Geir Teigo Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har sett noen som skriver f.eks.: /N/ eller /R/ i et av feltene når jeg sjekker flighter på servinfo. Hva betyr det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 /T/ = Text only /V/ = Voice /R/ = Able to recieve voice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg har siddet og tænkt over det lidt nu. For /R/ var nem nok (Som Joarkim skrev). Men /N/ kunne jeg ikke helt forstå. Dog tror jeg, det er en pilots egen forkortelse af "newbie" = /N/ Men som ATC ville jeg ikke i første omgang forstå den... /Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 aaaah. I c Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har sett flere bruke N for Newbie ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er jeg i tvil om hva som står i FP når jeg sitter ATC, nøler jeg som regel ikke to sekunder før jeg spør noen. (Det være seg piloten, atc-kollega etc) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.