inn rett før de stengte og rakk flyet på hengende håret - det var en enorm kø i sikkerhetskontrollen og. Sammen fikk vi ikke sittet heller.

 

Flyene kan være møkkete, men det er vel det eneste jeg kan klage på så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Cork må du mellomlande på Stansted.

 

Neida, kan lande i Liverpool først. Har foreløpig ikke begynt å planlegge stort, men en av dagen overnatter vi i Liverpool og den andre dagen tror jeg vi har mer enn 3 timer før flyet går videre.

 

At jeg må sjekke inn 2 ganger betyr egentlig svært lite. Da er jeg sikker på at bagasjen kommer fram. Vel, jeg har aldri likt å sjekke inn hele veien hvis jeg må mellomlande flere steder. Er likevel ingen garanti for at bagasjen kommer fram uansett hva jeg velger.

 

Tror jeg skal overleve med et litt uryddig og skittent fly. Hvordan er benplassen sammenliknet med Norwegian?

Hvilke fly bruker Ryanair fra Torp til Liverpool og derfra til Cork?

737-?

 

Det jeg bekymrer meg for er en evt kansellering eller forsinkelse.

 

Så at noen nevnte at Ryanair vil presse på meg forsikring. Men om jeg har fra Europeisk, skulle jeg vel ikke behøve Ryanair sin, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...